2024-08-16, 09:22
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är ju alltid bra att visa framfötter på högre nivå? Alltså, jag har alltid sagt att Ajdei affären var ett stroke of genius av er. Att Quill är en idiot var kopplat till att han hävdade att det var vanligt för klubbar som Reims och Feyenoord att plöja ner 80m på defensiva spelare. Det har liksom hänt 3 gånger totalt för Reims (1) och Feyenoord (2), och då var det knappast spelare från Allsvenskan vi pratar om..

Ja, Micke går från klarhet till klarhet i mina ögon. Blev en bra affär för både Bajen och Lorient, antar att det var Trazke som körde "varför nyttjar de inte klausulen och flippar då?" när det begav sig.
2024-08-16, 09:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Sätta grillor i finnarnas huvud på matchdag genom att läcka till media att vi tänker sno deras bästa spelare från dem… hyfsat piggt skulle jag ändå säga?

Om han menar allvar med intresset vet man dock aldrig med Bosse före ett kontrakt är påskrivet.
Jag har inte sett spelaren, men är han blond?
2024-08-16, 09:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag har inte sett spelaren, men är han blond?
Inte så svårt att googla fram.. Vad spelar det för roll?
2024-08-16, 10:17
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Inte så svårt att googla fram.. Vad spelar det för roll?

Är en referens till er som Nazi klubb…
2024-08-16, 10:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är en referens till er som Nazi klubb…
Hmm, hellre renrasade än förortens avskum. Men hoppas ändå inte Bosse enbart går på det, vet inte hur bra han är annars? Du som trodde Tenho var värdelös kan ge mig en analys?
Senast redigerad av Free12 2024-08-16 kl. 10:27.
2024-08-16, 10:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Bra. Djurgården är finare än så. Djurgården är inte för alla.
Va, Kaib och Musa var ju för dåliga, Berg ville lämna själv trots speltid pga Malmö som lockade (förståeligt nog).

Märkligt att hålla på en klubb som säger sig ska rensa ut en 6-7 spelare samtidigt finner det konstigt att en annan klubb rensar spelare i tid.
2024-08-16, 10:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Bara fortsätta kasta bort tid och pengar. Jag förstår. Vem står näst på tur? Jag tror Åslund, vem tror du?
Vi har väl bättre finanser än ni?

Ska inte ni rensa friskt i truppen enligt Hjelmberg?

Det är väl bättre att rensa löpande och låta de som inte trivs pga för lite förtroende, speltid, fel position får gå innan man sitter med 8 kontrakt för mkt? Plus att man undviker för mkt tjafs o bråk. Det är ju trots er långa lista väldigt sällan ngn bråkar sig bort, spelvägrar, kör öppet tjafs i media.

Det kanske inte är så tokigt att låta de som inte riktigt blev lyckade värvningar få gå i "förtid". Eller i tid som jag kanske lutar åt.
2024-08-16, 10:41
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tänker fortfarande på gratishörnan rutinerade Danielsson skänker oss istället för att rensa bollen till inkast.
Ja, det var stressat tyvärr. Men sånt händer.. lätt att säga i efterhand när det väl råkar bli mål på en hörna. Alla kan ju få en snedträff.
2024-08-16, 10:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Molde ska alltså buda 35 milj kr för Salech? Och någon annan klubb vill ge 20 milj kr för Jeng. Plus alla försäljningar Sirius haft senaste åren. Sirius lär vara en oerhört välmående klubb som kommer utmana på allvar inom en snar framtid. Dom gör mycket rätt nu.

Samtidigt blir det svårare för dem att budgetfynda. Säljande klubbar kommer att begära mer och spelarna vill ha högre löner.

Det var nog därför man gick miste om David Edvardsson. Tromsö ville betala mer och erbjöd en högre lön.
2024-08-16, 11:17
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Samtidigt blir det svårare för dem att budgetfynda. Säljande klubbar kommer att begära mer och spelarna vill ha högre löner.

Det var nog därför man gick miste om David Edvardsson. Tromsö ville betala mer och erbjöd en högre lön.

Ännu en anledning till att ha en bra akademiverksamhet.
2024-08-16, 13:01
Medlem
IFK Värnamo förstärker truppen med ett lån från italienska Lecce med den svenska anfallaren Joel Voelkerling Persson.

Källa: Sportbladet
2024-08-16, 14:28
Medlem
bananjuices avatar
Fan ska Micke vara och nafsa på Wenderson nu när Enes är sjukskriven.. Dags att dra en rövare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in