2024-08-15, 13:06
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Gäller det män också?

Statistiken är inte på din sida.

- Överlag är det endast i 2 fall av 3 som mannen är äldre

- Genomsnittsskillnaden är bara 2,5 år

- Genomsnittsskillnaden är dessutom lägre för högutbildade par. Eftersom högre utbildning korrelerar med högre inkomst borde det enligt redpill-logik skilja mer i ålder eftersom männen borde vara värda mer.

- I yngre åldrar (säg 20-30) (då kvinnan enligt redpill-logik sägs ha sitt största värde) är det STÖRRE andel par med samma ålder än vad det är för äldre åldersgrupper, och ju större åldersskillnad ju ovanligare är det. Precis tvärtemot vad man borde förvänta sig

Vetifan vad det är för statistik, 7-10 år äldre män är vanligt. Yngre män med äldre kvinnor är också vanligt klart, men de är bara för att ligga för männens del.

Man får vara glad dock om kvinnan stannar 7 år i äktenskap dock, de brukar skilja sig omkring den tiden, sen fixar man lätt en yngre modell som man, och kvinnan blir oftast ensamstående.
Citera
2024-08-15, 13:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Vetifan vad det är för statistik,

Statistiska Centralbyrån, se själv
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2022/varierande-aldersskillnader-bland-svenska-hjartan

Citat:
7-10 år äldre män är vanligt

Det hjälper inte din sak, tvärtom. Om du har en väsentlig andel förhållanden som diffar på 10 år så betyder det ju att det diffar mindre än genomsnittsåldern på en ännu större andel förhållanden än vad man kan förvänta sig vid en första anblick.

Och som sagt: Varför diffar det MINDRE i ålder när kvinnan enligt red pill logik har som störst värde?

Citat:
Yngre män med äldre kvinnor är också vanligt klart, men de är bara för att ligga för männens del.

Baserat på vad, utöver magkänsla?

Citat:
Man får vara glad dock om kvinnan stannar 7 år i äktenskap dock, de brukar skilja sig omkring den tiden, sen fixar man lätt en yngre modell som man, och kvinnan blir oftast ensamstående.

Suck. Äktenskapets medellängd i Sverige är 32,6 år.

Och för de som skiljer sig är meddellängden 12,3 år

Notera också att de som skiljt sig en gång har en mycket högre tendens att skilja sig vid nästa äktenskap, så statistiken blir förvriden. Man brukar t ex säga ca hälften av alla som gifter sig skiljer sig, men det stämmer inte eftersom krångliga individer skiljer sig mer än en gång. Rensar man för dem så brukar man landa i att ca 60 % av de som gifter sig är gifta tills de dör, fastän hälften av antalet äktenskap går i kras.
Citera
2024-08-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det billigare för män att skilja sig?
Nej naturligtvis inte. Men sedan underhåll mellan vuxna togs bort (en vuxen myndig människa förmodas försörja sig själv i Sverige), samt att män blivit mer uppmärksamma på att ha, och behålla, gemensam vårdnad och se till att få delat boende för barnen, så har försörjningssituationen utjämnats väsentligt till männens fördel.
Citera
2024-08-15, 13:35
Avslutad
Vadå oavlönat arbete i hemmet? Ditt jävla trash!!! Det är väl inte JOBB att ta hand om sin familj?? Om du tror det är du fan dum i huvudet!!! Dessutom, kommer MANNEN att få betalt av frun när HAN byter blöjor och lagar mat om det nu är JOBB att ta hand om sin familj????

Jag har ingen karriär. Jag gick i pension som 37-åring.

Exakt ingenting av det du skrev är något som helst logiskt argument för att hon ska få halva ens förmögenhet, pension, permanenta utbetalningar om familjerelationen löses upp.

Du, och sådana som du är helt enkelt totalt jävla trash och giriga jävlar som vill ha sådant ni inte förtjänar.

Som jag sa, det är berättigat att hon får ett säkerhetspaket om familjerelationen löses upp, men även det ÄR VILLKORAT!

Du duckade dessutom frågan jag ställde så vi tar det en gång till!! Frågan löd:

Med alla de rättigheterna som du kräver - VAD får han FRÅN HENNE om relationen upphör???

Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Om du vill ha en hemmafru i 20 år som ger dig barn, familjeliv, oavlönat arbete i hemmet och därmed hjälper dig att göra karriär och tjäna pengar, saker du annars hade behövt göra själv och därmed hunnit jobba mindre, alternativt inte haft alls, då ska man dela lika vid skilsmässa. Då har man bestämt att en jobbar hemma för båda, och en jobbar för lön för båda.

Det blir annorlunda om båda jobbar utanför hemmet, men utomlands är det ganska vanligt att kvinnor inte jobbar i yrkeslivet. I USA t ex vill man gärna ha det idealet. Det är ju därför det finns regler om 50/50 vid skilsmässa.
Citera
2024-08-15, 13:41
Medlem
Hon hade inte haft dess problem om hon hade blivit ihop med en misslyckad slusk som hon fått försörja istället. Men det ville hon inte, hon letade upp en driven kille och upptäcker nu att pengarna sinar, fast det var ju just därför hon blev ihop med honom från första början.

För honom blir nog livet enklare, det blev det för mig.
Senast redigerad av Bushbuck 2024-08-15 kl. 13:47.
Citera
2024-08-15, 13:42
Medlem
Bagdads avatar
För dyrt? För vem då? Räcker det inte med att dom ska snylta på 50% av mannens tillgångar? Författaren av artikeln verkar vara oerhört ointelligent och lat.
Citera
2024-08-15, 13:45
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Betydligt fler män än kvinnor som är importerade i Sverige, enklast är om man åker ner till Thailand om man inte tillhör top 5%~ män som får ligga med alla kvinnor.

Men byt kön då om du är så avundsjuk på kvinnor!! Så kan du också bli tagen i fittan. Sluta vara så avundsjuk!! Så du önskar du fick diska, tvätta och bli knullad som en bitch hela livet? VAKNA FÖR FAN DU ÄR EN MAN!!!!+
Citera
2024-08-15, 13:46
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Statistiska Centralbyrån, se själv
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2022/varierande-aldersskillnader-bland-svenska-hjartan

Det hjälper inte din sak, tvärtom. Om du har en väsentlig andel förhållanden som diffar på 10 år så betyder det ju att det diffar mindre än genomsnittsåldern på en ännu större andel förhållanden än vad man kan förvänta sig vid en första anblick.

Och som sagt: Varför diffar det MINDRE i ålder när kvinnan enligt red pill logik har som störst värde?

Baserat på vad, utöver magkänsla?

Suck. Äktenskapets medellängd i Sverige är 32,6 år.

Och för de som skiljer sig är meddellängden 12,3 år

Notera också att de som skiljt sig en gång har en mycket högre tendens att skilja sig vid nästa äktenskap, så statistiken blir förvriden. Man brukar t ex säga ca hälften av alla som gifter sig skiljer sig, men det stämmer inte eftersom krångliga individer skiljer sig mer än en gång. Rensar man för dem så brukar man landa i att ca 60 % av de som gifter sig är gifta tills de dör, fastän hälften av antalet äktenskap går i kras.

Man kan skaffa en 20 årig Thaia eller något i 60 års ålders som man inga problem som många gör, antar att de räknar med äktenskapen för de över 60+ år, när samhället fortfarande fungerade någorlunda fortfarande, medellängden är betydligt kortare för yngre kan jag nästan garantera, mest från egna observationer, litar ej på statistik direkt, Men mycket av du skrev var vettigt. Speciellt inte från en statlig myndighet, de ljuger jämnt och ständigt, men bara 20% av kvinnorna var yngre iaf, 68% av män var äldre.
Citera
2024-08-15, 14:13
Medlem
Citat:
Jag anar att ett "men" är på väg.

Så är det. Men titta i tråden och du finner folk som skriver:

"Utan att veta mer om Marika kan man konstatera att hon inte på något sätt förberett sig eller tagit eget ansvar. "
"Det är förstås tråkigt för Marika, men som vuxen har man ett eget ansvar att planera inför sin framtid."
"Har Marika ingen koll på omvärlden? Är hon en vuxenbäbis?"
"Att klaga i medierna kommer inte att lösa något."
"Ingen av konsekvenserna beror på att hon är kvinna, dom beror på hennes egen oansvarighet."
"Stackars kvinna, verkligheten kom plötsligt ikapp. Där stod hon, pank, svårt att hitta ny partner (då hon är mindre attraktiv än för 10 år sedan + barn). Så går det när man tar dåliga beslut."

