2024-08-13, 06:52
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tycker det är ett märkligt beteende att titta på Fias lives med sina barn och göra sig lustig över henne inför sina barn och skoja om henne. Det är inte roligt. Om frågan hade dykt upp och barnen frågat dig om Fia och du svarat att det beror på att hon inte mår bra psykiskt etc hade det varit en annan sak. Du förstör dina barn om du lär dem att håna och skoja om psykiskt sjuka människor och det kan vara skäl för en orosanmälan.

Men detta har jag ju heller inte sagt att jag gjort, vart får du detta ifrån?
2024-08-13, 06:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Men detta har jag ju heller inte sagt att jag gjort, vart får du detta ifrån?

Citat:
Jag och kidsen tittar på Fias tiktok tillsammans, ger mig bra tillfällen att förklara för dem hur saker och ting funkar när de frågar varför tanten är så arg. Det är även jättebra när man behöver få dem att göra saker.

Brukar hota med att de måste åka och bo hemma hos Fia om de inte sköter sig.

Ja hur ska jag då tolka detta menar du?
2024-08-13, 06:58
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja hur ska jag då tolka detta menar du?

Så som det står? Varför känner du att du behöver tolka in en massa saker som inte finns där?
Det är ju exakt det du anklagar soc för, sen att detta är ett nätforum och att du inte jobbar på soc kan få vara din ursäkt till det, och det är väl ok, men samtidigt, tycker inte du att du tappar lite trovärdighet om du ska bete dig precis så samma sätt som du anser socialtjänsten gör?
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-13 kl. 07:03.
2024-08-13, 07:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så som det står? Varför känner du att du behöver tolka in en massa saker som inte finns där?
Det är ju exakt det du anklagar soc för, sen att detta är ett nätforum och att du inte jobbar på soc kan få vara din ursäkt till det, och det är väl ok, men samtidigt, tycker inte att du tappar lite trovärdighet om du ska bete dig precis så samma sätt som du anser socialtjänsten gör?

jag tycker fortfarande att det är anmärkningsvärt att du gör Fia till en så central del av din familjs liv att ni tittar på henne tillsammans på TT och det tror jag nog att andra normala människor också kan hålla med om.

Sedan exakt i vilken kontext det skett kan jag förstås inte veta. Men om det är som jag tror att du sitter och hånar Fia och gör dig lustig på hennes bekostnad inför dina barn så förstör du dem och är ingen bra förälder.
2024-08-13, 07:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
jag tycker fortfarande att det är anmärkningsvärt att du gör Fia till en så central del av din familjs liv att ni tittar på henne tillsammans på TT och det tror jag nog att andra normala människor också kan hålla med om.

Sedan exakt i vilken kontext det skett kan jag förstås inte veta. Men om det är som jag tror att du sitter och hånar Fia och gör dig lustig på hennes bekostnad inför dina barn så förstör du dem och är ingen bra förälder.

och här har vi det

Citat:
Men om det är som jag tror att du sitter och hånar Fia och gör dig lustig på hennes bekostnad inför dina barn

Så åter igen, kan vi vara överens nu om att jag aldrig sagt att jag skulle håna psykiskt sjuka männisjor inför mina barn?

Det är bara något du fått för dig och sen väljer att anklaga mig för, helt grundlöst.
2024-08-13, 07:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
och här har vi det

Så åter igen, kan vi vara överens nu om att jag aldrig sagt att jag skulle håna psykiskt sjuka männisjor inför mina barn?

Det är bara något du fått för dig och sen väljer att anklaga mig för, helt grundlöst.

Bra då vet du hur föräldrar som har med soc känner sig. Fast de har makten att ta barnen till skillnad mot mig.

Ja vad är det du gör då? Det är inget märkligt alls med att kalla Fia för "tanten" och göra sig lustig över att hon är arg inför dina barn?
2024-08-13, 07:24
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Bra då vet du hur föräldrar som har med soc känner sig. Fast de har makten att ta barnen till skillnad mot mig.

