Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsmaskinisten
Som tidigare konstaterat idag har mpox kommit till Sverige:
https://sverigesradio.se/avsnitt/forsta-bekraftade-fallet-av-nya-mpox-hor-regeringens-presstraff Man ska inte gå omkring och vara paranoid och tramsa tycker jag, däremot är det ju fördelaktig om man är medveten om hur det smittas så vi slipper sitta inlåsta i våra hus igen.
Mpox smittas, som jag förstått det, främst genom kroppsliga vätskor som urin och saliv. Om man undviker samlag med horor & homosexuella män som ligger runt mycket, samt inte går på smutsiga offentliga toaletter som städas sällan, är man då rätt säker? Det är så jag tolkar Folkhälsomyndigetens artikel:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-som-anvands-i-sverige/vaccination-mot-mpox/
Vad är det som är så för helvetes svårt att förstå?
Dessa virus överförs genom indirekt eller direkt fysisk kroppskontakt där kroppsvätskor blandas. Det kan vara en förälder som kramar sitt barn, en förälder som ombesörjer sitt barns intimhygien, en förälder eller barn som pussar god natt. Det kan vara två föräldrar som kramas, pussas och ja, har samlag. Det kan vara så att ett barn leker med ett annat barn på förskolan. INGENTING har med homosexualitet att göra, utan myndigheterna skriver att fallet de har är ETT fall där två män har legat med varandra.
Att manliga samlag har en större risk än kvinnliga eller heterosamlag är för att kvinnan har ett förstärkt skydd för "yttre materia" som förs in i kroppen från mannen vid samlag. Ändtarmen har det inte.
Den största risken vi har just nu är att barn som misstas ha vanliga barnsjukdomar kommer att insjukna i Pox och till och med hinna smitta andra barn innan värddjuret är allt för sjukt för att kunna röra sig. För vanliga heterosexuella svenssons tror att utslag går över, bara barnet får bli smittat.
(Och ja, den här gången är det allvar! Poxsläktet är lika potent som Filosläktet. Filosläktet har en dödlighet på upp mot 90%. Coronaviridae dödar inte ens 2 pers av 100 000.)