2024-08-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
https://delafil.se/bde2b2f28e931389/IMG_1030.jpeg

Fler som sett detta, kan lika gärna vara lögn men här står det att hunden är omhändertagen hos polisen, står även i FB grupperna

Om hunden är omhändertagen av polisen ska detta meddelas till Länsstyrelsen som beslutar vad som ska hända med Essie.
Citera
2024-08-15, 15:10
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det kan man inte.
Då är ju hunden inte längre försvunnen - så vad skulle de ersätta.

Att polisen stulit henne och då är det en förlust?

Nä, det går så klart inte.
Citera
2024-08-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Om hunden är omhändertagen av polisen ska detta meddelas till Länsstyrelsen som beslutar vad som ska hända med Essie.

Ja precis, därför jag inte tror på att det stämmer
Citera
2024-08-15, 15:12
Medlem
Nottelitens avatar
här är en skärmdump från blålusgruppen :
https://i.imgur.com/TkL3zcY.jpg
Citera
2024-08-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, en ny vinkel som man verkligen hoppas på är sann.

Men hur ska vi kunna komma fram till om det stämmer eller ej? Polisen lär inte avslöja något.

P torde känna till det och då är precis allt som sagts ren lögn och hittepå.

Och hur går det då med familjens försäkringanspråk?
Då stämmer det att hunden är stulen/omhändertagen, men om polisen har henne, kan man få ut på försäkringen?

Nej har polisen hunden vilket jag tvivlar på så får de inte ut några försäkringspengar för då är det ju ett omhändertagande och då ska LS vara inkopplade.
Citera
2024-08-15, 15:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Nej har polisen hunden vilket jag tvivlar på så får de inte ut några försäkringspengar för då är det ju ett omhändertagande och då ska LS vara inkopplade.

Precis. Och familjen borde ha fått reda på att hunden är omhändertagen. Det blir alltför otroligt att de i det läget skulle ha spunnit hela den här historien.

Tror vi kan lägga den här hypotesen åt sidan. Tyvärr för bra för att vara sant.
Citera
2024-08-15, 15:21
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ja om polisen tar hand om ett djur kontaktas ls...men om polisen har öppnat en förundersökning i samband m detta lämnar dom väl inte ut information vid fråga om den här uppgiften stämmer?
Eller hur är gången?
Citera
2024-08-15, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, en ny vinkel som man verkligen hoppas på är sann.

Men hur ska vi kunna komma fram till om det stämmer eller ej? Polisen lär inte avslöja något.

P torde känna till det och då är precis allt som sagts ren lögn och hittepå.

Och hur går det då med familjens försäkringanspråk?
Då stämmer det att hunden är stulen/omhändertagen, men om polisen har henne, kan man få ut på försäkringen?

Det är påhitt enligt nyare uppgifter.
Citera
2024-08-15, 16:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Det är påhitt enligt nyare uppgifter.
inte direkt förvånande...
Citera
2024-08-15, 16:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Pojkvännen som skulle ha varit behjälplig att ta hunden, är från P. Eller ja, egentligen så sa han bara att han misstänkte en assistent, som hade en kriminell pojkvän. Att pojkvännen skulle ha hjälpt till kan vara min tolkning. Att det skulle handla om sex är givetvis min spekulation. Samma med missriktad tanke på heder.

Tillgång till hästgård är också från P. Han påstås också ha gett en personlig värdering av personens intelligens.
Enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P är taget från Facebook. Alltså det är personen som ska ha talat med P som skrivit inlägget. Hon påstår sig också ha vittnen. Givetvis skulle jag kunna kopiera det inlägget, men ser inte vad det skulle göra för nytta, då det ändå inte bevisar att samtalet ägt rum. Och det är en tydlig brist med uppgifterna, de går inte att bekräfta, annat än att ringa till P, vilket jag inte kommer göra.

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag skulle gärna se skärmdumpar, och säkert många med mig. Jag antar att det kommer från pappa Ps grupp, där man bara får skriva saker som gynnar pappa P

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Dela inget, flashmaner kommer bara hävda att det inte är bevis och att du hatar och ljuger ändå...

Ena stunden uppmanar vemedinma folk att inte dela skärmdumpar, nästa stund vill hen gärna se dem

Så är det när man inte vill se hela sanningen. Och som vemedinma själv säger, Kommer-vara-anon, det spelar ingen roll om du delar dem, för vemedinma kommer ändå bara att påstå att det inte är bevis.

Dessa delar har ju varit upp i tråden tidigare vill jag minnas, så det är väl bara att leta bakåt för den som vill finna.
Citera
2024-08-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hästintresset verkar vara stort i grupperna ja. Så även bland de assistenter som själva gett sig till känna. Den som jag kommer ihåg som mest hatisk verkade nästan vara undantaget från många hästbilder i sin profil. Samtliga andra verkade ha hästar. Så om man ser det så, så är det en rimlig gissning som P gör.
Herregud vad ni hittar på, jag läste i stort sett allt från assistenterna och deras egna fb-sidor också. Inget av det du och blixten skriver stämmer utan är rent hittepå, bevisa gärna, ni vill ju ha bevis av alla andra så fram med det.
Citera
2024-08-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det verkar mest fokusförflyttning särskilt med de sista fantasierna om Essies försvinnande.

Anon har slutat svara mig för länge sen.

Har du länk till Enköpingsposten? Det verkar som Enköpingsborna på Facebook är totalt ointresserade av fallet.

Ganska märkligt, annars brukar ju allt som har med djur att göra engagera många människor Inte ens halvfnoskiga hjärtströsslare syns till.

Inga "älskade saknade Essie" inlägg där inte.

Tror de flesta i Enköping har genomskådat dem eller känner till familjen och hur de är, så de får inga sympatier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in