2024-08-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag känner mig ofredad bara av att hon bor i samma stad som mig, tänka sig då att ha henne utanför entrén till sin arbetsplats.

Jag känner mig ofredand att veta att du kanske dagligen hotar dina barn. Stackars dina barn
2024-08-13, 18:20
Medlem
Citat:
Nej det var i referens till den pågående mailkonversationen hon har med EÅV där de säger till Fia att hon inte får spela in det mötet de erbjöd henne.

Om du såg liven såg du att polisen kom dit för socialsekreterare hade ringt dem och sagt vi är oroade och har en känsla av att Fia och Sulle kommer förfölja dem. Fia och Sulle har aldrig förföljt någon.

Det är falsk angivelse. Vad får dig att tro att cheferna i ett möte inte skulle falskt angiva Fia för nåt om hon inte kan spela in.
2024-08-13, 18:23
Medlem
Citat:
Han är verkligen så urbota korkad alltså haha. Läste hans dom för olaga hot igen.
Han skulle blivit frikänd i och med att det var ord mot ord. Men snillet hade i ett polisförhör erkänt det dödshotet han var anklagad för, ett förhör han fick uppläst och har själv godkänt, hans försvar i rätten var att han inte kom ihåg att han hade sagt så i förhöret.

Jag gissar du minns när du hotade dina barn. Skulle du erkänna det i ett förhör hos polisen?
2024-08-13, 18:31
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Fia får inte svar sa hon. Fia sa att de svarar bara att de redan svarat sen lägger de på. Det är ju filmerna man kan se. Varje socialarbetare lägger på.

Det är inte olagligt att inte svara på hennes telefonterror, hon har fått svar på mail, och telefon tidigare, sen har hon inte fått de svar hon vill ha, men det är en annan femma. Men att hon inte skulle fått svar är ju ren lögn. Hade det varit olagligt som hon påstått så hade hon kunnat ta det till rätten, men det lyckas hon ju inte med heller, men ja just det då är det för att domstolarna är korrupta.

Framgår ju från socialtjänsten att en stor anledning till hennes situation är hennes bristande självinsikt, och den bristen gör hon ett väldigt bra jobb att försäkra alla om är värre än någonsin, dagligen.
2024-08-13, 18:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jag gissar du minns när du hotade dina barn. Skulle du erkänna det i ett förhör hos polisen?

Nej jag är inte lika dum som Sulle.
2024-08-13, 18:38
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Om du såg liven såg du att polisen kom dit för socialsekreterare hade ringt dem och sagt vi är oroade och har en känsla av att Fia och Sulle kommer förfölja dem. Fia och Sulle har aldrig förföljt någon.

Det är falsk angivelse. Vad får dig att tro att cheferna i ett möte inte skulle falskt angiva Fia för nåt om hon inte kan spela in.

Om hon publikt gått ut och sagt att hon är orolig för att soc ska fabricera brott mot henne om hon inte får spela in. Går dit med ett ombud (behöver inte ens vara ett juridiskt ombud) som verifierar tillsammans med Fia att mötesanteckningarna stämmer, och har ombudet där som vittne.

Ponera nu att det hon är orolig för att de ska hitta på något brott händer, och hon har sagt det redan innan det hände, har ett vittne med sig som intygar att socialtjänsten fabricerar brott och hon har mötesanteckningar som stödjer hennes påstående.

Det hade ju varit en guldgruva för Fia att kunna visa upp, starkare än något av det hon tidigare trott är bevis.

Och även om de hittar på något brott, hon är ju som Mandela sa hon igår, han satt ju ändå i fängelse i 27 år och använde rättegången och sitt fängelsestraff som platform för sin kamp.

fia måste nog vara den lamaste människorättskämpen genom tiderna, enda stödet hon lyckats skaffa på alla dessa år är en dömd liten hobbit.
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-13 kl. 18:42.
2024-08-13, 18:56
Medlem
Citat:
Om hon publikt gått ut och sagt att hon är orolig för att soc ska fabricera brott mot henne om hon inte får spela in. Går dit med ett ombud (behöver inte ens vara ett juridiskt ombud) som verifierar tillsammans med Fia att mötesanteckningarna stämmer, och har ombudet där som vittne.

