2024-08-14, 22:00
Medlem
Inhale82s avatar
Måste vara fake news, vem fan vill ens våldta en muslim?
Citera
2024-08-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Muren mot Egypten är viktig. Inte ens de vill ha skräpet på andra sidan. Fakta.

Varva ner lite. Om 2-3 veckor så kommer sanningen fram o jag har rätt

Här är bara några av Gazalögnerna..

https://www.youtube.com/watch?v=OW-r3TS9BUM

Ni argumenterar i emot hela världen, jag hade mycket bättre bild om Israel förut . Men herregud gud vilken mentalitet dessa människor har alltså ni få araberna så ut som änglar när ni försvarar dessa fruktansvärda folkmordet i Gaza. Vem som helst hade hade kämpat för sin identitet och frihet det ganska normalt och det det Palestiner gör samtidigt när ni ockuperar områden hela jävla tiden!! Jag själv kommer fr en förtryckt minoritet och upplevt all dessa orättvisa, där far, son, kusin mm försvinner för alltid bara för att man höjer rösten och skriker efter frihet men det kallas för terrorist handling!. Vi hade många judiska grannar på 80 talet och de flyttade till Israel/Palestina och helt plötsligt hade de allt mycket bättre än tidigare! Nu efter 30år har förstått cirkusen. De tog över folks mark och hus utan några konsekvenser. HAMAS finns för att ISrael vill. Och efter Hamas kommer nåt annat istället. I slutändan så är det bara barnen i Gaza som tar smällen.
Senast redigerad av Betongen13 2024-08-14 kl. 22:04.
Citera
2024-08-14, 22:02
Medlem
What goes around...
Och varför benämna Hamasterrorister som "palestinska fångar"?
Fruktansvärt tröttsamt med denna ensidiga nyhetsrapportering. Knappt ett ord vad Hamas och Hizbollah utsätter Israel och sin egen befolkning för.
Likadant med Ukrainakriget, bara tjöt om att Ryssland håller på att implodera, gå bankrutt, enorma förluster, men ingenting om Ukrainas situation.
Och vi i väst säger att vi inte är programmerade och indoktrinerade på samma sätt som exempelvis Rysslands befolkning.
Det finns ingen transparens överhuvudtaget när det kommer till "nyheter".

"If you don't read the news, you're uninformed. If you do read it you're misinformed" - Denzel Washington
Citera
2024-08-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongen13
Ni argumenterar i emot hela världen, jag hade mycket bättre bild om Israel förut . Men herregud gud vilken mentalitet dessa människor har alltså ni få araberna så ut som änglar när ni försvarar dessa fruktansvärda folkmordet i Gaza. Vem som helst hade hade kämpat för sin identitet och frihet det ganska normalt och det det Palestiner gör samtidigt när ni ockuperar områden hela jävla tiden!! Jag själv kommer fr en förtryckt minoritet och upplevt all dessa orättvisa, där far, son, kusin mm försvinner för alltid bara för att man höjer rösten och skriker efter frihet men det kallas för terrorist handling!. Vi hade många judiska grannar på 80 talet och de flyttade till Israel/Palestina och helt plötsligt hade de allt mycket bättre än tidigare! Nu efter 30år har förstått cirkusen. De tog över folks mark och hus utan några konsekvenser. HAMAS finns för att ISrael vill. Och efter Hamas kommer nåt annat istället. I slutändan så är det bara barnen i Gaza som tar smällen.

Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
What goes around...
Och varför benämna Hamasterrorister som "palestinska fångar"?
Fruktansvärt tröttsamt med denna ensidiga nyhetsrapportering. Knappt ett ord vad Hamas och Hizbollah utsätter Israel och sin egen befolkning för.
Likadant med Ukrainakriget, bara tjöt om att Ryssland håller på att implodera, gå bankrutt, enorma förluster, men ingenting om Ukrainas situation.
Och vi i väst säger att vi inte är programmerade och indoktrinerade på samma sätt som exempelvis Rysslands befolkning.
Det finns ingen transparens överhuvudtaget när det kommer till "nyheter".

"If you don't read the news, you're uninformed. If you do read it you're misinformed" - Denzel Washington

Inte så jävla konstigt alls. Ingen annan diktatur har lyckats mörda så många oskyldiga på så kort tid i modern tid! Det enda man har är väl 7/10. Väl inga sjukhus i som bombas till ruiner med patienter i i just Israel!!

Det 2 miljoner människor i en koncentrationsläger och de bombas dagligen. Irans och Hizbollahs raketer kommer knappt upp i luften och de segelflyger i 9 timmar innan de är framme.
Citera
2024-08-14, 22:13
Medlem
Knappt någon stat bryr sig om palestinierns väl och ve. Dom är schackpjäser för länderna i regionen där ledarskiktet i bl.a Hamas ofta åtnjuter ett liv lyx medan den vanlige palestiniern får ta smällen av Hamas agerande. Detta vet både Israel och omvärlden inkl. Sverige.
Israel är en stat flertalet länder har givande handel med, Gaza är noll och intet.
Att bråka med Israel slutar alltid med nederlag. Det visste givetvis Hamas men ansåg ju att ju fler palestinska offer desto bättre för oss som organisation. Dessutom sinar nog biståndet till Hamastoppen om man förordar fred med Israel.
Citera
2024-08-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Du anser alltså att det är bra och riktigt att Israel gängvåldtar vuxna män i fängelse? Varför?
Det är ju helfestligt om det är så.
Citera
2024-08-14, 22:17
Medlem
Sker säkert, under krig och ockupation har det skett genom historians gång flertal gånger . har nog hänt i alla länder under krigsföring med frågan är hur ofta
Citera
2024-08-14, 22:19
Medlem
Nog sämsta videobevis jag sett, bevisar jue ingenting.
Fullt möjligt att att det som påstås faktiskt händer, men helt omöjligt att se på den filmen.
Fattar dock inte hur någon frivilligt kan våldta en Palestinier.
Dock så ser jag inte det olagliga, men visst tidelag är också ett brott, om än inte ett folkrättsbrott.
Citera
2024-08-14, 22:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Jag avskyr det Hamas gjorde då, och det Israel gör nu.

Jag kommer aldrig styras av någon propaganda, utan konstanter bara fakta att bägge sidor beter, eller betedde, sig fullständigt vidrigt.

Helt korrekt. De är nära besläktade dessutom, dessa två så kallade folkslag.
Citera
2024-08-14, 22:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Jag anser visst det är fel att bomba barn, oavsett etnicitet.

Netanyahu har själv skapat Hamas. Varför?

Vänta nu. Skulle Netanyahu ha skapat Hamas? Hamas bildades 1987 när Netanyahu arbetade som Israels FN-ambassadör.

Vad man kan beskylla Netanyahu och hans regeringar för är snarare att de tidvis valt att samarbeta med Hamas för att på så sätt motarbeta Palestinska myndigheten under ledning av Mahmud Abbas och det är något Netanyahu får leva med.

Aningen "off topic" men i alla fall.
Citera
2024-08-14, 23:13
Medlem
Israel är omringat av länder som hatar dem mer och mer. Är bara en tidsfråga innan någon smäller det skithålet. Sen är frågan om det blir om 1, 5 eller 10 år. Men det kommer garanterat.
Citera
2024-08-14, 23:18
Medlem
brukstjacks avatar
Är vi säkra på att våldtäkterna är sexuella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in