2024-08-16, 13:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Att en video som detta får spridning är bara skamligt och en skam för hela samhället. Att folk vill kolla på en video där en 14 årig flicka blir mördad, hennes sista stund i livet. Alla ni som letar efter denna video och vill kolla på den borde ta en funderare. Råkade få upp den i mitt X flöde, tusentals visningar.

Ännu värre är det att målsägande aldrig kommer få riktigt upprättelse med tanke på GMs låga ålder kan vi inte vänta oss några längre fängelsestraff.

Det är viktiga nyheter som ingår i rapporteringen av vad som skett och som ger en mer helhetlig bild av vad alla dessa mord och våldshandlingar egentligen innebär och hur hemskt det är. Det liknar rapportering av krig, om man censurerar bort allt obehagligt censurerar man sanningen och ger en falsk bild och lurar människor. Att många hellre vill ha skygglappar för ögonen och lägger skulden för att de själva inte vill se, vilket ju är förståeligt att de inte vill, på de som gör det är en form av projicering och att ta ut sin ilska över händelsen på tredje part.

Flickan är död och kan inte skadas mer och de anhöriga är förstås upprivna över allt detta och all orättvisa och vill inte se någon film, men de äger inte heller händelsen eller smärtan helt.

Det är en svår sak med många aspekter men sådana som du bör i alla fall komma ned från dina höga moraliska hästar du inte är berättigad till att sitta upp på. Folk som vill se fakta om sådant här är inte sämre än du och en ung flicka är död, vilket du bör respektera genom att inte attackera människor som ser annorlunda på saken än du. Skamlig kan du vara själv.
Citera
2024-08-16, 14:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musulman
att det ska vara så förbaskat svårt för vissa att spara dessa videor innan de tas bort.

Nu finns inte dessa och inte heller videon där man ser vad som händer, många länkar är helt döda.

Kan det vara dessa:

https://gofile.io/d/b1WmSO
Citera
2024-08-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kan det vara dessa:

https://gofile.io/d/b1WmSO

Alright lill*ns trovärdighet är 0. Hon har själv eller tillsammans med en (S*so/Ga*on/?) eller flera andra anstiftat tortyren. Alternativt, är vansinnigt bra på att i inspelningen låta som att hon har det. Min spekulation är att det är minst två (L + S) som varit drivande. R är svag och empatistörd och dras med, M är galen och empatistörd och eldar på.

Sidenote, R's pappa borde få mer skit för den förvridna världsbild han presenterat för sin dotter. Där hon som 11-åring ska hjälpa sin pappa att stjäla en TV, där hon från ett sis-hem ska ringa tillbaka till polisen ett år efter att den misshandel som hon blev utsatt för av sin pappa som ledde till att hon blev placerad där, för att säga att det är människor som hjärntvättat henne att säga hon blev misshandlad, att hennes pappa i själva verket är helt oskyldig och att han aldrig har lyft "ens ett lillfinger" mot henne. Hans fil, publicerad här, är något av det mest patetiska jag läst om en vuxen person.
Senast redigerad av brunonio 2024-08-16 kl. 15:54. Anledning: .
Citera
2024-08-16, 16:18
Medlem
Citat:
Hon har rumänsk flagga på sin tt. Den avlidne

Hittar ingen flagga alls. Hennes morfar var svensk zigenare, född i Sverige. Kan det vara Colombias flagga du ser?
Senast redigerad av IngridBe 2024-08-16 kl. 16:24.
Citera
2024-08-16, 16:22
Medlem
Citat:
att det ska vara så förbaskat svårt för vissa att spara dessa videor innan de tas bort.

Nu finns inte dessa och inte heller videon där man ser vad som händer, många länkar är helt döda.

Vad får du ut av att se dessa videos på händelseförloppet ??

Ni som sprider dessa *Videos på Händelseförloppet* tänk på att ni utsätter er själva för ett brott.

Om det skulle handla om nära anhörig till er själva, skulle ni gilla att det spreds massa videos
på händelseförloppet då ??

Så visa BO och BO Familj 100 % respekt, att inte tjata om videona ska läggas upp härinne igen.
Citera
2024-08-16, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilleeeeee
Vad får du ut av att se dessa videos på händelseförloppet ??

Ni som sprider dessa *Videos på Händelseförloppet* tänk på att ni utsätter er själva för ett brott.

Om det skulle handla om nära anhörig till er själva, skulle ni gilla att det spreds massa videos
på händelseförloppet då ??

Så visa BO och BO Familj 100 % respekt, att inte tjata om videona ska läggas upp härinne igen.
jag hade inte brytt mig så som världen ser ut idag, det var inte roligt att se videon, men när den väl har spridits, så har den spridits, ingen idé att gråta som en liten bög här.
Citera
2024-08-16, 16:29
Medlem
Citat:
jag hade inte brytt mig så som världen ser ut idag, det var inte roligt att se videon, men när den väl har spridits, så har den spridits, ingen idé att gråta som en liten bög här.

