Citat:
Ursprungligen postat av
sydsidan
Det här ärendet är mycket större och allvarligare än det kan verka med tanke på det lilla intresset från rikspress och media i allmänhet. Och ännu så länge bara fem (5!) sidor här på Flashback.
Det här är en fullständig kollaps!
Mina något tillspetsade noteringar om vad det handlar om:
1 - En kommunägd fritidsgård där 7 dömda personer arbetar, av ca 30. Ett par av dem är dömda till fängelse för deltagande i påskkravallerna, men det förekommer också narkotikabrott mm.
2 - Där en av de anställda (han som är misstänkt i detta ärende) går under en annan identitet än den riktiga hos arbetsgivaren. Den riktiga identiteten var såklart känd för övrig personal och föreståndaren. Bara suedi visste inget.
3 - En kommunal arbetsplats där arbetsledaren vägrar polisanmäla och praktiskt sett hindrar/fördröjer anhörig att polisanmäla så att förövaren får tid att försvinna.
4 - En kommunal arbetsplats där man städar undan bevismaterial/sperma från förövaren innan polisanmälan till slut görs.
5 - en kommunal arbetsplats som med viss rätt kallas för "familjeföretaget" eftersom nästan alla som arbetar där är släkt med varandra. Alltså släkt, som i familj. Inte som i "bruscha".
Varför har man på Örebro kommun låtit det gå så här käpprätt åt fanders? Antagligen för att man kapitulerat under lokala klanhövdingars krav att få styra själva utan insyn. En gränslös naivitet. Man tror att det är bra om de här individerna har jobb - men hur funkar integrationen när inga svenskar får jobb där? FOI varnade i en rapport förra året för att utländskt ägande av svenska friskolor kunde utgöra en säkerhetsrisk, bl a för risken för påverkan i odemokratisk riktning från utländska antagonistiska aktörer. Här behöver de inhemska antagonistiska aktörerna inte äga medlen för påverkan av unga - de tillåts att ta över och avlönas av det allmänna för sina insatser. Bedrövligt!
3 och 4 är spekulationer.
5 vet du ingenting om.
1 och 2 är jävligt allvarligt.