2024-08-14, 22:57
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag är inte så insatt, var det så Ukraina gjorde? Dvs klädde ut sig till Ryssar och smög in?

Ja det verkar som det om man ska tro någon höjdare på ryska krismyndigheten. De har varnat för att ukrainarna klär ut sig till civila och ryska militärer av olika slag.
De har målat triangel på vissa fordon för att känna igen varandra men jag har sett de smyga på ett ryskt fordon endast iklädd ghille suit. Jag tror de har något under ghille suiten så de smälter in.
Citera
2024-08-14, 23:00
Medlem
ha ha detta vore stort dock om det är sant.

“Rumors are that Apti Alaudinov was captured by the Ukrainians”
Unconfirmed

https://x.com/WarMonitor3/status/1823826706932883629
Citera
2024-08-14, 23:01
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Om man ska tro denna källa så ska den Ukrainska armén genomföra en helkoperlandsättning bakom findens försvarslinjer runt Lgov.

https://x.com/CasualArtyFan/status/1823813642955186497?t=8PaPcdVwoMIdXYTIgLiCOQ&s=19

De sprider massa skit för att förvilla ryssarna.
Text, foton, videor m.m.
Det är fejk som restaurangrecensionerna från Sudzha.
Det är någon som trollar!
Citera
2024-08-14, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ja det verkar som det om man ska tro någon höjdare på ryska krismyndigheten. De har varnat för att ukrainarna klär ut sig till civila och ryska militärer av olika slag.
De har målat triangel på vissa fordon för att känna igen varandra men jag har sett de smyga på ett ryskt fordon endast iklädd ghille suit. Jag tror de har något under ghille suiten så de smälter in.

Det ska ha varit utklädda till poliser , ambulansförare präster civila osv..
Citera
2024-08-14, 23:02
Medlem
Citat:

Nu är det nog sovdags på kliniken. Har du sett någon smyga på ett ryskt fordon endast iklädd Ghille suit bör du be om hjälp tycker jag.

Soldater har uniform. Som kan kompletteras med camo även lokalt.

Jägare har Ghille suit.

Att ukrainare skulle klä ut sig till ryssar är dumheter, du kan se på varenda film att de är klädda i ukrainsk uniform. Bra iofs att de ryska nyinkallade skjuter på varandra. En kula mindre som behövs för Ukraina är en kula mindre.
Citera
2024-08-14, 23:02
Medlem
Rumors circulated already for several days, but the AFU has passed the Gordeevka crossing and now controls Gordeevka, Viktorova and Vznezapnoe, the latter was also visually confirmed.

Controlling this border crossing, strengthens the position of AFU troops fighting from Snagost, protecting their flanks

https://t.me/noel_reports/15857
Citera
2024-08-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det ska ja varit utklädda till poliser , ambulansförare präster civila osv..

Ja det är sådana som ryssar normalt skjuter på. Men vad har du för källa?
Citera
2024-08-14, 23:04
Medlem
Citat:
De sprider massa skit för att förvilla ryssarna.
Text, foton, videor m.m.
Det är fejk som restaurangrecensionerna från Sudzha.
Det är någon som trollar!

Hahaha ryssarna börjar bli paranoida! Väldigt kul att se
Citera
2024-08-14, 23:05
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Ja, säkert.. Klarar ni inte ens tänka ut något nytt och kreativt? Istället lånar ni tyskarnas Unternehmen Greif..
Citera
2024-08-14, 23:05
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Om man ska tro denna källa så ska den Ukrainska armén genomföra en helkoperlandsättning bakom findens försvarslinjer runt Lgov.

https://x.com/CasualArtyFan/status/1823813642955186497?t=8PaPcdVwoMIdXYTIgLiCOQ&s=19

Det är bra ställe, det hindrar deras planer på fältarbeten längs den stora vägen E 38 mot Kursk

https://x.com/OlgaK2013/status/1823127688283816302
Senast redigerad av perry2 2024-08-14 kl. 23:15.
Citera
2024-08-14, 23:06
Medlem
Citat:
Man kan jämföra det med Malung.. och jag har varit i Malung och det var
en håla.. men kul ändå att du försöker få en rysk lite byhåla att låta som en enorm seger.

Har du glömt att Ryssarna intog marinka utanför Donetsk och skickade dit filmcrew för att visa hur duktiga Ryssen varit? Invånare? 9.000. Men de gjorde det till en stor seger i sin propagandamaskin.
Citera
2024-08-14, 23:07
Medlem
Citat:

Det där väcker fler frågor än det besvarar. Vad kan man åstadkomma utklädd som t.ex präst i Ryssland? Det är ju inte direkt trovärdigt att man är präst om man samtidigt bär på ett automatvapen eller kör en stridsvagn. Utan de måste ju gått runt som civila då, och hur tar man över en stad så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in