Jag håller med om att många på flashback spelar så jävla duktiga så att man blir alldeles trött.

Den där människan som förutsett och planerat för alla situationer som kan uppstå genom livet finns nog bara i vissa skribentens fantasi. Förhoppningsvis är de under 25 och växer upp.

Citat:
Den här sortens retorik har ökat lavinartat på senare år och som av en ren händelse har det sammanfallit med att en massa redpillers slagit igenom i sociala medier.

Så är det. Men titta på valfritt red pill content och du får precis samma saker fast könen är omvända. Andra sidan är precis likadan, allt deras prat om "ansvar" till trots.

Jag känner inte till så mycket om red pill-rörelsen. Men visst den kanske består till viss del av unga män som söker en modersgestalt eller nåt.

Samtidigt kan den också vara ett uttryck för all den jävla skiten som (vita) män fått de senaste sådär 30 åren.

Jag försöker se saker rättvist och kan säga att jag inte gillar orättvisa påhopp/historieskrivningar. För att komma vidare behöver vi inte red pill rörelsen eller dagens feminism eller "white (man)guilt"-grejen. Det leder bara till mer motsättningar tror jag.
Citera
2024-08-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Vadå oavlönat arbete i hemmet? Ditt jävla trash!!! Det är väl inte JOBB att ta hand om sin familj?? Om du tror det är du fan dum i huvudet!!! Dessutom, kommer MANNEN att få betalt av frun när HAN byter blöjor och lagar mat om det nu är JOBB att ta hand om sin familj????

Jag har ingen karriär. Jag gick i pension som 37-åring.

Exakt ingenting av det du skrev är något som helst logiskt argument för att hon ska få halva ens förmögenhet, pension, permanenta utbetalningar om familjerelationen löses upp.

Du, och sådana som du är helt enkelt totalt jävla trash och giriga jävlar som vill ha sådant ni inte förtjänar.

Som jag sa, det är berättigat att hon får ett säkerhetspaket om familjerelationen löses upp, men även det ÄR VILLKORAT!

Du duckade dessutom frågan jag ställde så vi tar det en gång till!! Frågan löd:

Med alla de rättigheterna som du kräver - VAD får han FRÅN HENNE om relationen upphör???

Umgås med barnen kvinnan fött och barnbarnen de får gemensamt. Livets efterrätt.
Citera
2024-08-15, 14:26
Bannlyst
Är det billigt för en man att skilja sig? Hela jävla relationen är en enda dyr affär + att skilsmässa är kostsamt även för mannen. Dessa jävla kärringar som anser sig vara berättigade till allt helt gratis.
Citera
2024-08-15, 14:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
litar ej på statistik direkt,. Speciellt inte från en statlig myndighet, de ljuger jämnt och ständigt

Så du tror de ljuger om detta? De har manipulerat datan från den offentligt tillgängliga folkbokföringen i syfte att stävja maskulinitet, eller? Och ingen har märkt nåt? I själva verket är det en massa high value 40+ giga-chads som är ihop med 5 st 20-åringar vardera, vilket provocerat the powers that be till den grad att de drar igång en desinformationskampanj?

Kom igen nu, det där är inte värdigt dig.

Citat:
Men mycket av du skrev var vettigt

Allt det jag skrev var baserat på SCB:s statistik. Hur kan det vara vettigt om det är baserat på en lögn?

Är det inte så enkelt att du börjat inse men inte riktigt vill acceptera att det du hört på Fresh&Fit m fl kanske inte nödvändigtvis stämmer särskilt väl med verkligheten?

Citat:
mest från egna observationer

Det kallas Bader-Meinhof-fenomenet
https://en.wikipedia.org/wiki/Frequency_illusion

Det är inte ett angrepp, jag är själv påverkad av det inom andra områden, vi är det alla. Men är man medveten om det kan man motverka det så att man inte springer iväg i felaktiga slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in