2024-08-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
För ett par år sedan fanns det 177 utanförskapsområden i Sverige, hur många det är idag vet jag inte, gissningsvis en handfull till. Och jo, det bor 80-90% invandrare i dessa områden, och majoriteten är MENA. Huruvida de är muslimer eller inte har jag ingen aning, det var ingenting jag skrev om i mitt inlägg.

Jag skiter högaktningsfullt i hur många du känner från Somalia, och om de trivs i Sverige eller inte. Det var inte det mitt inlägg gällde. Jag skrev att majoriteten trivs i Sverige, eftersom de får bidrag, i deras mått mätt lyxiga lägenheter med skyhög standard jämfört med deras hemländer. Och att straffen som de kriminella begår i Sverige är väldigt låga jämfört med straffen i deras hemländer.

Sluta ljug och dra mig i smutsen, för att du är en okunnig gök med bristande läsförmåga. Över och ut!

Ja du ljuger ju, troligen med flit. Såvidare du inte är en som hör hemma i vuxenspecialskolan.

FEMTIONIO områden. Inte ett hundratal och det har aldrig funnits 177.
2008-2012 var det inte så många som du svamlar om ens.
Och Polisen har varit de som har haft om statistiken sedan 2015 och då har de som mest funnits 61.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Utsatt_omr%C3%A5de

Om du inte har empiriska bevis på att en förkrossande del av somalier är kriminella och lever på socialbidrag så utgår jag ifrån att du svamlar.
Att det är en alldeles för stor andel som lever på bidrag har jag inga problem med att skriva under på.

Sen skriver du om att det är andra straff här. Jaha? Vad vill du göra åt det?
Sharialagar för alla svenska medborgare?
För det går såklart inte att ha olika system för olika medborgare i ett demokratiskt land som Sverige.

Om det vore så fantastiskt att leva på bidrag varför är då de somalier och andra från mena som jag känner så glada över att ha ett jobb och vara en del av det svenska samhället?

För det är det JAG skriver om.
Att de flesta vill in och ha ett jobb och vara en del av vårt underbara gemensamma svenska samhälle.
Citera
2024-08-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Frivillig återvandring från Sverige står högt upp på den politiska dagordningen. Nyligen presenterades den stora utredning som gjorts angående ekonomiskt stöd för återvandring.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...att-atervandra

Vi har också sett indikationer från Migrationsverkets statistik för 2023 en nettoutvandring för många MENA-grupper, bland annat Somalia, Syrien och Irak.

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...-fran-sverige/

Diskussionerna går ju fram och tillbaka här på FB om bidrag för återvandring är rätt anvädning av skattepengar och om det ens kommer funka. Huruvida emigrationssiffrorna verkligen är ett tecken på att folk börjar lämna, eller om det enbart är pga skatteverkets stora vårstädning i registret.

Min stora fråga i allt detta är: trivs verkligen MENA-invandrare i Sverige? Såklart är många här för att åtnjuta alla de feta bidrag som de garanteras. Det är ju det som lockat hit dem i första taget. Men om man ser utöver de ekonomiska fördelar som finns med att bo i Sverige, trivs alla dessa invällare verkligen på ett djupare plan? Nedan har jag i en ickekronologisk ordning listat de anledningar jag tror skulle kunna få dem till att flytta hem igen.

• De har ingen historisk eller kulturell anknytning till detta landområde, de är främlingar i denna del av världen. Även om det är många här så är det fortfarande inte deras hem.
  • Sverige är ett kristet land med relativt positiv syn på religiösa minoriteter, bland annat judarna som många muslimer hatar så djupt. Här måste islam infinna sig i att inte bli särbehandlad eller premierad. Muslimerna får inga speciella rättigheter eller fördelar likt i hemländerna. De ska också tolerera yttrandefrihet och att folk har rätt att bränna koranen och göra karikatyrer på Muhammed.
  • Vi är ett nordiskt land som är kargt, glesbefolkat och har djupa skogar. Det är kallt och mörkt merparten av året. Alltså är det inte en natur eller klimat som MENA-migranter är vana vid eller trivs med. Klart måste nostalgi över hemlandet locka lite?
  • Etniska svenskar har över lag en mycket positiv syn på HBTQ-individer och hyllar pride och regnbågsflaggan alla tider på året. Muslimer och MENA avskyr ju HBTQ över lag så det måste vara störande för dem att se detta.
  • I Sverige behandlas inte kvinnor som boskap. Här måste Muhammed behandla sin fru väl och han har inte rätt att slå henne, för då riskerar han dom och fängelse. Muhammed får heller inte ha flera fruar samtidigt utan att riskera klammeri med lagen och han får inte heller kontrollera eller utöva hedersvåld mot sina döttrar.
  • Svensk politik och svenskar över lag har börjat vända sig mot invandring till skillnad från tidigare. De flesta partier idag vill ha mindre invandring och man talar hela tiden om gängkriminalitet, islamism segregation och invandringens konsekvenser. Man kan väl inte undgå som blatte att man antingen inte är välkommen längre eller måste assimilera sig för att bli accepterad?
  • De har svårt att få bra jobb och många arbetsgivare ratar MENA när de söker anställning. De klarar inte att skaffa sig utbildningar med kompetens eller anpassa sig till de värderingar som gäller på svensk arbetsmarknad. Många första och andra generationens invandrares enda karriärutsikter är att bli taxichaufförer, kioskägare, kebab- eller pizzatekniker, vårdbiträden eller frukt- och grönthandlare. Därför blir ju så många av männen kriminella, det ger feta pengar och status direkt.

