2024-08-15, 07:52
Medlem
Hej jag tog emot en Swishöverföring om 16k som jag tog ut i kontanter. Några dagar senare så kan jag inte längre logga in på min internetbank eller använda swish eller BankID. Varför? Kommer det att öppnas igen? Jag vågar inte ringa dom (har väldigt svårt att ringa kundtjänst överlag). Jag kan väl heller inte skaffa konto hos annan bank? Jag har heller inte något giltigt leg 😫
Citera
2024-08-15, 07:57
Medlem
Du är körd om du inte ringer dom, varför kan du inte ringa kundtjänst?
Citera
2024-08-15, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbanett
Hej jag tog emot en Swishöverföring om 16k som jag tog ut i kontanter. Några dagar senare så kan jag inte längre logga in på min internetbank eller använda swish eller BankID. Varför? Kommer det att öppnas igen? Jag vågar inte ringa dom (har väldigt svårt att ringa kundtjänst överlag). Jag kan väl heller inte skaffa konto hos annan bank? Jag har heller inte något giltigt leg 😫
Nåt har hänt och du måste ta reda på vad och reda ut det. Om du har svårt att tala med kundtjänst, du är nog inte ensam om det. Be en släkting eller vän ringa.
Citera
2024-08-15, 08:03
Medlem
Vad kan man säga att man fått pengarna från? Som de inte kommer typ behöva ha kvitto etc
Citera
2024-08-15, 08:03
Bannlyst
Lukta peningtvätt lång väg.. Så det är bara kommunicera med kundtjänst.
Citera
2024-08-15, 08:19
Medlem
Men vad ska jag säga? Jag hyr ut min lgh svart och har tagit ut två hyror som jag sen tagit ut i cash för vill ej ha de på banken. Men kan ju heller inte visa något avtal eller kvitto då jag hyr ut den i smyg liksom
Citera
2024-08-15, 08:21
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Men vad ska jag säga? Jag hyr ut min lgh svart och har tagit ut två hyror som jag sen tagit ut i cash för vill ej ha de på banken. Men kan ju heller inte visa något avtal eller kvitto då jag hyr ut den i smyg liksom
Och där blev du körd.... Be om att få kontanter av hyresgästen nästa gång
Citera
2024-08-15, 08:23
Medlem
Citat:
Du är en skummis, inget svårare än så.

Se till att redogöra och betala skatt för dig så kommer du aldrig ha problem med banken.

Det är en annan regering nu, så den slappa tiden är förbi.
Citera
2024-08-15, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Cool
Du är en skummis, inget svårare än så.

Se till att redogöra och betala skatt för dig så kommer du aldrig ha problem med banken.

Det är en annan regering nu, så den slappa tiden är förbi.
Och du hjälpte mig exakt hur med ditt svar??
Citera
2024-08-15, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Och där blev du körd.... Be om att få kontanter av hyresgästen nästa gång
Allvar?? Hur fan ska jag göra då? 😫😫 kan jag säga något annat till banken? Vad isåfall 😭
Citera
2024-08-15, 08:35
Medlem
Citat:
Och du hjälpte mig exakt hur med ditt svar??

Se till att ta upp din "intäkt" betala skatt på vinsten, så har du aldrig problem med banken.
Citera
2024-08-15, 08:35
Medlem
Jag kan inte ens köpa en bussbiljett nu när allt är spärrat 😫 och öppna konto hos annan bank går väl heller inte? Jag har konto hos Ica banken tror jag, kan man typ använda det som lönekonto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in