2024-08-15, 21:17
Avslutad
Jag får erkänna att jag trodde att det var ryssarna som sprängde röret.
Fast om nåt år kanske det dyker upp nya uppgifter om nån annan som sprängde NS.
Citera
2024-08-15, 21:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Din kommentar på mitt inlägg som du ignorerar? Se ovan.

O lite österut ligger Kaleningrad.
Det var även en hel del Nato aktivitet i området innan.

Vad skulle syftet med att spränga gasledningen varit?

Det skulle räcka med att få tekniska problem o dra åt kranen.
Citera
2024-08-15, 21:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag får erkänna att jag trodde att det var ryssarna som sprängde röret.
Fast om nåt år kanske det dyker upp nya uppgifter om nån annan som sprängde NS.
Ryssarna hade väl bara kunnat stängt utav kranen.
Citera
2024-08-15, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ryssarna hade väl bara kunnat stängt utav kranen.

Psst, Har du hört om false flag operationer?
Jag hade fel och jag erkänner det.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-08-15 kl. 21:50.
Citera
2024-08-15, 21:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej dom är medbrottslingar eftersom dom vetat om det från dag ett.. men skyddat personerna som begick brottet. Bara att dom stod och blåneka det hela gör ju saken ännu värre. Det var USA som övertala zelensky att avbryta alltså var det inget han gjorde direkt frivilligt.

Miljöpriset?

Så du vet, att de visste?
Trots att de sagt nej.👍
Citera
2024-08-15, 22:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Du ljuger. Biden har inte "stått i direktsändning på en presskonferens och berättat att de kommer spränga Nordstream".

Varför ljuger du?

Uppenbart att Ukraina utförde attentatet mot Tyskland (och i viss mån Ryssland). Möjligen med hjälp, men det är långtifrån säkert.

Nåja, semantik. Vad tror du själv han menade med följande? En minut efter bomben briserade twittrade Theresa May "It is done".

- "there will be no longer a Nordstream 2, we will bring an end to it" (Biden)
-"How will you do that? Exactly? Since the project and the control of the project is within Germanys control" (journalist)
-"we will... I promise you we will do that." (Biden)

https://www.youtube.com/watch?v=OS4O8rGRLf8

För att fortsätta ditt hjärntvättade resonemang. Om Ukraina nu utförde attentatet som alltså ställer tysk industri på marken och tvingar tyskar att frysa under vintern, är inte det att betrakta som en krigshandling att förstöra ett lands energiförsörjning?
Citera
2024-08-15, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Vilka ledningar från USA?
Från var och till var går de ledningarna?

Europa, främst Tyskland får mestadelen av ersättningsgasen via båt. Från fyra olika länder.
De utbyggda terminalerna var inte i närheten av att vara färdigbyggda när ledningen från Ryssland sprängdes.

ÖHÖhÖHHÖhÖHÖöööö

Citat:
Baltic Pipe är en rörledning för naturgas från Norge över Danmark till Polen. Ledningen, som invigdes i september 2022, beräknas från slutet av 2022 transportera 10 miljarder kubikmeter gas per år från Norge till Danmark och Polen.

Citat:
Klockan 02:03, natten den 26 september 2022 exploderade gasledningen Nord stream 2 sydost om den danska ön Bornholm. Nästan exakt 17 timmar senare, klockan 19:03 exploderade Nord stream 1 och Nord stream 2 på tre platser mellan Bornholm och Karlskrona
Citera
2024-08-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Du inser att du, personligen, blivit fattigare pga Ukraina sprängde Nord Stream?

Värt varenda spänn. Kan äta nudlar i 20 år till om det är på bekostnad av att ryssen lider eller får problem.
Citera
2024-08-15, 22:11
Medlem
Vi är så chanslösa och hopplösa inför den katastrofala politiken som kör över oss vanliga människor. Ingen jävel kritiserar Ukrainas/Usas agerande i detta fall. De har ju lamslagit vissa delar av EUs ekonomi genom att kapa gastillförseln in till oss. Nu säljs gas till EU via diverse amerikanska koncern och mellanhänder liksom. Ukraina borde skämmas för detta enligt min mening
Citera
2024-08-15, 22:12
Medlem
Det hade varit givande att få uppspaltat alla svenska experter som trodde det var ryssarna som var skyldiga. Hade varit kul att se dom försvara sin sk analys idag.
Citera
2024-08-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det hade varit givande att få uppspaltat alla svenska experter som trodde det var ryssarna som var skyldiga. Hade varit kul att se dom försvara sin sk analys idag.

Du kan väl ge ett exempel?
Nästan all västerländsk medier har i över ett år rapporterat om att Ukraina är ansvariga.
Citera
2024-08-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1954
Du kan väl ge ett exempel?
Nästan all västerländsk medier har i över ett år rapporterat om att Ukraina är ansvariga.
Nu får du väl för fan ta och ge dig ditt troll. Konsensus har varit att det var ryssarna som varit ansvariga för sabotaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in