2024-08-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underfundmedsund
Ett bekräftat fall i Sverige.

Metoden för att "bekräfta" sjukdomen apkoppor är ett meningslöst test. Precis som med covid. Viktigt att inte glömma det.
Citera
2024-08-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Var ju rätt givet att skiten skulle komma hit också. Många afrikaner bor här.

Tror inte det finns någon vidare beredskap i Sverige.

Antagligen inte men varför inte göra som när vi inte hade beredskap för Covid, vi satsar på flockimmunitet.
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Med stor sannolikhet ej eftersom sjukdomen funnits länge jämfört med COVID. Sjukdomen sprids inte via luftvägarna och man får utslag som gör det är lättare att diagnosticera. Sist men inte minst det finns redan vaccin.

Det där är irrelevant.
Nu är det viktigt att vi står upp för alla virus lika värde!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Nya pandemier sen allt övrigt skjutningar sprängningar krig i närområdet osv hur mycket skit ska vi ta?

Det kan man inte jämföra med
Låt gängen skjuta ihjäl varandra och lägg inga pengar på detta
Det är självrensning

Skall inte heller måla upp fan eller apan på väggen
Det tjäns som ytterligare en bögsjukdom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Pandemirisk?
Började ju med ett fall i Sverige av corona innan helvetet brakade lös två månader senare och man stängde ned samhället i två år

När WHO varnar för en global hälsorisk, betyder det inte nödvändigtvis att en pandemi är på väg, men det indikerar att situationen är allvarlig och potentiellt kan få stora globala konsekvenser.

Det här är Clade Ib, en ny, mer virulent form av viruset. Det sprids genom nära kontakt med någon som är smittad, vilket kan inkludera till exempel sex, hud-mot-hud-kontakt och att prata eller andas nära en annan person.
Citera
2024-08-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Fan hoppas innerligt att mpox inte övergår i en storskalig pandemi som covid En pandemi så hemsk att man inte längre vågade träffa sina nära och kära..
Döden var precis överallt, folk föll omkull på gator och torg!!
Alla känner någon som känner någon som kände 10 dödsoffer!

Minns ni?!
Nej det gör ni inte därför det hela var ett stort jävlar skämt som endast påverkade trångsynta idioter med alltför mycket tillit till den helvetesdiktatur som hittills fördärvat vårat land, allt pga "de globala målen för Hållbar Utveckling™" aka Agenda 2030.

Förhoppningsvis är detta en fluke som blåser över inom kort. Men om de så planerar med ännu en scamdemi hoppas jag alltfler NPCattle greppar läget, om inte vore detta en lika stor tragedi som covid krisen där vi i Sverige levde större delen av 2020 utan minsta problem utan föreställningen av en dödlig pandemi med masker och lockdocks, för att därefter gå in i panik-läge så fort propaganda-maskineriet drog igång och rädda svin fruktade döden så pass att de var villiga att trycka på småbarn experimentell gen-terapi... Som plötsligt försvann med vinden så fort nästa CurrentThing blev populärt.

Jag föredrog definitivt tiden efter vaccinet kom. Det var riktigt jävla asjobbigt inne på den jävla ortopedisk rehab avdelningen för gamlingar som jag jobbade på. Så många som dog i onödan för att stor sjukhusen inte hade beredskap. Riktigt ledsamt att se folk gå från friska(enkla frakturer) till stendöda på 1-2 veckor.

Tror jag fick skicka vidare minst 60 patienter som var covidpositiva och dog. Efter vaccinet kom dog knappt någon. Det var bättre tid det.
Citera
2024-08-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenzoomsfaster
Handsprit verkar inte bita på det här viruset enligt epidemiologen i Aftonbladets chatt. Fy farao.

Virkon då? Det dödar väl i stort sett allt.
https://virkon.se/
Citera
2024-08-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vilka är vi? Du är nog den mest okunniga person sett. Du har ingen som helst aning om hur PCR fungerar och ens vad det är.
Hemliga pulver? Kokplatta?
Du har 0 erfarenhet av PCR men du har åsikter om det som någon sagt till dig att tro på.
Läs på istället så kanske du lär dig något nytt.

När det kommer till mpox så kan jag inte tänka mig att PCR kommer användas i samma omfattning som för sars-cov2.
Kan inte tänka mig att det får någon större samhällspåverkan alls.

Nej, det är du som är obildbar. Oförmögen att lära dig av tidigare erfarenheter.

PCR-maskin är en platta för att värma upp en mix med magiska pulver och lite annat. det kan du inte förneka.
Citera
2024-08-15, 19:51
Medlem
ttnkpfs avatar
Sicken komisk sjukdom, härstammar från afrikanska negerbögar och har tidigare gått under namnet apkoppor.
Citera
2024-08-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Hur avgör man om det sprids?

Genom att fler får sjukdomen.
Citera
2024-08-15, 19:54
Medlem
RebuildSwedens avatar
Blir intressant att höra Lars Berns tagning på detta. Antar att det kommer att tas upp nu på fredag i deras program
Citera
2024-08-15, 19:54
Medlem
Ja det är analknullarnas fel
det är därför vi haft hiv mm och nu detta med apor mm
Hur svårt skall det vara att fatta detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in