Jag känner inte addidasriddare eller ghettoblattar så jag vet inte vad som försiggår i deras huvuden, eller om de saker jag tänkt på ovan påverkar dem överhuvudtaget? Finns det fog att säga att många invandrare skulle må bättre av att flytta hem och kanske redan går i dessa tankar? Vill gärna höra hur Flashback tänker

Väl skrivet, jag håller fullständigt med dig, det är en en ohyggligt lång process för invandrare som kommer från stela och enspåriga kulturer att bli en del av ett öppet samhälle som Sverige är. Deras machokultur krockar med den rådande verkligheten här då man kanske får extrajobba i hemtjänsten under tiden man utbildar sig för att öka sina kompetenser och konkurrenskraft för att vara en person som hellre bidrar än belastar.
Genvägen för många stela ”machograbbar” är kriminell verksamhet.
Citera
2024-08-15, 17:00
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Ja du ljuger ju, troligen med flit. Såvidare du inte är en som hör hemma i vuxenspecialskolan.

FEMTIONIO områden. Inte ett hundratal och det har aldrig funnits 177.
2008-2012 var det inte så många som du svamlar om ens.
Och Polisen har varit de som har haft om statistiken sedan 2015 och då har de som mest funnits 61.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Utsatt_omr%C3%A5de

Om du inte har empiriska bevis på att en förkrossande del av somalier är kriminella och lever på socialbidrag så utgår jag ifrån att du svamlar.
Att det är en alldeles för stor andel som lever på bidrag har jag inga problem med att skriva under på.

Sen skriver du om att det är andra straff här. Jaha? Vad vill du göra åt det?
Sharialagar för alla svenska medborgare?
För det går såklart inte att ha olika system för olika medborgare i ett demokratiskt land som Sverige.

Om det vore så fantastiskt att leva på bidrag varför är då de somalier och andra från mena som jag känner så glada över att ha ett jobb och vara en del av det svenska samhället?

För det är det JAG skriver om.
Att de flesta vill in och ha ett jobb och vara en del av vårt underbara gemensamma svenska samhälle.

Varför svamlar du en massa skit om somalier? Är du medveten om att det ingår fler länder i MENA? Du vet att 60-70% av Sveriges invandrare inte har ett riktigt jobb? Något som Tidöpartierna och SD (även S börjar erkänna detta) erkänner.

Jag orkar seriöst inte svara på ditt svamliga inlägg. Du ljuger och tramsar. Jag har bättre saker för mig.
Senast redigerad av pojkpingis 2024-08-15 kl. 17:14.
Citera
2024-08-15, 17:04
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Ofrivillig återvandring vore ett bra nästa steg. Men det som bör ligga lite närmre rent politiskt är bidragsstrypning. Man kan försämra villkoren avsevärt och skära ner i bidrag för parasiterna utan att bryta mot diverse konventioner.
Citera
2024-08-15, 17:04
För kristna mena-människor så trivs vi med friheten i landet.
Trivs med ekonomin och att det är lite korruption jfr med andra länder.
Vi tycker om att se att landet har kyrkor och historia.
Vi tycker att svenskar är trevliga men naiva/fega.

Kristna mena-människor gillar nog familjen och staten snarare än individen och staten, kanske passar man mer i Tyskland än i Sverige.
Kristna mena-människor trivs mer med arabisk kultur när det kommer till mat, högt prat och familj allt annat gillar vi mer med svenskar. Men samtidigt vill ingen flytta till ett arabland. Lite hyckleri där av kristna från mena länderna.

