Vadå oavlönat arbete i hemmet?
Ditt jävla trash!!! Det är väl inte JOBB att ta hand om sin familj?? Om du tror det är du fan dum i huvudet!!! Dessutom, kommer MANNEN att få betalt av frun när HAN byter blöjor och lagar mat om det nu är JOBB att ta hand om sin familj????
Jag har ingen karriär. Jag gick i pension som 37-åring.
Exakt ingenting av det du skrev är något som helst logiskt argument för att hon ska få halva ens förmögenhet, pension, permanenta utbetalningar om familjerelationen löses upp.
Du, och sådana som du är helt enkelt
totalt jävla trash och giriga jävlar som vill ha sådant ni inte förtjänar.
Som jag sa, det är berättigat att hon får ett säkerhetspaket om familjerelationen löses upp, men även det
ÄR VILLKORAT!
Du duckade dessutom frågan jag ställde så vi tar det en gång till!! Frågan löd:
Med alla de rättigheterna som du kräver - VAD får han FRÅN HENNE om relationen upphör???
Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Om du vill ha en hemmafru i 20 år som ger dig barn, familjeliv, oavlönat arbete i hemmet och därmed hjälper dig att göra karriär och tjäna pengar, saker du annars hade behövt göra själv och därmed hunnit jobba mindre, alternativt inte haft alls, då ska man dela lika vid skilsmässa. Då har man bestämt att en jobbar hemma för båda, och en jobbar för lön för båda.
Det blir annorlunda om båda jobbar utanför hemmet, men utomlands är det ganska vanligt att kvinnor inte jobbar i yrkeslivet. I USA t ex vill man gärna ha det idealet. Det är ju därför det finns regler om 50/50 vid skilsmässa.