2024-08-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Det syns på C att hon är för stor för spädbarnsinlägget. Hon ser ut att vara i genomsnittet för en 9 månaders & de ska mycket till att va lika kort som en 3 månaders i längden vid den åldern. Tror inte du inser hur farligt de kan bli vid en kollision. Tror inte C är kortare än 60cm vilket är standarden för spädbarnsinlägget i majoriteten av de vanliga babyskydden.
På J’s senaste instastory så är C runt 70 cm om man kollar på bilden, till o med något längre.
Å varför tror du inte att jag inser det? 🤣Har haft åtskilliga bebisar och barn i mina bilar.
Jag skrev två orsaker ju. Det första var utifrån beskrivning (tidigare i tråden) om Cs storlek och vikt.
Följer inte någon av dom. Svårt att avgöra på bilder och filmer hur långa eller korta människor är. Men bra du har koll på att hon är över 70 cm 👍
Senast redigerad av HungerCut 2024-08-16 kl. 15:28.
2024-08-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Å varför tror du inte att jag inser det? 🤣Har haft åtskilliga bebisar och barn i mina bilar.
Jag skrev två orsaker ju. Det första var utifrån beskrivning (tidigare i tråden) om Cs storlek och vikt.
Följer inte någon av dom. Svårt att avgöra på bilder och filmer hur långa eller korta människor är. Men bra du har koll på att hon är över 70 cm 👍

Nu va de en bild där hon ligger på Bvcs skötbord & mättes, därav vet jag det. Dessutom är de inte svårt att se att hon inte är kortare än 60 cm. Ditt resonemang indikerar på att du inte verkar förstå eftersom du är så fast besluten om att allt du skriver alltid är rätt. Till och med på detta, när en 9 månaders till de flesta inte bör ha kvar ett inlägg anpassat för stöd i nacke & rygg för spädbarn.
2024-08-16, 15:50
Medlem
Citat:
Nu va de en bild där hon ligger på Bvcs skötbord & mättes, därav vet jag det. Dessutom är de inte svårt att se att hon inte är kortare än 60 cm. Ditt resonemang indikerar på att du inte verkar förstå eftersom du är så fast besluten om att allt du skriver alltid är rätt. Till och med på detta, när en 9 månaders till de flesta inte bör ha kvar ett inlägg anpassat för stöd i nacke & rygg för spädbarn.
Tråden är fullproppad längre bak om hur liten och späd hon är.
Indikerar? Haha ja tjena, däremot indikerar ditt sätt att skriva att du alltid är en sån där med uselt humör 🤣
Du verkade även missa att min första kommentar om ämnet bestod av två frågor. Du vet såna här ”??”
Senast redigerad av HungerCut 2024-08-16 kl. 16:36.
2024-08-16, 16:42
Medlem
Citat:
Tråden är fullproppad längre bak om hur liten och späd hon är.
Indikerar? Haha ja tjena, däremot indikerar ditt sätt att skriva att du alltid är en sån där med uselt humör 🤣
Du verkade även missa att min första kommentar om ämnet bestod av två frågor. Du vet såna här ”??”

Fast nu handlar inte spädbarnsinlägget om VIKT utan längd.
Mot dig ja, eftersom du konstant har en fett spydig ton i ditt sätt att skriva till allt & alla & ”vet allt” hela tiden.
Jag missade inte. Jag svarade på din kommentar där de inte handlar om någon vikt så hur mycket hon väger eller inte är irrelevant. Längden är ett faktum & hon är inte lika lång som en 3 månaders. Förstår du nu?
2024-08-16, 18:28
Avstängd
Citat:
Det syns på C att hon är för stor för spädbarnsinlägget. Hon ser ut att vara i genomsnittet för en 9 månaders & de ska mycket till att va lika kort som en 3 månaders i längden vid den åldern. Tror inte du inser hur farligt de kan bli vid en kollision. Tror inte C är kortare än 60cm vilket är standarden för spädbarnsinlägget i majoriteten av de vanliga babyskydden.
På J’s senaste instastory så är C runt 70 cm om man kollar på bilden, till o med något längre.
Ja det syns klart och tydligt inget man kan missa !!! Och det står oftast på sidan på bilbarnstolen el i broschyren att är man längre än 60 cm el kan sitta själv så ska man ta bort det . Så det ej skadar barnet vid en kollision .