Vi är nog bara oroliga över vart vi har varandra i framtiden. Eftersom vi varit förföljda i våra länder så har vi svårt med tillit till myndigheter. Vi är isolerade och rädda att anpassa oss till samhället. Svenskar har dock bra tillit till myndigheter.

Det jag märkt är att många kristna mena-människor flyttar närmare medelhavet men inte till ett muslimsk land bara. Tror vi tänker att svenskar ser oss som muslimer så lika bra att flytta närmare medelhavet.
Citera
2024-08-15, 17:16
Medlem
Citat:
Varför svamlar du en massa skit om somalier? Är du medveten om att det ingår fler länder i MENA? Du vet att 60-70% av invandrare inte har jobb? Något som Tidöpartierna och SD (även S börjar erkänna detta) erkänner.

Jag orkar seriöst inte svara på ditt svamliga mejl. Du ljuger och tramsar. Jag har bättre saker för mig än att "diskutera" med troll. Skynda att anmäla dig till Komvux, du behöver det. Över och ut!

Då har du alltså erkänt att du med flit ljög om antalet utsatta områden samt andelen i dessa områden som är invandrare och andelen somalier som inte kan försörja sig själva.
Det är bra att jag vet det.

Vidare så är det så här förstår du "Enligt SCB:s arbetskraftsundersökningar uppgick arbetslösheten bland utrikes födda till 15,1 procent år 2023." https://www.ekonomifakta.se/sakomrad...a_1210645.html

Även om du bryter ut Afrika så är siffran 23,4 % och för Asien som helhet (mellanöstern räknas inte för sig) 21,5 %. Det är långt från ditt svammel om 60-70 %

Det är såklart alldeles för höga siffror men då jag som sagt känner folk från mena länder så vet jag att de har ett stort driv av att vilja vara en del av vårt fina svenska samhälle och att bidra efter bästa förmåga.

Alla svenskar vill såklart inte det. Vi hade tidigare en vidrig svenneknarkare i området som dealade knark och höll på med trafficking av unga öststatstjejer. Sånt gillar vi inte alls.

Det är för övrigt oförskämt att kalla någon för troll bara för att man själv ljuger och en annan påtalar sanningar. Och komvux har jag ingen nytta av då jag har utbildning.

Men som sagt. Topic. Än en gång så är jag övertygad av att de flesta från mena vill bidra och vara en del av vårt fina svenska samhälle.
Citera
2024-08-15, 17:24
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Då har du alltså erkänt att du med flit ljög om antalet utsatta områden samt andelen i dessa områden som är invandrare och andelen somalier som inte kan försörja sig själva.
Det är bra att jag vet det.

Vidare så är det så här förstår du "Enligt SCB:s arbetskraftsundersökningar uppgick arbetslösheten bland utrikes födda till 15,1 procent år 2023." https://www.ekonomifakta.se/sakomrad...a_1210645.html

Även om du bryter ut Afrika så är siffran 23,4 % och för Asien som helhet (mellanöstern räknas inte för sig) 21,5 %. Det är långt från ditt svammel om 60-70 %

Det är såklart alldeles för höga siffror men då jag som sagt känner folk från mena länder så vet jag att de har ett stort driv av att vilja vara en del av vårt fina svenska samhälle och att bidra efter bästa förmåga.

Alla svenskar vill såklart inte det. Vi hade tidigare en vidrig svenneknarkare i området som dealade knark och höll på med trafficking av unga öststatstjejer. Sånt gillar vi inte alls.

Det är för övrigt oförskämt att kalla någon för troll bara för att man själv ljuger och en annan påtalar sanningar. Och komvux har jag ingen nytta av då jag har utbildning.

Men som sagt. Topic. Än en gång så är jag övertygad av att de flesta från mena vill bidra och vara en del av vårt fina svenska samhälle.

177 utanförskapsområden är fel, det erkänner jag. Jag rörde ihop med en annan siffra, lätt hänt.

Men, herregud människa. Hur läser/tolkar du? Jag skrev att 60-70% av Sveriges invandrare (vuxna) saknar ett riktigt arbete, skit i din besatthet av MENA och Somalier. Är jag övertydlig nog, förstår du vad jag skriver? Trollar du?

Jag vill inte diskutera med dig, du är för oseriös och labil. Du verkar vara uppe i det blå. Ha en festlig kväll. Över och ut!
Citera
2024-08-15, 17:33
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Som muslim tror jag man blir lite deprimerad och uppgiven när man tex ser prideparad och sånt extremt i Sverige. Man blir ju förtvivlad och känner att man inte hör hemma här. Då bygger man upp ett eget parallellt samhälle. Och det gör inte saken bättre när politiker, polis och militär går i bögarnas parad.

