2024-08-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hans uttalande är diametralt från vad verkligheten är. Propaganda för att framstå i bättre dager. Desperat försök att ingjuta hopp i befolkningen och att inte redovisa fakta uppåt utan bara leverera lögner. Det kan sluta med fall från hög höjd.

Ge gärna en källa på att det inte stämmer då?
Citera
2024-08-15, 12:25
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Självklart så är ukrainarna trötta efter år av ställningskrig. Men de ryska soldater som överlever de "köttvågs-attacker" de beordras att göra är också trötta. Trots detta så har den ryska cancersvulsten tagit mindre områden i östra Ukraina set senaste halvåret, dock mindre än vad Ukraina, på bara en vecka, lyckats ta i Kursk oblast. Och priset för detta har varit högt för Ryzzland i stupade och sårade soldater och i materiell.

Det är så roligt att när jag påpekade hur lite ukrainskt territorium ryssarna tagit under sin sommaroffensiv som de i praktiken inledde redan i våras så fick jag till svar att det inte alls var så lite. Ryssland hade minsann tagit 300 kvadratkilometer under de månader offensiven malt på. Nu har Ukraina på bara en vecka alltså tagit över 1000 kvadratkilometer och ryssarna försöker få ihop folk för att gräva skyttegravar långt in i Ryssland och evakuerar hundratusentals invånare. Inga som helst tecken på att ryssarna har samlat den där reservarmén som trollen tjatar om i tid och otid. Den som egentligen är bättre än de trupper som ryssarna har i Ukraina. Det är så jävla pinsamt!
Citera
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo det har de visst. De har till exempel en bataljon i Kaliningrad som de håller på att transportera ner till Kursk.
Sedan är det på väg förstärkningar från både Nordkorea och Belarus

Och sen vaknade du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
DN har varit sega på att uppdatera mycket info alls tycker jag om kursk... övrig media skriver knappt något heller idag om invasionen.. verkar som det har stannat av eller något.

Ryska medier uppdaterat typ varje minut och timme i live flöde..

Det är väl nice att kriget kommit hem till ryzzland så att lögnfabrikerna inom statsstyrda massmedierna får lappa och laga med sanningen.
200’ evakuerade
Citera
2024-08-15, 12:27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Jo det har de visst. De har till exempel en bataljon i Kaliningrad som de håller på att transportera ner till Kursk.

Haha.. Det ser jag fram emot!
Citera
2024-08-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Det är väl nice att kriget kommit hem till ryzzland så att lögnfabrikerna inom statsstyrda massmedierna får lappa och laga med sanningen.
200’ evakuerade

Nja det är ju bara ett mindre område.. verkar ha stannat upp dessutom?
Citera
2024-08-15, 12:34
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Vilken är källan till den informationen?
Citera
2024-08-15, 12:34
Medlem
Citat:

Precis ryzzland har inga reserver, låna av Kim och Luka ta de sista från kalliningrad 👍
Citera
2024-08-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nja det är ju bara ett mindre område.. verkar ha stannat upp dessutom?

Jag repeterar!
200’ evakuerade

Har jag fel i det jag påstår?
Citera
2024-08-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ja det verkar som de haft två operationer samtidigt, en mer reguljär och en mer terroristisk men oklart om det är samma personer som byter om och byter fordon eller om de har spelat ett slags rollspel....

Förutom att ni inte har presenterat några bevis för att Ukrainas skulle klä ut sig i civila kläder eller i ryska uniformer som ni påstår.
Citera
2024-08-15, 12:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Tror liknande som du fast anser det verkar som en hejdlös chansning från Ukrainas sida.

Att sedan USA inkl allierade spelar ovetandes om denna offensiv tycker jag bara är löjligt. Självklart har väst vart med och planerat och kanske till och med är med och utför den.

USA mfl är nog bra på underrättelser och att bygga vapen, men frågan är om inte Ukraina ligger i topp i krigsstrategi i världen idag. De behöver ingen nattpersonal som lägger upp planer åt dem.
Citera
2024-08-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Hahaha, ja, Moskva borde ju vara mycket lättare än landytorna de har kämpat för i över två år nu och inte gjort några framsteg med

Krim, Donbas, Kharkiv och Zaporizjzja blev för svårt så nu tågar vi mot Kursk stad och sedan vidare mot Moskva istället. Låter väldigt rimligt och logiskt.

Man anfaller inte där fienden är som starkast man gör det där han som minst förväntar sig det och är som svagast. Ryssen har ju visat att de stoppat alla ägg i samma korg inne i Ukraina och struntat i att ha ett eget försvar och nu får de betala priset för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in