2024-08-16, 09:21
Medlem
F var inte nöjd i liven i går kväll när MrMycket påstod att han visste hur man arbetar med sig själv för att få hem sina barn om man utgår från de skäl soc angett . AK som hade liven var den som LL var hos när polisen kom och tog barnet , den hon tyckte barnet kunde vara kvar hos .AK säger att soc sagt att LL har IQ på 65 vilket inte utvecklas mer men sådant kan inte sägas om person inte blivit utredd och det finns papper på det , dessutom har man då gått i annan skolform så det är ju mycket lätt att bevisa som oriktigt
2024-08-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
O där kom den klassiska wall of texten och propagandan ingen i denna tråd bryr sig om. Irrelevant till det citerade inlägget i vanlig ordning.

Fö, ge inte råd du själv inte följer. Men du kan ännu en gång få föregå med gott exempel och lämna tråden först.

Dom hade nog varit ganska bra telefonförsäljare.
De kanske arbetar med det på distans och på flexibla tider samt helger
2024-08-16, 09:27
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De kanske arbetar med det på distans och på flexibla tider samt helger

Kommer ihåg att Fia vid ett tillfälle i svar på frågan om alla myndigheter är korrupta. Fia sa då att försäkringskassan var bra.

Min gissning är att hennes försörjning kommer därifrån, men man skulle ju kunna begära ut hennes deklaration, hon verkar ju väldigt mån om att det absolut inte kommer ut vart hennes försörjning kommer ifrån.
2024-08-16, 09:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
O där kom den klassiska wall of texten och propagandan ingen i denna tråd bryr sig om. Irrelevant till det citerade inlägget i vanlig ordning.
Om det är "propaganda". Vad skulle vara felaktigt och falskt i vad jag påstår?

Jag informerar om varför man inte kan utgå från att det som står i LVU-domar faktiskt är sanningen och vad som hänt. Domarna bygger på socialtjänstens utredningar och det är dokumenterat att dessa har stora brister av flera skäl, exempelvis de jag radat upp. Det kan bero på djup inkompetens som beror på stora svårigheter att rekrytera nya socialsekreterare och socionomutbildningen är långt ifrån tillräcklig för att kunna jobba med LVU.

Och också pga den höga personalomsättningen som gör att socialsekreterare lätt tappar tråden och känner inte ens familjen och barnen ifråga. Då är det lätt att det blir fel och missförstånd och så fortplantar sig felen till föräldrarnas och barnens nackdel.

Citat:
Fö, ge inte råd du själv inte följer. Men du kan ännu en gång få föregå med gott exempel och lämna tråden först.
Det är inte jag som ägnar mig åt skvaller och är en av få som faktiskt lyssnar på vad Fia säger.
2024-08-16, 09:58
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
F var inte nöjd i liven i går kväll när MrMycket påstod att han visste hur man arbetar med sig själv för att få hem sina barn om man utgår från de skäl soc angett . AK som hade liven var den som LL var hos när polisen kom och tog barnet , den hon tyckte barnet kunde vara kvar hos .AK säger att soc sagt att LL har IQ på 65 vilket inte utvecklas mer men sådant kan inte sägas om person inte blivit utredd och det finns papper på det , dessutom har man då gått i annan skolform så det är ju mycket lätt att bevisa som oriktigt

Det ser ut att finnas en liten klick av galningar som Mr.mycket, partiet för allas bästa, Lejonmamma, Sofia. alltid dessa galningar som kommer upp.

är jag bara fast i en bubbla? eller är det typ bara de som är "kändisar" på svenska TikTok?
2024-08-16, 10:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte jag som ägnar mig åt skvaller och är en av få som faktiskt lyssnar på vad Fia säger.

Du säger ju att Fia är psykisk sjuk.
2024-08-16, 10:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du säger ju att Fia är psykisk sjuk.

Hon visar symtom på psykisk sjukdom som hon med all sannolikhet fått av sin behandling av socialtjänsten. Att utsättas för sådana trauman att bli av med sina barn via LVU kan absolut leda till psykisk sjukdom.

Hon tar upp många intressanta saker i Guldtands podd och har helt relevant kritik som inte går att vifta bort. Bland annat det jag precis skrev att socialsekreterarna inte känner familjen, eftersom de hela tiden tar in nya som ska läsa in sig på fallet. Det finns så många saker som kan gå snett i socialtjänstens hantering av barnärenden att det inte går att blunda för.

Soc har brutit ner henne psykiskt och därför uppträder hon på detta sätt. Det är tragiskt och inget att peka finger mot och döma henne.
2024-08-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Det ser ut att finnas en liten klick av galningar som Mr.mycket, partiet för allas bästa, Lejonmamma, Sofia. alltid dessa galningar som kommer upp.

