2024-08-13, 23:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Är det klarlagt att katten Snövit får ta emot pisk odyl.. Eller sannolikt att den får det om den är kvar

Med tanke på vad som framkommit är det högst sannolikt, men katten är inte lika intressant som en 300k hund tyvärr.

Och den lider nu i denna stund! Vi måste försöka hjälpa katten Snövit för höge farao!

Har skrivit tidigare idag hur, så man kan läsa om det där.
Citera
2024-08-13, 23:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
I grund och botten så handlar det om Essie, men tråden tar sådana vändningar som gör att den handlar mer om hur en PA:s arbetsdag kan se ut.
Samt bilagor hit och dit som inte har ett dugg att göra med vad som hänt Essie, utan mer fokuserar på en dysfunktionell familjs leverne.
Tråden må vara lång men är i stort sett bara upprepningar av redan bevisad fakta.
Men inget nytt om vad som hänt Essie, så jag utgår ifrån att hunden är stendöd och följer tråden då och då för att se när ni ger upp att fokusera på familjens liv och leverne, och fokusera mer fakta var är Essie död eller räddad?

Bra analys.

Tyvärr är risken stor att Essie inte längre är i livet. De som stal henne anade nog inte vilken enorm uppståndelse det skulle bli, och såg kanske ingen annan utväg än att göra sig av med Essie.

Ty, om någon tog Essie av barmhärtighetsskäl, då hade de också postat bevis för att Essie är vid liv idag. Det är så enkelt att göra det anonymt. Men det har ingen barmhärtig samarit gjort.

De som stal Essie gjorde det av hat mot familjen, därom är jag övertygad. Och det hatet ledde till Essies död, är jag rädd. Men det är hatarna för rädda för att medge, ens anonymt.
Citera
2024-08-13, 23:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Finns det något bevis för att utredningen som bedrivs handlar om djurplågeri?

Nej, det finns inga bevis för något av smurfsmurfs påståenden. Ingen postar så mycket ogrundad skit som smurfsmurf.

Den enda polisanmälan som är känd i ärendet om misshandel av Essie är den anmälan som polisen skickade vidare till Länsstyrelsen, och den anmälan lär polisen ha lagt ner lika kvickt som de skickade den vidare till Länsstyrelsen. Den anmälan inkom för övrigt till polisen i Jönköping, och då först en hel månad efter de första anmälningarna till Länsstyrelsen, alltså långt efter att Essies försvinnande blivit allmänt känt. Den anmälan är ingenting annat än en okynnesanmälan av något internettroll, och den innehåller ingenting annat än allmänt hållna svepande anklagelser.
Citera
2024-08-13, 23:58
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Högst troligt ingen som lever så som denne levde.

Essie hade det sannolikt inte värre än många andra assistanshundar.

Och ja, det är ett sedan länge debatterat ämne, inom akademien, om assistanshundars liv och leverne och det mycket viktiga i att utbilda brukare och förare i hur hunden skall tas om hand. Så som t.ex. hundhjälpen, pappan och assistenten har berättat att man tog om hand Essie. Att hon togs undan när dottern blev utåtagerande, att de hade rutiner för Essies promenader, och så vidare. Fakta som näthatarna i tråden konsekvent blundar för och helst ljuger om.
Citera
2024-08-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, det finns inga bevis för något av smurfsmurfs påståenden. Ingen postar så mycket ogrundad skit som smurfsmurf.

Den enda polisanmälan som är känd i ärendet om misshandel av Essie är den anmälan som polisen skickade vidare till Länsstyrelsen, och den anmälan lär polisen ha lagt ner lika kvickt som de skickade den vidare till Länsstyrelsen. Den anmälan inkom för övrigt till polisen i Jönköping, och då först en hel månad efter de första anmälningarna till Länsstyrelsen, alltså långt efter att Essies försvinnande blivit allmänt känt. Den anmälan är ingenting annat än en okynnesanmälan av något internettroll, och den innehåller ingenting annat än allmänt hållna svepande anklagelser.
Hur kan du sitta på sådan information? Vet du något som vi andra inte vet? Gäller inte GDPR och sekretess menar du?
Citera
2024-08-14, 00:02
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Bra analys.

Tyvärr är risken stor att Essie inte längre är i livet. De som stal henne anade nog inte vilken enorm uppståndelse det skulle bli, och såg kanske ingen annan utväg än att göra sig av med Essie.

Ty, om någon tog Essie av barmhärtighetsskäl, då hade de också postat bevis för att Essie är vid liv idag. Det är så enkelt att göra det anonymt. Men det har ingen barmhärtig samarit gjort.

De som stal Essie gjorde det av hat mot familjen, därom är jag övertygad. Och det hatet ledde till Essies död, är jag rädd. Men det är hatarna för rädda för att medge, ens anonymt.

Citat:

Så i din värld är familjen mönstermedborgare och Essie tas hand om perfekt och det finns inget annat i din värld.
Så varför skulle ett gäng assistenter eller någon annan rädda en hund som har ett fantastiskt bra liv?

Svar: Det skulle dom inte! Så nej, hunden är inte stulen.
Citera
2024-08-14, 00:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Helt ärligt?? tror du ens på vad du skriver? Polisen har lagt ner ärendet om stöld. och skall man kolla familjens trovärdighet i denna härva så har dom trasslat in sig rejält i lögner. Det finns ju i denna tråd b.la påvisat , och tydligen är skärm dumpar tagna. hur P skall kunna komma ihåg allt han sagt vid olika tillfällen lär bli en omöjlighet. Har han anmält denna " stöld" till försäkringsbolaget så kommer dom utredarna som i regel är f.d poliser och vana med brottsutredningar ställa frågor. Högst troligt har utredarna följt denna tråd , Jag gissar att om 2 v vet vi facit vad som hänt. och jag tror inte det är fördel till familjen. Hur mycket du än kommer skriva hot och hat os,v vilket bara är tröttsamt att läsa så måsteväl T.om du måste väl inse att det är kört för P??

