2024-08-15, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Till exempel är att det skulle ha funnits en färdig plan för Kräftan som Jocke påstås ha ordnat. Helt ny information inte bara för mig.

Att L skulle ha varit rädd för att Kräftan skulle sticka och det är anledningen till att han hamnade i häktet. Det var en användare för några dagar sedan som skrev att den informationen kommer direkt från Kräftan.

Finns ingen anledning att göra svarsvideos oavsett om någon skulle förtala en. Ta det helt och hållet rättsligt istället. De har varit i branschen länge, de vet exakt vilka konsekvenser det blir.

När det kommer ny info går det att se tillbaka vad som sagts tidigare och därav väcks nya frågeställningar vad som kan vara sant och inte.
Det här är ju personer många ser upp till och litar på, följarna är de som ser till att de kan casha in. Finns ett ansvar att inte lura andra varken för sympati eller för att häva in pengar.
Kanske en dålig jämförelse , men det är som att Bauhaus har ett ansvar gentemot sina kunder att medvetet inte sälja trasiga produkter till överpris och hävda att det inte är något fel.

Det är ett hån att säga att man ska publicera en självbiografi om vad man varit med om, för att sen sitta i en fåtölj och komma med de mest bisarra anklagelserna gentemot en annan person, för att sen ta tillbaka det och säga att det var hittepå.
Sen vad som gäller L vet jag inte eftersom hon sällan talar för sig själv. Men hon har inte blivit slagen med knuten näve enligt henne själv, så då kanske önskan om att öppna en kvinnojour inte är lika viktig.

Det finns kvinnor och män och som även har barn som lever gömda på grund av våld i nära relationer, det är inget att skoja om överhuvudtaget, det hoppas jag alla är medvetna om oavsett om man varit utsatt eller inte.

Kan inte säga till 100%. Men jag har för mig att Chrippa sa det i den långa filmen han gjorde med Anjo men minns inte helt, så kan som sagt inte säga att det är exakt så
Citera
2024-08-15, 16:36
Medlem
KungPungPats avatar
det är jääävligt meningslöst nu hela deras videodebatt om vem som är minst sämst.

Men jag antar att Chrippa vann.. genom att inte använda deras barn, som dom andra gjorde med hans.
Citera
2024-08-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Kan inte säga till 100%. Men jag har för mig att Chrippa sa det i den långa filmen han gjorde med Anjo men minns inte helt, så kan som sagt inte säga att det är exakt så

Vad exakt syftar du på?
Att Jocke haft en färdig plan från start eller att Kräftan sagt att L inte ville att han skulle sticka och därför blev det tryggt förvar i häktet?
Citera
2024-08-15, 16:50
Avslutad
Citat:
Vad exakt syftar du på?
Att Jocke haft en färdig plan från start eller att Kräftan sagt att L inte ville att han skulle sticka och därför blev det tryggt förvar i häktet?

Att L skulle ha skapat bråket som slutade i häktet pga han tänkt dra till Dubai
Citera
2024-08-15, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
det är jääävligt meningslöst nu hela deras videodebatt om vem som är minst sämst.

Men jag antar att Chrippa vann.. genom att inte använda deras barn, som dom andra gjorde med hans.

Chrippa vann? Skojar du, han är cancelad enligt ”svenska folket” i hans kommentarer
Citera
2024-08-15, 16:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Till exempel är att det skulle ha funnits en färdig plan för Kräftan som Jocke påstås ha ordnat. Helt ny information inte bara för mig.

Att L skulle ha varit rädd för att Kräftan skulle sticka och det är anledningen till att han hamnade i häktet. Det var en användare för några dagar sedan som skrev att den informationen kommer direkt från Kräftan.
Har Linnea och Chrippa berättat det - eller är det återigen påstående och spekulationer i tråden?

Citat:
Finns ingen anledning att göra svarsvideos oavsett om någon skulle förtala en. Ta det helt och hållet rättsligt istället. De har varit i branschen länge, de vet exakt vilka konsekvenser det blir.
Självklart skall offer för förtal och andra brott anpassa sig och göra sitt bästa för att ingen skall bli retad ... Det låter sunt tycker du?

Citat:
När det kommer ny info går det att se tillbaka vad som sagts tidigare och därav väcks nya frågeställningar vad som kan vara sant och inte.
Det här är ju personer många ser upp till och litar på, följarna är de som ser till att de kan casha in. Finns ett ansvar att inte lura andra varken för sympati eller för att häva in pengar.
Kanske en dålig jämförelse , men det är som att Bauhaus har ett ansvar gentemot sina kunder att medvetet inte sälja trasiga produkter till överpris och hävda att det inte är något fel.
Det du pratar om nu är nya spekulationer och inget annat.
Nej, jämförelsen med Bauhaus håller inte alls. De har ingen som helst redovisningsplikt vare sig till följare eller andra.
En mer relevant jämförelse är att någon går och in och plockar grejor på Bauhaus gång efter gång efter gång -- och du tycker personalen skall håla truten, vara passiva - och låta polisen sköta det istället för att säga ifrån när de ser stölderna.