Vad har du i ditt huvud så som du resonerar på mitt inlägg mot dig.
Handlar om att visa BO och BO familj Respekt inget annat så väx upp
Har inte dina föräldrar lärt dig att visa respekt mot andra människor ??
Om inte då har du stora PROBLEM kan jag säga på direkten
Diskutera fallet istället
Citera
2024-08-16, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilleeeeee
Vad har du i ditt huvud så som du resonerar på mitt inlägg mot dig.
Handlar om att visa BO och BO familj Respekt inget annat så väx upp
Har inte dina föräldrar lärt dig att visa respekt mot andra människor ??
Om inte då har du stora PROBLEM kan jag säga på direkten
Diskutera fallet istället
BO finns inte längre kvar i livet. BO's familj läser knappast här, dom har jobbigare saker att bekymmra isg om.

Tycker du det är jobbigt att vara här så ska du givetvis lämna.

Här diskuterar vi precis just detta, fallet, och i detta fallet finns det intressant videomaterial som kan leda till straffpåföljder för MGM's, så sluta skita ut en massa tårar ur ditt arsle och lämna tråden i stället innan din röv spricker.
Citera
2024-08-16, 16:57
Medlem
Citat:
BO finns inte längre kvar i livet. BO's familj läser knappast här, dom har jobbigare saker att bekymmra isg om.

Tycker du det är jobbigt att vara här så ska du givetvis lämna.

Här diskuterar vi precis just detta, fallet, och i detta fallet finns det intressant videomaterial som kan leda till straffpåföljder för MGM's, så sluta skita ut en massa tårar ur ditt arsle och lämna tråden i stället innan din röv spricker.

Spelar ingen roll om BO är levande eller död, man ska respektera dom båda ändå, få in det i ditt huvud istället, än att visa hur dåligt ordförråd du har, är lätt när du sitter bakom tangentbordet och skärm och du beter dig som du gör i nuläget...
Skulle aldrig falla mig in att lyssna på dig om jag ska vara kvar eller lämna tråden
Så skärp dig nu
Citera
2024-08-16, 17:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
jag hade inte brytt mig så som världen ser ut idag

Jo, du hade garanterat brytt dig om det hade gällt en anhörig till dig. Då blir det på riktigt, med riktiga känslor. Nu är det bara underhållning för dig och andra.
Citera
2024-08-16, 17:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är viktiga nyheter som ingår i rapporteringen av vad som skett och som ger en mer helhetlig bild av vad alla dessa mord och våldshandlingar egentligen innebär och hur hemskt det är. Det liknar rapportering av krig, om man censurerar bort allt obehagligt censurerar man sanningen och ger en falsk bild och lurar människor. Att många hellre vill ha skygglappar för ögonen och lägger skulden för att de själva inte vill se, vilket ju är förståeligt att de inte vill, på de som gör det är en form av projicering och att ta ut sin ilska över händelsen på tredje part.

Flickan är död och kan inte skadas mer och de anhöriga är förstås upprivna över allt detta och all orättvisa och vill inte se någon film, men de äger inte heller händelsen eller smärtan helt.

Det är en svår sak med många aspekter men sådana som du bör i alla fall komma ned från dina höga moraliska hästar du inte är berättigad till att sitta upp på. Folk som vill se fakta om sådant här är inte sämre än du och en ung flicka är död, vilket du bör respektera genom att inte attackera människor som ser annorlunda på saken än du. Skamlig kan du vara själv.

Jösses vilket snömos och (dåligt) försök att rättfärdiga sin egen cynism. Det är inte att "ha skygglappar" att inte vilja bevittna mord på barn eller inte vilja att detta sprids, framför allt av respekt för de anhöriga. Att flickan är död och "inte kan skadas mer" är ju ett så urbota svagt och korkat argument. Inser du inte det själv?
Citera
2024-08-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Mitt inlägg lär raderas.
Har full förståelse för oss som inte klarar att se filmerna, inte fullt så stor för de som faktiskt orkar med det. Men du har ju rätt - vem ska operera, obducera, städa upp efter trafikolyckor etc om det inte fanns personer som kan utföra sådana uppgifter.
Vaktlucas skrev att det var skamligt att de spreds. Kanske läst slarvigt, beklagar isf, men kan inte utläsa att de som då tittar, är skamliga, enligt honom/henne. Att ”tittarna borde ta sig en funderare” kan lika väl vara relaterat till att det gör något med en person och med kartoteket i hjärnan, att ha utsatt sig för det.
(Dock: hur kan filmen bara dyka upp ”i flödet”? Sånt flöde har inte jag, vissa förutsättningar måste ha funnits, eller är jag helt borta?

Du utläser nog mer i Vaktlucas inlägg, än jag. Det finns givetvis gott om folk som sätter sig på höga hästar, men jag tyckte inte att inlägget i sig var självgott, eller hur det ska uttryckas. Sorg och förtvivlan, över mordet, och över brottet mot griftefriden, som exponeringen innebär, så uppfattade jag innebörden.
Nej, Vactlucas är inte skamlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in