Borde vara en självklarhet att man läser detta innan man sätter sitt barn i bilbarnstolen
Hoppas nån talar om detta så dom får kunskap om det .
2024-08-16, 18:32
Medlem
Citat:
Återigen dryga kommentarer. Anledningen till min ton är för att du är extremt dryg & verkar ha en pinne i röven. Du kan inte förvänta dig att alla ska svara tillbaka glada när du beter dig som du gör.
Hade jag svarat ja hade du sagt att jag inte svara på dina frågor precis som nu. Så oavsett vad jag hade svarat så hade dina dryga & arroganta svar kommit. Frågan är har du någon diagnos? Eller sitter pinnen för långt upp?
Haha, va är du tolkar som drygt i att jag undrade om flickans size eller om det berodde på om dom var dumma i huvet?

Jag förväntar mig inget, speciellt inte från en med känslomässig labilitet och stark ilska.
2024-08-16, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Vart såg du detta, att dejten var brorsans kompis?
Kolla på kommentarena så ser du om det finns kvar hon rensa på bra igår . Nån skrev även att hen såg dom och hen kände igen dom båda gemon Elton pga att det var hans kompis
2024-08-16, 18:38
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ja det syns klart och tydligt inget man kan missa !!! Och det står oftast på sidan på bilbarnstolen el i broschyren att är man längre än 60 cm el kan sitta själv så ska man ta bort det . Så det ej skadar barnet vid en kollision .

Borde vara en självklarhet att man läser detta innan man sätter sitt barn i bilbarnstolen
Hoppas nån talar om detta så dom får kunskap om det .

Nu har BVC tydligen sagt att de kan ta bort inlägget berättar J på insta. Var tydligen många som kommenterat angående det. Men enligt J hade de fått till sig av BVC att ha kvar det tills nu för att hon är späd och liten. Vilket sammanträffande att BVC sa nu att de skulle ta ur inlägget när alla kommenterat det. Eller kan det var så att J hittar på en bortförklaring att BVC bett dom ha kvar inlägget längre? Hmmm 🤔
2024-08-16, 18:41
Medlem
Citat:
Nu har BVC tydligen sagt att de kan ta bort inlägget berättar J på insta. Var tydligen många som kommenterat angående det. Men enligt J hade de fått till sig av BVC att ha kvar det tills nu för att hon är späd och liten. Vilket sammanträffande att BVC sa nu att de skulle ta ur inlägget när alla kommenterat det. Eller kan det var så att J hittar på en bortförklaring att BVC bett dom ha kvar inlägget längre? Hmmm 🤔
Mycket konstigt då hon inte alls är späd och liten !! För det har hon med borderline sagt, så det så !!!
2024-08-16, 18:44
Avstängd
Citat:
Hmmm🤔 Snacka om bortförklaringar och åter igen hur ska dom ha det .
Men hur är det nu är C liten & späd el ligger hon förre I sin kurva med både vikt och längd och även utveckling.
Har J glömt bort att detta är något hon själv gick ut med
När folk påpeka Cs vikt
2024-08-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Hmmm🤔 Snacka om bortförklaringar och åter igen hur ska dom ha det .
Men hur är det nu är C liten & späd el ligger hon förre I sin kurva med både vikt och längd och även utveckling.
Har J glömt bort att detta är något hon själv gick ut med
När folk påpeka Cs vikt
Dom sa bara då att hon var före i sin utveckling och det kan man ju vara även om man späd och liten.
2024-08-16, 18:55
Avstängd
Citat:
Dom sa bara då att hon var före i sin utveckling och det kan man ju vara även om man späd och liten.
Visst kan man det ! Men nu var det dom själva som sa att hon låg över kurvan i både vikt & längd det har J själv lagt upp på händelse då det var så mkt tal o Cs vikt . Och förresten hur vet du vad som är sagts el lagts ut då du själv skrev nyss att du ej följer dom
Senast redigerad av Millan75 2024-08-16 kl. 18:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in