2024-08-15, 18:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Nästan alla europeiska stater är på gränsen till att vara indragen i krig mot Ryssland och de mest entusiastiska rysshatarna tänker att ryssarna kommer att hålla inne med sina kraftigaste vapen.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2024-08-15 kl. 18:56.
Citera
2024-08-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Kanske är den långsiktiga planen att komma runt också, för att kunna anfalla och ta tillbaka anmekterade områden även norr--och eventuellt österifrån.

Ryssarna använder den för försörjningsleden till Korenevo så slås den ut är Korenevo illa ute.
Citera
2024-08-15, 18:58
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nästan alla europeiska stater är på gränsen till att vara i krig mot Ryssland och de mest entusiastiska rysshatarna tänker att ryssarna kommer att hålla inne med sina kraftigaste vapen.
Du vill att det ska ske.
Jag förstår det.
Men det kommer inte ske på länge.
Tyvärr är ingen sida redo så vi kommer få leva med sämre standard pga konflikter inga fixar.
Världen är på gränsen till att explodera men ingen vill det.
Citera
2024-08-15, 19:10
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nästan alla europeiska stater är på gränsen till att vara indragen i krig mot Ryssland och de mest entusiastiska rysshatarna tänker att ryssarna kommer att hålla inne med sina kraftigaste vapen.
Ural eller kärnvapen? Snackats så mycket skit från er sedan 2022 så det är väl bara att plocka fram grejerna och använda ist för att fortsätta ordbajsa på forum världen över, borde vara hur enkelt som helst
Citera
2024-08-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Tyskt pansar står det väl?

Ja som det nya skämtet går..

Lille putler ligger yrandes i sömnen och träffar sin stora idol Stalin i drömmen.

Putler: vad ska jag göra?! Tyskt pansar har tagit sig över den ryska gränsen!

Stalin svarar: Gör som jag gjorde! Skicka fram våra ukrainska elitsoldater och be USA om mängder av vapen och ammunition!
Citera
2024-08-15, 19:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
– Det första skälet är ett defensivt krig som driver ryskt artilleri till det nödvändiga avståndet så att det inte kan användas mot vår civilbefolkning. Den andra uppgiften är att skära av de logistikvägar som gör det svårt för fienden att transportera reserver längs hela fronten, säger rådgivaren.
https://www.svd.se/a/5E8yd6/rysslandsexpert-invasionen-i-kursk-en-blinkning-till-moskva
Citera
2024-08-15, 19:17
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
https://www.youtube.com/watch?v=TAPs6V5Nv_A

En bra genomgång av HistoryLegends. från de 7-8 första dagarna av operationen, och analyserar hur rysk dålig prestanda i Kursk ledde till ukrainska omfattande ockupation under Kursk-operationen.

Rekommenderar kontot.

Klart att du rekommenderar en serbisk prorysk pajas som sitter i Kanada och har postat prorysk dynga till en publik av proryssar och konspirationsteoretiker. Han vågade inte posta någon video på hela veckan. Nu fick han krypa till korset och erkänna ryska nederlaget precis som Dima i andra clownkanalen Military Summary. Fortsätter de rapportera om ryska nederlaget kommer att de förlora sin följarskara av besviket och förnedrat proryskt avskum...
Citera
2024-08-15, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Eftersom du är så inne på rysk propaganda så kan du lika gärna se på detta utdrag ur rysk propagande:

https://youtu.be/T3Af4KzIzho?si=4aivNlZVUBacvTjj

De ryska propagandisterna verkar lite nervösa och vilsna. Vore det inte för att många av dem borde ställa inför krigsförbrytartribunal för uppmaning till bl.a folkmord, så skulle jag, nästan, tycka synd om dem.

Slava Ukraini!
Dom där var ju ingenting jämfört med Vlad Solovyev och hans dårar till gäster. Programlearna undantagna.

Jag vågar säga att tex. Viktor Olevich säger vad han tycker inom ramen om vad som är utryckbart i rysk media. Jag tror att han tycker att rysslands politik är uppåt väggarna.
Citera
2024-08-15, 19:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ural eller kärnvapen? Snackats så mycket skit från er sedan 2022 så det är väl bara att plocka fram grejerna och använda ist för att fortsätta ordbajsa på forum världen över, borde vara hur enkelt som helst
Kärnvapen är de vapen som rysshatarna tror att ryssarna är för fega eller för snälla att använda även om de blir pressade.
Citera
2024-08-15, 19:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Klart att du rekommenderar en serbisk prorysk pajas som sitter i Kanada och har postat prorysk dynga till en publik av proryssar och konspirationsteoretiker. Han vågade inte posta någon video på hela veckan. Nu fick han krypa till korset och erkänna ryska nederlaget precis som Dima i andra clownkanalen Military Summary. Fortsätter de rapportera om ryska nederlaget kommer att de förlora sin följarskara av besviket och förnedrat proryskt avskum...

Det där är bara trams, ingen debunkning av vad jag länkade. Varför så fixerad vid förnedring och skam? Det verkar otroligt viktigt för dig. Vad som händer i Kursk är oberoende av en kanadensisk serbs känslor, och dina känslor för honom.
Citera
2024-08-15, 19:48
Medlem
Another group of 🇷🇺Russian prisoners from the "Akhmat" unit. It is reported that they were hiding in a basement on the outskirts of Sudzha, Kursk region

https://x.com/front_ukrainian/status/1824138096385876297
Citera
2024-08-15, 19:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Du vill att det ska ske.
Jag förstår det.
Men det kommer inte ske på länge.
Tyvärr är ingen sida redo så vi kommer få leva med sämre standard pga konflikter inga fixar.
Världen är på gränsen till att explodera men ingen vill det.
Nej jag vill inte ha kärnvapenkrig men jag tror att det kommer redan i höst. Det finns ju även andra vedermödor som hotar. Om Brandon Biggs, som i april hade synen att Trump skulle bli skjuten i högra örat, får rätt även med det andra han såg så blir det en depression värre än den på 30-talet under nästa år. På 30-talet jobbade de flesta inom lantbruk och kunde få tag på mat men idag är det inte så.

Men Ukrainas väststödda försvarskrig mot Ryssland som ständigt eskalerar och blir alltmer hotfullt är ett mörker för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in