Ponera nu att det hon är orolig för att de ska hitta på något brott händer, och hon har sagt det redan innan det hände, har ett vittne med sig som intygar att socialtjänsten fabricerar brott och hon har mötesanteckningar som stödjer hennes påstående.

Det hade ju varit en guldgruva för Fia att kunna visa upp, starkare än något av det hon tidigare trott är bevis.

Och även om de hittar på något brott, hon är ju som Mandela sa hon igår, han satt ju ändå i fängelse i 27 år och använde rättegången och sitt fängelsestraff som platform för sin kamp.

fia måste nog vara den lamaste människorättskämpen genom tiderna, enda stödet hon lyckats skaffa på alla dessa år är en dömd liten hobbit.
Nästan så att man tror att hon undviker att få till mötet eftersom hon vet att den typ av möte hon vill ha kommer att ge noll .
Har sett möte som J* ssica la ut ett möte hon väntat på länge som slutade hastigt för att J inte kunde hålla sig till vad det var bestämt de skulle ta upp och gå igenom , trots att hon blev tillsagd gång på gång att om hon pratar om annat avslutas mötet
2024-08-13, 19:06
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nästan så att man tror att hon undviker att få till mötet eftersom hon vet att den typ av möte hon vill ha kommer att ge noll .
Har sett möte som J* ssica la ut ett möte hon väntat på länge som slutade hastigt för att J inte kunde hålla sig till vad det var bestämt de skulle ta upp och gå igenom , trots att hon blev tillsagd gång på gång att om hon pratar om annat avslutas mötet

Är övertygad om att hon lagt upp dessa extremt orimliga krav på mötet just för att det inte ska bli av, för då har hon kvar den väderkvarnen att slåss mot.

Hon har ju till och med själv sagt att det enda soc vill är att hon ska erkänna saker som hon aldrig gjort.
Nu är ju inte detta sant utan de vill att hon ska få bättre självinsikt, Fia svarar med att hon inte gjort något fel så det finns inget att ha självinsikt kring.

Men skulle det vara så som hon säger, varför inte bara göra det? Hade det vart mina barn, hade man väl gjort vafan som helst de säger jag ska göra, mitt ego hade jag satt åt sidan, men det är inte Fia kapabel till, att sätta sina barns behov framför sina egna, vilket hon bevisar om och om igen att hon inte klarar av.
2024-08-13, 19:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tror nog det är du som är den gemensamme nämnaren för dessa två familjer och inte soc.

Du får tro vad du vill. Jag vet vad som hänt.
2024-08-13, 19:43
Medlem
Citat:
Är övertygad om att hon lagt upp dessa extremt orimliga krav på mötet just för att det inte ska bli av, för då har hon kvar den väderkvarnen att slåss mot.

Hon har ju till och med själv sagt att det enda soc vill är att hon ska erkänna saker som hon aldrig gjort.
Nu är ju inte detta sant utan de vill att hon ska få bättre självinsikt, Fia svarar med att hon inte gjort något fel så det finns inget att ha självinsikt kring.

Men skulle det vara så som hon säger, varför inte bara göra det? Hade det vart mina barn, hade man väl gjort vafan som helst de säger jag ska göra, mitt ego hade jag satt åt sidan, men det är inte Fia kapabel till, att sätta sina barns behov framför sina egna, vilket hon bevisar om och om igen att hon inte klarar av.
Hon har själv sagt att hon hela livet gått sin egen väg och inte gillade skolan för att då var det regler osv som skulle följas så det är väl hennes egen personlighet som ställer till det gällande det mesta när man inte kan kompromissa .
Ett första möte kan ju följas av fler skulle nog jag tänka och låta den som kan ändra läget bestämma hur mötet ska gå till
2024-08-13, 19:54
Avstängd
Tanachs avatar
Efter att ha följt Fia noga har jag gjort bedömningen av Fia att hon är besatt av socialtjänsten. Utan dem hade hon inte hittat meningen med sitt liv.
2024-08-13, 19:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Fia vill utan några tvivel bara dra ut på allt. Det är så uppenbart att hon sätter käppar i hjul med flit.

Vet inte om det beror på att hon vill förstöra för pappan, få vara en martyr eller ovilja att ha hem barnen pga problem. Finns ingen annan rimlig förklaring till hennes knäppa kamp och beteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in