är jag bara fast i en bubbla? eller är det typ bara de som är "kändisar" på svenska TikTok?
Ja , det är lite så det ser ut och de lyssnar heller aldrig på varandra eller på de vars barn fått komma hem för de har bara haft tur och inte fått hem barnen för att de gjort de förändringar som behövts göras . Mr M sa det är ingen överraskning när soc kommer de blir förvånade är för att de inte öppnat brev från soc eller vägrat vara medverka i utredning och tror då att skett olagligt som LL som när soc dök upp drog 4 timmars resväg till vad hon benämnde som ny pojkvän och där dök då polis med soc upp
2024-08-16, 10:17
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Hon visar symtom på psykisk sjukdom som hon med all sannolikhet fått av sin behandling av socialtjänsten. Att utsättas för sådana trauman att bli av med sina barn via LVU kan absolut leda till psykisk sjukdom.

Hon tar upp många intressanta saker i Guldtands podd och har helt relevant kritik som inte går att vifta bort. Bland annat det jag precis skrev att socialsekreterarna inte känner familjen, eftersom de hela tiden tar in nya som ska läsa in sig på fallet. Det finns så många saker som kan gå snett i socialtjänstens hantering av barnärenden att det inte går att blunda för.

Soc har brutit ner henne psykiskt och därför uppträder hon på detta sätt. Det är tragiskt och inget att peka finger mot och döma henne.

S ser ut att ha tappat bollen, dock tror jag inte att Socialtjänsten var avgörande faktorn. Troligen finns det en längre historik bakom det hela, och troligen också anledningen till att barnen är omhändertagna.

Sen får man se upp med att ta allt S säger som en gospel, har man följt henne ett tag så märker man ganska fort hur det mesta hon säger har ingen verklighetsförankring. Som t.ex. när hon gång på gång säger att EÅV vägrar svara henne.
De har svarat henne flertals gånger, men S vägrar att ta emot dessa svar och acceptera det som sägs, utan S fotsätter köra på sin linje, där allt är korrupt, alla är misshandlare, och att det handlar om en kidnappning.

När EÅV insåg att det finns väldigt lite de kan göra för att nå S så har de bestämt sig helt enkelt inte att lägga mer tid på det.
2024-08-16, 10:18
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ja , det är lite så det ser ut och de lyssnar heller aldrig på varandra eller på de vars barn fått komma hem för de har bara haft tur och inte fått hem barnen för att de gjort de förändringar som behövts göras . Mr M sa det är ingen överraskning när soc kommer de blir förvånade är för att de inte öppnat brev från soc eller vägrat vara medverka i utredning och tror då att skett olagligt som LL som när soc dök upp drog 4 timmars resväg till vad hon benämnde som ny pojkvän och där dök då polis med soc upp

Varför har ingen orosanmälan gjorts gällande Mr.Mycket, tycker det är så dags så.
2024-08-16, 10:22
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Om det är "propaganda". Vad skulle vara felaktigt och falskt i vad jag påstår?

Jag informerar om varför man inte kan utgå från att det som står i LVU-domar faktiskt är sanningen och vad som hänt. Domarna bygger på socialtjänstens utredningar och det är dokumenterat att dessa har stora brister av flera skäl, exempelvis de jag radat upp. Det kan bero på djup inkompetens som beror på stora svårigheter att rekrytera nya socialsekreterare och socionomutbildningen är långt ifrån tillräcklig för att kunna jobba med LVU.

Och också pga den höga personalomsättningen som gör att socialsekreterare lätt tappar tråden och känner inte ens familjen och barnen ifråga. Då är det lätt att det blir fel och missförstånd och så fortplantar sig felen till föräldrarnas och barnens nackdel.

Och så passade du på att trycka in lite mer propaganda irrelevant till det citerade.

Du bidrar till fortsatt skvaller om Fia. Du har åsikter om Fia.
Men får det dig att må bättre av att låtsas som att du inte är delaktig så får det stå för dig.

Fö vem är du att avgöra om Fia är psykiskt sjuk eller inte? Hon säger ju att hon mår bra och är frisk?

———————

Fia har så konstig logik. Man ska inte ta hjälp av en jurist för att juristen inte vågar gå emot soc av rädsla för att bli av med sina egna barn.
Kan vara bland det dummaste hon sagt.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-08-16 kl. 10:30.
2024-08-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Varför har ingen orosanmälan gjorts gällande Mr.Mycket, tycker det är så dags så.
Han har haft anmälningar och har genomgått utredningar , lät också som att barnet har varit placerat men bor mee pappa som har ensam vårdnad och barnet bor med honom , där förstår jag som mamman är problemet ny anmälan hade kommit nyligen men det gällde mamman och att soc var rädda för att han lät mamman träffa sitt barn obevakat .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in