Citat:
Det är ett hån att säga att man ska publicera en självbiografi om vad man varit med om, för att sen sitta i en fåtölj och komma med de mest bisarra anklagelserna gentemot en annan person, för att sen ta tillbaka det och säga att det var hittepå.
Ett hån mot vem?

Citat:
Sen vad som gäller L vet jag inte eftersom hon sällan talar för sig själv. Men hon har inte blivit slagen med knuten näve enligt henne själv, så då kanske önskan om att öppna en kvinnojour inte är lika viktig.
Det är ju det -du vet inte -så varför spekulera och grotta?

Hon kanske fortfarande har tanken att öppna kvinnojour - eller också har hon av andra skäl, t ex att hon vill flytta utomlands, övergett den. Det där knytnävsslaget som du vill spekulera kring har knappast vare sig med det ena eller andra att göra.
Och oavsett - om hon ändrat sig så är hon i sin fulla rätt att göra det. Så länge hon inte startat upp någon så finns ingen hon behöver ta hänsyn till om hon ändrar sig - och ingen hon sviker.

Citat:
Det finns kvinnor och män och som även har barn som lever gömda på grund av våld i nära relationer, det är inget att skoja om överhuvudtaget, det hoppas jag alla är medvetna om oavsett om man varit utsatt eller inte.
Det här känns som en väldigt inövad och plastig motivering till varför du skall få fortsätta gröta i deras liv.
Deras versioner - sanna eller inte - påverkar inte andra som lever gömda eller i svåra situationer.
Det är faktiskt helt absurt att du försöker påföra dem ett sådant ansvar.

OM det däremot är så att han slagit henne - och hon gått tillbaka, så är hon en av många - de allra flesta - som gör så innan de är beredda att lämna -- och då är dina och andras vältrande i hennes val helt förkastligt. Det är sådana som DU/NI som gör det svårt för misshandlade kvinnor -- inte Linnea och inte Chrippa.

Det är sådana som dig som förstör arbetet med att hjälpa misshandlade kvinnor att ta sig loss.
Senast redigerad av micro113 2024-08-15 kl. 17:11.
Citera
2024-08-15, 16:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Chrippa vann? Skojar du, han är cancelad enligt ”svenska folket” i hans kommentarer

Men moraliskt.. sjönk han minst av dom.

Det är väl värt att nämnas som en god bedrift att inte blanda in oskyldiga barn som dom andra gjorde.
Citera
2024-08-15, 16:56
Medlem
Citat:
Att L skulle ha skapat bråket som slutade i häktet pga han tänkt dra till Dubai

Jag vet inte om du skrivit något om det, men jag ifrågasatte en annan användare som skrev det och jag fick till svar att det kom från Kräftan.
Citera
2024-08-15, 16:57
Avstängd
Snusfris avatar
Barn ska hållas utanför till 100% och det har ingen av dom klarat av.
Citera
2024-08-15, 17:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tror du han kommer kunna fortsätta dra in pengar som han gör nu en längre tid? Och undvika att eventuellt få sitta inne om skatteanklagelserna som han blir bombad med stämmer?
Det vet jag inte.
Jag vet att det nu i omgångar påståtts att nu är han "slut".
Nu har folk stoppat hans inkomster bla bla.
Men hittills har det ju inte stämt. Han verkar ha ett bra inflöde någonstans ifrån och vad det är, eller hur lagligt/olagligt det är, har jag ingen aning om - därför kan jag inte heller (och har inget intresse av att) spekulera i hans ekonomi eller hur hållbart det är i längden.
Han verkar i alla fall vara en person som är duktig på att landa på fötterna - när något tas bort fixar han något annat. Han verkar också vara generös med sina tillgångar till Linnea -- något som jag förstått är ganska ovanligt numer när inte ens gifta tar hand om varandras ekonomi utan låter den ena leva i skuld och ha mindre rörelsekapital trots att pengar finns på kontot hos den andra.
Citera
2024-08-15, 17:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Barn ska hållas utanför till 100% och det har ingen av dom klarat av.
Det gäller väl alla i den här soppan -men värst är väl ändå när utomstående som Jocke, Anjo och Rask använder barnet som slagträ.

Men jag håller med - barnet borde ha lämnats utanför.
Citera
2024-08-15, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men moraliskt.. sjönk han minst av dom.

Det är väl värt att nämnas som en god bedrift att inte blanda in oskyldiga barn som dom andra gjorde.

Jag håller med dig fullständigt. Chrippa är den enda i sammanhanget som växt i mina ögon, menas de andra har tappat den lilla respekt jag hade tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in