Då får de flytta någon annanstans!
Sverige är liberalt när det kommer till Hbtq.
Nu är jag inte så förtjust i pride-parader... Men har inte ngt emot homosexuella
Vilket muslimer har minst sagt att vara homosexuell är en dödssynd enligt deras tro
Citera
2024-08-15, 17:38
Medlem
Citat:
177 utanförskapsområden är fel, det erkänner jag. Jag rörde ihop med en annan siffra, lätt hänt.

Men, herregud människa. Hur läser/tolkar du? Jag skrev att 60-70% av Sveriges invandrare (vuxna) saknar ett riktigt arbete, skit i din besatthet av MENA och Somalier. Är jag övertydlig nog, förstår du vad jag skriver? Trollar du?

Jag vill inte diskutera med dig, du är för oseriös och labil. Du verkar vara uppe i det blå. Ha en festlig kväll. Över och ut!

Nej det är inte lätt hänt. Det där är bara efterhandskonstruktion för att du fick brallorna neddragna.

Se så postade jag en länk till ekonomifakta som näringslivet sår bakom som visar att det du påstår kring arbetslösheten bland invandrare inte stämmer. Inte ens bland afrikaner (24,3 %) eller asiater (21,5 %). Att jag upprepar mig är för att ekonomifakta ägs av Svenskt Näringsliv. Självklart finns det ingen anledning för dom skönmåla verkligheten. Dom finansierar ju även Timbro så de är inte några sossar vi pratar om.

Det är extremt ohederligt av dig att påstå att jag ljuger utan att presentera egna siffror.

Än en gång så är jag övertygad om att, likt mina vänner, så vill de flesta från mena inget annat än att bidra till vårt fina svenska samhälle och få vara en del av det. Det är sådant som får dom att trivas. Samt såklart demokrati, press och yttrandefrihet, ett någorlunda rättvist rättsväsende. Sådant som inte är sjävklart i länder de kommer ifrån. Det får dom att trivas.
Sen vill dom säkert att rasismen i Sverige minskar. Det vill jag också.
Senast redigerad av Larsa.Andersson 2024-08-15 kl. 17:41.
Citera
2024-08-15, 18:01
Medlem
Blaskas avatar
Nej det är nog inte så kul att sitta i någon rutten förort med låga möjligheter att ta sig in i samhället.
Citera
2024-08-15, 18:05
Medlem
Custom_mades avatar
Först ska vi betala för att ha dem här. Sen ska vi betala för att få dem att åka.

Känns som det finns ett ansvarstagande kring ett felaktigt beslut därimellan. Men vad vet jag. Dessutom röstar folk fortfarande på samma skitpartier så jag antar att svenskarna är nöjda med att slösa pengar på totalt oviktiga saker.
Citera
2024-08-15, 18:19
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Frivillig återvandring från Sverige står högt upp på den politiska dagordningen. Nyligen presenterades den stora utredning som gjorts angående ekonomiskt stöd för återvandring.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...att-atervandra

Vi har också sett indikationer från Migrationsverkets statistik för 2023 en nettoutvandring för många MENA-grupper, bland annat Somalia, Syrien och Irak.

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...-fran-sverige/

Diskussionerna går ju fram och tillbaka här på FB om bidrag för återvandring är rätt anvädning av skattepengar och om det ens kommer funka. Huruvida emigrationssiffrorna verkligen är ett tecken på att folk börjar lämna, eller om det enbart är pga skatteverkets stora vårstädning i registret.

Min stora fråga i allt detta är: trivs verkligen MENA-invandrare i Sverige? Såklart är många här för att åtnjuta alla de feta bidrag som de garanteras. Det är ju det som lockat hit dem i första taget. Men om man ser utöver de ekonomiska fördelar som finns med att bo i Sverige, trivs alla dessa invällare verkligen på ett djupare plan? Nedan har jag i en ickekronologisk ordning listat de anledningar jag tror skulle kunna få dem till att flytta hem igen.

