2024-08-15, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Om jag fått rätt info så är det igång inatt, senast tidigt imorgon.

Min leverantör sa att det är proxy problem och att det är den nya länken som kmr gälla framöver.

Har du testat skriva in den?

Hos mig funkar den iallafall
Citera
2024-08-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Min leverantör sa att det är proxy problem och att det är den nya länken som kmr gälla framöver.

Har du testat skriva in den?

Hos mig funkar den iallafall

Jo fungerade på en enhet för min del.
Men avvaktar man tills imorgon ska det fungera med gamla om man inte vill hålla på med att ändra.

Det är iaf vad jag hört så tänkte att jag väntar med mina andra enheter tills imorgon för att se även om det var ganska enkel fix.
Citera
2024-08-15, 20:57
Avslutad
Citat:
Jo fungerade på en enhet för min del.
Men avvaktar man tills imorgon ska det fungera med gamla om man inte vill hålla på med att ändra.

Det är iaf vad jag hört så tänkte att jag väntar med mina andra enheter tills imorgon för att se även om det var ganska enkel fix.

Okey då förstår jag (: vet inte vad skillnaden är på dessa länkar. Så länge det är bild i tven får man nöja sig.
Citera
2024-08-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Okey då förstår jag (: vet inte vad skillnaden är på dessa länkar. Så länge det är bild i tven får man nöja sig.

Jo samma här.
Hade lite panik första dan, nu har jag inget vettigt att se på ändå så tänkte ge det en dag till.
Gillar inte att ändra länkar i onödan, nästa gång är det den nya länken som spökar så måste man inte se nåt just idag skadar det inte att vänta 👌
Citera
2024-08-15, 21:04
Avslutad
Citat:
Jo samma här.
Hade lite panik första dan, nu har jag inget vettigt att se på ändå så tänkte ge det en dag till.
Gillar inte att ändra länkar i onödan, nästa gång är det den nya länken som spökar så måste man inte se nåt just idag skadar det inte att vänta 👌

Helt rätt, lycka till hoppas allt är i ordning snart.
Citera
2024-08-15, 21:50
Medlem
melonfarmer90s avatar
Är hyfsat ny på det här med IP-TV och har förstått att det kan förekomma lagg på vissa kanaler eller streams. Men har haft ett riktigt störigt lagg på alla live sändningar inom sport och vissa full-HD kanaler och har hela tiden tänkt att det är bredbandet som spökar. Råkade ha en annan TVIP box hemma tillhörande en kompis (exakt samma modell), så kopplade in den och testade och med den funkade alla kanaler och streams perfekt.. samma inställningar på båda också. Jäkligt skumt, någon som vet vad som kan vara fel på min box?
Citera
2024-08-15, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av melonfarmer90
Är hyfsat ny på det här med IP-TV och har förstått att det kan förekomma lagg på vissa kanaler eller streams. Men har haft ett riktigt störigt lagg på alla live sändningar inom sport och vissa full-HD kanaler och har hela tiden tänkt att det är bredbandet som spökar. Råkade ha en annan TVIP box hemma tillhörande en kompis (exakt samma modell), så kopplade in den och testade och med den funkade alla kanaler och streams perfekt.. samma inställningar på båda också. Jäkligt skumt, någon som vet vad som kan vara fel på min box?

Jag hade extremt jobbigt I EM det laggade jätte mycket via svenska kanalarna men när man slog över till England så var det inga problem alls.

Har du kollat om boxen är uppdaterat? Om ni nu har likadan box så tänkte jag att man kanske kan prova restarta om hela boxen? Men du behöver ju såklart lägga in länken igen osv.. nu är detta inte 100% att det inte laggar men kanske värt ett försök?
Senast redigerad av Dinbrud 2024-08-15 kl. 22:24.
Citera
2024-08-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Står så här på N1 hemsida:

"Om din nuvarande M3U-länk är http://clientsportals.com:2095/get.php?username=xxxxxxx&password=xxxxxxxx&type=m3 u_plus&output=ts ska du ersätta clientsportals.com med lol.bz så att länken blir http://lol.bz:2095/get.php?username=xxxxxxx&password=xxxxxxxx&type=m3 u_plus&output=ts

Ersätt ”xxxxxxx” med ditt faktiska username och password som du hittar i din m3u länk

Om du använder TVIP, ska portalen ändras till http://lol.bz:2095/c För Formuler-användare, byt till http://lol.bz:2095

När du är klar, koppla ur strömsladden från både din TV/box och routern i 30 sekunder, och anslut dem sedan igen.

Om du fortsatt behöver hjälp, skriver i våran livechatt så hjälper vi dig."

Så ändra http://clientsportals.com:2095 till http://lol.bz:2095 så borde det fungera.

Har N1 hemsida??
Länk...?
Citera
2024-08-16, 09:03
Medlem
Hej!

Liten märklig grej, tur jag fyllde på med 12 månader precis. En kinesisk säljare som jag var nöjd med på Ali. Nu när jag går in på tjänsten jag köpte så står där ”inte längre tillgänglig”.

Kommer o går de olika IPTV tjänsterna från de olika säljarna på Ali? Alltså de är bara uppe en kortare tid sen stängs de ner?

/Oskar
Citera
2024-08-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Hej!
Liten märklig grej, tur jag fyllde på med 12 månader precis. En kinesisk säljare som jag var nöjd med på Ali. Nu när jag går in på tjänsten jag köpte så står där ”inte längre tillgänglig”.
Kommer o går de olika IPTV tjänsterna från de olika säljarna på Ali? Alltså de är bara uppe en kortare tid sen stängs de ner?
/Oskar

Kinaleverantörer lämnar mycket att önska.
Lagg, brist på innehåll, ingen svensk text, dålig support.
Och ja, de kan försvinna närsomhelst.
Citera
2024-08-16, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Har N1 hemsida??
Länk...?

Inte vad jag vet.
Citera
2024-08-16, 12:13
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonfarmer90
Exakt samma buffer inställningar etc?
Rensat cache för appen du använder?
Enda gången jag upplever lagg är vid större matcher typ, då känns det som att det blir överbelastat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in