Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Det är som sagt ett luftslott som mestadels bygger på önsketänkande och körsbärsplockning deluxe. Som du sannolikt vet, kan man bygga upp ett case mot i princip vilket uppslag som helst kring MOP, om man bara vill. Om det berättar väl floden av böcker som kommit ut sedan 1987?
Jag respekterar CA-uppslagets fan club, men jag tror inte ett pillekvitt på det. Tror mer Sydafrikaspåret exempelvis, läandsförädarspåret, rent av på CP ocg PKK också, före CA. Men, det är jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av
CharlotteSomewhere
Vilka vittnen på mordplatsen ger signalement på GM som stämmer överens med CA's utseende och rörelsemönster?
Inom MOP-diskussionen har var och en sin egen favorit. Det är ytterst osannolikt att någon kommer att kunna bevisa att CA sköt OP (möjligen skulle hans vapen kunna bindas till kulorna). Men det gäller idag
alla MGM.
Vad gäller ögonvittnen på MP så är det så enkelt och bekymmersamt att det vi
vet kan reduceras till en mycket kort beskrivning:
GM var en man, lika lång eller längre än OP, han sköt OP i ryggen och försvann in på Tunnelgatan.
Vad gäller allt annat: mössor, kepsar, barhuvad, täckjacka, rock, stirrande blick, lufsande gång, spänstigt intryck, väntade vid MP,… där skiljer sig vittnesmålen så mycket åt att ingenting kan sägas säkert. Det finns definivt ingenting som utesluter en CA vars klädsel mordkvällen är helt okänd.