2024-08-14, 12:37
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
#465 Haha, va larvig han såg ut när han också började filma eller ta bilder inifrån bilen på Patrik och Sara. Ungefär som: "Jag kan också."

https://dumpen.se/2024/08/13/kaken-eller-kuken-napp-465-helsingborg/

Trycker på allting inne i bilen och verkar allmänt förvirrad
Citera
2024-08-14, 12:58
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Vilket tjat om att asiaten var ”inspärrad” Uppenbarligen lyckades han backa och ta sig därifrån utan att Patrik flyttade sin bil. Hade han ägnat sig mer åt bilkörningen än mobilen och att hålla för ansiktet, hade han tagit sig snabbare och smärtfritt därifrån

Han verkar inte förstå riktigt hur bilen fungerar heller, trycker på allt möjligt
Citera
2024-08-14, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Jag betvivlar att det kommer att utredas vidare...
Beror ju helt på hur brottsoffret känner. Fallet är ju solklart med film som bevisning.
Citera
2024-08-14, 13:18
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Vilket tjat om att asiaten var ”inspärrad” Uppenbarligen lyckades han backa och ta sig därifrån utan att Patrik flyttade sin bil. Hade han ägnat sig mer åt bilkörningen än mobilen och att hålla för ansiktet, hade han tagit sig snabbare och smärtfritt därifrån
#465 blev helt rudis av chocken och tappade bort hur saker och ting fungerar i lilla bilen. Sedan är Patriks agerande med att ställa sin bil i vägen ett köttben för gäddkramarna men det skall inte tas i den här tråden. Här skall bara gäddorna diskuteras.
Citera
2024-08-14, 13:26
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#465 tog upp kampen om sämsta gäddföraren med Daddy Cool. Inte bra att köra bil när man får sånt hjärnsläpp. Och nej, det var inte nödvändigt att köra på Dumpenbilen och efter det kämpa som en idiot för att backa och mellan varven sitta och hysteriskt viftande filma Patrik och Sara. Bland det konstigaste jag sett i konfrontationsväg, karln var helt satt ur spel och en fara i trafiken, varför klev han inte ur fordonet och sprang istället?

Jag är besviken på att han inte sprang. Hade velat se hans lille asiatgubbakropp pinna på utav helvete.
Citera
2024-08-14, 14:09
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Man kan också se fallhöjd på så olika sätt, som hög position i samhället, en person som är ansedd och respekterad socialt i sin omgivning och/eller bara definiera det som en person som förlorar mycket, må det vara pengar, arbete, personer.

Är det störst negativ effekt för en yngre gädda som förstör sin framtid genom att skicka snoppbild till vad han tror är en trettonåring eller en äldre som förlorar jobb och medlemskap i golfklubben på äldre dagar, kanske sin livspartner denne bekvämt vant sig vid ska finnas där när han äcklar sig vid sidan om eller en person mitt i livet vars firma kanske har moralklausuler och där det sprider sig som en löpeld i branschen? Svårt att bedöma så.

Bra resonemang. Fallhöjden kan definieras på olika sätt och håller med om att det är vanskligt att bedöma vid jämförelser. Den som förlorar en så kallad hög tjänst, VD eller dylikt, eller tvingas göra sig av med delägarskap i en firma är en form av fallhöjd, helt uppenbart. Ett exempel är ju #202 (Gädda i Stan Smith), professorn på Södertörn, som inte längre är kvar i personalkatalogen.

Å andra sidan, ang. golfklubben, gäddan i pensionsålder som är en ”profil” i den lilla staden faller extremt hårt och tungt, rent socialt. Ett exempel i närtid är #438 (Konstprofilen). Han måste uppleva ett totalt nattsvart mörker - en upphöjd, respekterad lokalkändis i kultursvängen, ett bekant ansikte för väldigt många.
Citera
2024-08-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel-pelle90
Ja verkligen. Jag är enormt tacksam att Dumpen har avslöjat och desarmerat denna mäktiga pedofilring i Hudiksvall då jag själv är mycket i glada Hudik. 2 av förövarna bor eller bodde nära varandra strax söder om Hudik i vackra Iggesund/Njutånger. Det tredje flydde nog till Filippinerna till sin minderåriga flickvän.
nja ingen av dem bodde eller bor i iggesund/njutånger så vitt jag vet
Citera
2024-08-14, 16:01
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Kan inte se att någon har lagt upp denna tidigare här, så..

Rebus Kåken eller Kuken #465
Förnamn: Motsatsen till upp + ilito
Efternamn: Schnitzel .. bleu

Födelseår: Första året på 60-talet
Citera
2024-08-14, 17:41
Medlem
Grejsimojsas avatar
Tråkigt att Mr Miyagi hamnat på dumpen
Citera
2024-08-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-05-26
Min uppfattning är att det är 30cm framför hans ruta dom parkerat sin bil jag vet inte om det räknas som gott med plats men i din bok kanske det går att traggla sig ur med en bil. Uppsåtet faller ändå på dumpen som med avsikt av felparkeringen var att förhindra mannen att lämna sin parkering vilket är olagligt.
Nej nu ska jag iväg och felparkera min bil framför någon stolle på Willys. Tar bussen hem sen och hoppas han inte skadar min bil.

#465 Vad har egentligen debatter om gäddornas körteknik för relevans?

Det intressanta här är hur gäddan beter sig. Även utan Dumpenbilen hade han säkert haft svårt att backa. Han är så usel på att backa att det är fascinerande. Han trycker hysteriskt på knappar i bilen, samtidigt som han försöker hålla för ansiktet och fotografera/filma. Hans psykbryt är bland de största i Dumpens historia, riktigt konstigt att rutorna inte immade igen av ångest. Att titta på spektaklet är en studie i hur chock kan få en person att köra bil sämre än en rattfyllerist.
Citera
2024-08-14, 20:11
Medlem
patajavels avatar
Och tråden om att diskutera gäddor funkar bra tycker vi?

Vet nån om asiaten har familj?
Han verkade ju lite upptagen ganska ofta
Citera
2024-08-14, 21:57
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejsimojsa
Tråkigt att Mr Miyagi hamnat på dumpen

Förolämpa inte Karate Kids universum!

Körde Patrik-san wax on / wax off-tekniken med mobilkameran på rutan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in