• De har ingen historisk eller kulturell anknytning till detta landområde, de är främlingar i denna del av världen. Även om det är många här så är det fortfarande inte deras hem.
  • Sverige är ett kristet land med relativt positiv syn på religiösa minoriteter, bland annat judarna som många muslimer hatar så djupt. Här måste islam infinna sig i att inte bli särbehandlad eller premierad. Muslimerna får inga speciella rättigheter eller fördelar likt i hemländerna. De ska också tolerera yttrandefrihet och att folk har rätt att bränna koranen och göra karikatyrer på Muhammed.
  • Vi är ett nordiskt land som är kargt, glesbefolkat och har djupa skogar. Det är kallt och mörkt merparten av året. Alltså är det inte en natur eller klimat som MENA-migranter är vana vid eller trivs med. Klart måste nostalgi över hemlandet locka lite?
  • Etniska svenskar har över lag en mycket positiv syn på HBTQ-individer och hyllar pride och regnbågsflaggan alla tider på året. Muslimer och MENA avskyr ju HBTQ över lag så det måste vara störande för dem att se detta.
  • I Sverige behandlas inte kvinnor som boskap. Här måste Muhammed behandla sin fru väl och han har inte rätt att slå henne, för då riskerar han dom och fängelse. Muhammed får heller inte ha flera fruar samtidigt utan att riskera klammeri med lagen och han får inte heller kontrollera eller utöva hedersvåld mot sina döttrar.
  • Svensk politik och svenskar över lag har börjat vända sig mot invandring till skillnad från tidigare. De flesta partier idag vill ha mindre invandring och man talar hela tiden om gängkriminalitet, islamism segregation och invandringens konsekvenser. Man kan väl inte undgå som blatte att man antingen inte är välkommen längre eller måste assimilera sig för att bli accepterad?
  • De har svårt att få bra jobb och många arbetsgivare ratar MENA när de söker anställning. De klarar inte att skaffa sig utbildningar med kompetens eller anpassa sig till de värderingar som gäller på svensk arbetsmarknad. Många första och andra generationens invandrares enda karriärutsikter är att bli taxichaufförer, kioskägare, kebab- eller pizzatekniker, vårdbiträden eller frukt- och grönthandlare. Därför blir ju så många av männen kriminella, det ger feta pengar och status direkt.

Jag känner inte addidasriddare eller ghettoblattar så jag vet inte vad som försiggår i deras huvuden, eller om de saker jag tänkt på ovan påverkar dem överhuvudtaget? Finns det fog att säga att många invandrare skulle må bättre av att flytta hem och kanske redan går i dessa tankar? Vill gärna höra hur Flashback tänker

Angående din lista:

De har ju ingen historia eller konst värd att minnas eller behålla i sina hemländer. Det enda de har är olika förtryckarregimer och krigsherrar som skiter i befolkningen och berikar sig själva. Så är det i alla deras länder och så har det alltid varit.
De har ingen konst värd att bevara - ja lite mönster i mosketaken och några mattor, men ingen verklig konst. De har heller inga vetenskapsmän. Det finns kanske något observatorium som är en jävla trappa upp mot himmelen, som om att den trappan skulle ta dem märkbart närmare. Allt de har är helt jävla efterblivet och idiotiskt. Precis lika efterblivet och idiotiskt som MENA-folken själva.
Även om de inte har någon koppling till kultur och konst här i Europa så har vi ju i alla fall något som faktiskt är vackert på riktigt. Då blir det ju en pull-faktor till Sverige.

De lever ofta i sina äckliga ghetton, eller i Malmö, där de kör vidare med sin hemlandskultur. Där de bor har de trängt undan den svenska kulturen och lever i sina äckliga förnedrings- och vålds-baserade kulturer. De slår frun och barnen bäst de vill. Ingen kommer och hjälper. Ingen granne lägger sig i och försöker stoppa misshandeln. Pedofiler gifter sig med småflickor och barnen bor hos gubbarna. Det är praxis bland dessa äckliga svin att fuska med folkbokföringen så det märks inte ens. Det är precis som de vill ha det i deras ghetton. De frodas i sin egen konceptuella avföring, det är total jävla misär i ghettot och de får leva i fred i sin våldsamma hedersbaserade förnedringskultur. Kyrkan och HBTQ syns inte till. Det finns absolut inga judar i orten. Knappt ens längre i Sverige.

Jobblösheten och hopplösheten att ta sig ur situationen är väl däremot en positiv aspekt. Om myndigheterna nagelfar med kontroller av skatter, moms, sanitära inspektioner och oftare delade ut näringsförbud till de som missbrukade systemet skulle jobblösheten breda ut sig ännu mer bland detta mänskliga bottenskrap.

Med sänkta bidrag och verkliga fängelsestraff så skulle det bli en omöjlig situation för MENA. Då hade många åkt härifrån.

Vi vet ju att de kan åka om de vill. När Danmark stöpte om bidragen flyttade tusentals somalier till Sverige.
(FB) Fler och fler afhghanistaner och somalier från Danmark

De är parasiter. Man bekämpar dem med gifter (fängelse, företagskontroller) och genom att göra värddjuret Sverige mindre aptitligt (sänkta bidrag).
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-08-15 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in