2024-08-13, 04:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
White gjorde det bra. Var med när planritningen började.

Fin arena som klarar det mesta.
Utom regn och fotboll. Lägg därtill den astronomiska kostnaden för skiten. Tele2 är en riktig fiaskoarena.
Citera
2024-08-13, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Utom regn och fotboll. Lägg därtill den astronomiska kostnaden för skiten. Tele2 är en riktig fiaskoarena.
Kostnaden kan du inte lägga på White. Det finns väl tak på arenan? Skyll i så fall på arrangörerna.

Klacksektionen är tråkig. Det kan jag hålla med om, men är väl en kompromiss ang säkerheten som var ett grundkrav.
Citera
2024-08-13, 05:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Kostnaden kan du inte lägga på White. Det finns väl tak på arenan? Skyll i så fall på arrangörerna.

Klacksektionen är tråkig. Det kan jag hålla med om, men är väl en kompromiss ang säkerheten som var ett grundkrav.
Jag står kvar vid mitt tidigare utlåtande. Vem som bär skulden är mindre intressant. Tele2 är en symbol för allt som är fel med svensk fotboll.
Citera
2024-08-13, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag står kvar vid mitt tidigare utlåtande. Vem som bär skulden är mindre intressant. Tele2 är en symbol för allt som är fel med svensk fotboll.
Den är byggd som en multiarena. Konserter & event ska kunna rymmas där också. Så var tanken när den beställdes. Den håller högklass, men som ren fotbollsarena suger den. Sådana byggs inte idag.

Stadion är fortfarande en av dom. Trots löpararenan. Är det fullsatt där är trycket enormt.

Glömmer aldrig gamla derbyna. Nostalgiskt.
Citera
2024-08-13, 08:28
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Den är byggd som en multiarena. Konserter & event ska kunna rymmas där också. Så var tanken när den beställdes. Den håller högklass, men som ren fotbollsarena suger den. Sådana byggs inte idag.
Studenternas, bland andra emot. Visst, inte så stor men en bra, ren, fotbollsarena.
Senast redigerad av a.Canis.Majoris 2024-08-13 kl. 08:37.
Citera
2024-08-13, 09:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://www.juventus.com/en/allianz-stadium/our-home

Jag gillar verkligen Juventus arena där det undre etaget är mycket större. På tv får man känslan av att arenan är i San siros storlek trots att den bara tar 41 000. Juventus är förövrigt i samma publiksituation som Mff. Pessimistiska planerare som inte förstod vad den nya arenan skulle innebära ( och samma vansinnigt framgångsrika epok på planen) .
Verkligen ett haveri att bygga så fin arena på tok för liten.
Juve hade ju riktigt stora problem att dra folk på förra arenan och då såg 41k ut att kunna vara bra, men…
Citera
2024-08-13, 10:28
Medlem
116-Sofias avatar
Mindre än 100 sålda till PAOK away i ett CL-kval är under all kritik. Mycket tråkigt att se men tyvärr inte förvånande.
Citera
2024-08-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Mindre än 100 sålda till PAOK away i ett CL-kval är under all kritik. Mycket tråkigt att se men tyvärr inte förvånande.

malmö hade behövt superettan/div1 i ett par årtionden för att växa till sig lite supportermässigt.
Citera
2024-08-13, 16:30
Avstängd
Vad är egentligen problemet? Tele2 Arena är enligt de flesta en skitarena och själv skäms jag över att det finns Djurgårdare som kallar det vårt hem. Stockholms Stadion är vårt hem, och enligt mig bör Djurgårdens IF fortsätta kämpa för att få Stockholms Stadion att hamna i UEFA-standarden som behövs.

Om nu Bajens megafans älskar Tele2 Arena så till den milda grad att de ser Tele2 Arena som är värdig ersättare för Söderstadion är det deras problem. Men jag vill inte att Djurgården ska spela på den skitarenan. Punkt och slut!
Citera
2024-08-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
enligt mig bör Djurgårdens IF fortsätta kämpa för att få Stockholms Stadion att hamna i UEFA-standarden som behövs.

Kommer inte gå. DIF bör verka för att få bygga en egen arena. Ett etage utan tak!
Citera
2024-08-13, 22:14
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
malmö hade behövt superettan/div1 i ett par årtionden för att växa till sig lite supportermässigt.

Skit kan vi ta från 08a och blåvitt. Men HBG ska inte snacka. Ni är inte top 4. Bara ni själva som tycker det.
Citera
2024-08-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Skit kan vi ta från 08a och blåvitt. Men HBG ska inte snacka. Ni är inte top 4. Bara ni själva som tycker det.

Bryr mig inte om listor och rankingar. CL-kval i grekland en vacker sommardag, det är en dröm för de flesta fotbollssupportrar, förutom malmöiter som inte går på matchen om de inte vet de vinner den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in