Det är kört för Essie. Det är kört för dottern. Det är kört för familjen. Essie är borta och kommer sannolikt aldrig komma tillbaka. Så är det.

Hade pappan, som du fantiserar om, begått sådana brott som du fantiserar om, så hade han redan varit polisanmäld av försäkringsbolaget, och Enköpingsposten hade formligen kastat sig över saken.
Men det har de inte, så han är inte polisanmäld av försäkringsbolaget, alltså finns inga som helst bevis emot honom. För hade det funnits det, då hade försäkringsbolaget grävt fram dem, det påstår du själv.

Det är du och näthatarna i tråden som inte tror på er själva, även fast ni låtsas göra det.
Citera
2024-08-14, 00:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
För den som inte tror på bevisen som postats otaliga gånger i tråden angående polisärende om misshandeln av Essie, ring:

Länsstyrelsen Uppsala län Djurskyddsärenden

010-223 30 00

Telefontid mån 13-15, tis - fre 9-11.

Det är offentliga handlingar. Myndigheten är skyldig att lämna ut dem samt svara på frågor. Man kan göra det anonymt.

LS kunde inte göra någon inspektion eftersom Essie lägligt "stals". Men de överlämnade de två anmälningarna till polisen för vidare utredning. Inget har framkommit om att den ska vara nerlagd.

Och i och med detta hoppas jag saken är färdigdiskuterad tills vidare.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-14 kl. 00:14. Anledning: Tillägg
Citera
2024-08-14, 00:07
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja skulle det nu vara så att hon inte tagits av daga, utan finns någonstans. Så kan det bli svårt i långa loppet och hålla henne. Hålla henne frisk och skadefri . Råder lite av hysteri där ute gällande svarta labbar. Fan folk kan ju inte ens skillnaden på Standard och Jaktlabbe.

Ja, så är det.

Näthatarna i tråden gnäller å ena sidan om att Essie fick jobba alldeles för mycket, och å andra sidan om att hon inte fick motion så att det räckte.

Om någon har Essie vid livet idag, så måste Essie få inte bara den motion hon behöver utan också den övriga stimulans hon behöver. Hon behöver få jobba både med sin hjärna och sin nos, för att bli stimulerad.

Om någon har Essie vid livet idag, måste de tillgodose dessa behov. Problemet är bara att om de går ut med henne riskerar de upptäckt. Så att tro att Essie skulle ha det bättre idag än innan, för att hon blivit stulen, det är extremt naivt. Det mest sannolika är, tyvärr, att hon är tagen av daga av de som stal henne. Och för egen del tror jag mer på att det skedde av hat mot familjen, än något annat.

Men icke desto mindre, de som stal henne har satt sig själva i knivig situation om de skall försöka ge henne ett bättre liv än vad de menar att hon hade tidigare.
Citera
2024-08-14, 00:11
Medlem
Citat:

Och ja, det är ett sedan länge debatterat ämne, inom akademien, om assistanshundars liv och leverne och det mycket viktiga i att utbilda brukare och förare i hur hunden skall tas om hand. Så som t.ex. hundhjälpen, pappan och assistenten har berättat att man tog om hand Essie. Att hon togs undan när dottern blev utåtagerande, att de hade rutiner för Essies promenader, och så vidare. Fakta som näthatarna i tråden konsekvent blundar för och helst ljuger om.
Baserat på det som jag läst om i denna tråd,som sägs finnas i form av vittnesmål odyl. Men det är i sig inte nödvändigt baserat på faktisk fakta. Låt ev utredning ha sin gång,så ser man hur myntet landar. Och ja det är högst troligt att de verksamma hundarna där ute har det gott och blir väl omhändertagna.Det är ju inte så att hundarna lämnas åt sitt öde efter överlämnandet..
Citera
2024-08-14, 00:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Tror du på det själv? Nej tänkte väl det du gör allt för att flytta fokus.
Vart tror du Essie är just nu i skrivande stund?
Nja jag jag förväntar mig ett svar typ hej Baberiba från dig.
Som jag skrivit tidigare det är bara en enda stor rundgång där några vill framstå som bäst och duktigaste på att gräva fram dokument som inte har ett skit med att göra vad som hänt med Essie, för det ända ni bryr er om är framstå som bäst i tråden.
Frågor på det, eller tystnad är samma sak för mig.

Jaha, och vilka dokument menar du att det är som jag grävt fram för att försöka vara bror duktig?
Nä du, där hoppade du i galen tunna

Tragiskt att du trots alla mina inlägg fortfarande inte fattat att jag tror att Essie stals och att en före detta assistent ligger bakom. Alldeles för mycket pekar på det för att några andra alternativ skall vara ens remotely sannolika. Sedan är risken stor att de gjorde det av hämnd och att det och all uppståndelse resulterat i att de tagit Essie av daga. De ångrade säkert det gruvligt när de insåg att de kunde fått 100 papp om de inte tagit henne av daga.
Citera
2024-08-14, 00:14
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

1. Essie är sannolikt död, du menar att det är något en assistenthund ska räkna med? Det låter som brott mot djurskyddslagen. Nej Essie hade det betydligt värre än de flesta assistenthundar.

2. Att Essie togs undan när hon blev utåtagerande? Essie var ju till för att att hindra utbrott och utbrotten minskade drastiskt enligt pappan. Så sannolikt har inte essie tagits undan alls. Det var ju Essies uppdrag att vara nära i dessa situationer vilket pappan har vittnat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in