2024-08-15, 21:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElitPerra
I detta fallet är det faktiskt bögarnas fel precis som med HIV

Tänker du att han som reste hem från mörkaste Afrika var bög? Lite vågat att vara bög där har man hört.
Citera
2024-08-15, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Dödligheten är hög. Hoppas att myndigheterna förstår att det är allvar och att det blir tvång på mask, handskar och vaccinationspass på en gång. Låt det inte bli som förra gången när hippies och högerextrema tilläts bilda front mot medicin och vetenskap.

Vi ska absolut inte ha någon nedrans tvång på vaccination. Då kan man ta Swedenistans demokrati och köra upp den i aXXSLET på allt som heter demokrati och tolerans.
Senast redigerad av svensson1970 2024-08-15 kl. 21:10.
Citera
2024-08-15, 21:08
Medlem
riskybizzys avatar
Ni som vägrar sprutan denna gång kommer att få stå i skamvrån!!
Citera
Medlem
Kaptenzoomsfasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loopad
10% låter väldigt högt.. Har dock den statistiken endast gjorts i Afrika? Tänker att dessa länder kanske inte har samma sjukvård som vi har

Det gäller säkert Afrika och republiken Kongo där den nya varianten har fått stor spridning (den som nu finns i Sverige). Covid (omicron) har en dödlighet på 0,7 så det här mpox-eländet verkar vara betydligt farligare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
I vården och hos tandläkaren är de fortfarande lite dinga i skallen...

Jag tror du fattade vad jag menade.
Citera
2024-08-15, 21:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evert12
Fast vet man vilken variant som spridits tidigare i vår?

Citat:
Det finns två varianter av mpox, clade 1 och 2. Sverige har totalt haft 300 fall av clade 2, som är den något mildare av de två varianterna.

Det här nya fallet i Sverige är clade 1.
Citera
2024-08-15, 21:10
Medlem
Det blir inget in och utresestop enligt Gisslén på plats i aktuellt. Vilken nöt lär dom sig aldrig?
Citera
2024-08-15, 21:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Vi kommer förmodligen behöva införa en del restriktioner som sist.

Bara vi lägger oss på en mycket lägre nivå än alla andra länder som sist så är jag nöjd.
Citera
2024-08-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Kontaktsmitta så ta inte på folk. Använd handskar. Handsprit hjälper nog inte. Skolor och kollektivtrafik kommer att bli problem senare om vi inte tar tag i skiten direkt.

Dödligheten är mycket högre än covid.
Jag tar aldrig i folk.

Däremot är det riktigt att poxvirus saknar hölje. De är därför omöjliga att desinficera med sprit, precis som calici.
Citera
2024-08-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Känner mig väldigt orolig för det nya apviruset. Vart vänder jag mig om jag vill ha en spruta?
VåC.
Citera
2024-08-15, 21:12
Medlem
I djungeln är det mörkt och ingen ser något.....

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tänker du att han som reste hem från mörkaste Afrika var bög? Lite vågat att vara bög där har man hört.
Citera
2024-08-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Obs! Ironi. Ja med 10% dödlighet för barn är flockimmunitet nog här om några månader.
Ironi slut. Får vi samhällsspridning kommer sjukvården nog få svårt att stoppa det. Det är ju bara antivirala och smittkoppvaccin som hjälper men stoppar inte viruset i sig.
Vilka antivirala stoppar smittan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in