Ja vad är det du gör då? Det är inget märkligt alls med att kalla Fia för "tanten" och göra sig lustig över att hon är arg inför dina barn?

För det första Fia kallar sig själv tant ibland har jag sett, för det andra var det mina barn som kallar henne för tant. Vidare så har jag aldrig sagt att jag skulle göra mig lustig äver att hon är arg inför mina barn.

Men jag vet inte hur jag ska tolka detta

Citat:

Kan du bara svara ja eller nej istället. du håller med om att du beter dig precis så som du anser soc gör?
2024-08-13, 07:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
För det första Fia kallar sig själv tant ibland har jag sett, för det andra var det mina barn som kallar henne för tant. Vidare så har jag aldrig sagt att jag skulle göra mig lustig äver att hon är arg inför mina barn.

Men jag vet inte hur jag ska tolka detta
Du verkar skoja med dina barn om henne och hotar med att de får flytta in hos henne om de inte sköter sig.

Citat:
Kan du bara svara ja eller nej istället. du håller med om att du beter dig precis så som du anser soc gör?
Det viktiga är inte vad jag gör, utan de demokratiska problemen med att soc miss och vantolkar föräldrar med syfte att omhänderta deras barn. Ditt beteende och att du tittar på Fia ihop med dina barn väcker en del frågor som skulle kunna tas upp av just socialsekreterare i en barnutredning.

Att som förälder göra sig lustig över en person som inte mår bra psykiskt inför sina barn och göra det till någon slags underhållning är skadligt för barn.
2024-08-13, 07:56
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du verkar skoja med dina barn om henne och hotar med att de får flytta in hos henne om de inte sköter sig.

När har jag sagt att jag skojar med mina barn om henne?

Citat:
Det viktiga är inte vad jag gör, utan de demokratiska problemen med att soc miss och vantolkar föräldrar med syfte att omhänderta deras barn. Ditt beteende och att du tittar på Fia ihop med dina barn väcker en del frågor som skulle kunna tas upp av just socialsekreterare i en barnutredning.

Att som förälder göra sig lustig över en person som inte mår bra psykiskt inför sina barn och göra det till någon slags underhållning är skadligt för barn.

Nu påstår du detta igen
Citat:
Att som förälder göra sig lustig över en person som inte mår bra psykiskt inför sina barn

När har jag sagt detta?

Oavsett om du anser det vara viktigt eller inte, varför kan du inte bara svara på min fråga med ett enkelt ja eller nej?
2024-08-13, 08:31
Avstängd
Tanachs avatar
Hon är igång på tiktok nu
2024-08-13, 08:35
Avstängd
Tanachs avatar
Undra vad hon går på..
2024-08-13, 08:39
Medlem
Citat:
Så här kan det också gå till... Självklart ska allt material ut, annars upptäcks aldrig sådan här smuts. Det ska inte kunna hända i Sverige, men det gör dessvärre det för att vi valt att ha den slappa ordningen vi har när det gäller tvångsomhändertaganden och att folk är så jävla blåögda och litar på att soc är ärliga. Men det är de inte. Det är alldeles för mycket av den här typen av fusk. Ja det är inte bara fusk, utan det är även rent kriminellt beteende detta.

https://www.equalsthlm.se/artiklar/socialtjansten-andrar-i-lakarintyg-annu-ett-barn-blir-lvuad/

Ja men anmäl till IVO då? Jo tjena....

https://www.equalsthlm.se/artiklar/socialtjansten-andrade-lakarintyg-ivo-gar-inte-vidare-med-anmalan/
Equal är inte mycket mer än en föreningshemsida där personer får berätta sin historia utan någon kontroll , har sett profil från sociala media som sitter och livar mycket påverkad och gråter och som är inblandad i många konflikter berätta sin historia , samma person pratar om sina kontakter i tveksamma kretsar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in