2024-08-12, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Är ju många som är blockade i den gruppen s här är texten.

Jag sitter och tittar på min dotter. Hon är så fantastisk ♥️ Hon har ett sånt stort hjärta och är så omtänksam mot alla omkring sig. Hon ger dom bästa kramarna. Hon vill så gärna hjälpa dom runt omkring sig. Hon vill att alla ska må bra runtomkring henne. Hon har en fantastisk fantasi. Hon är rolig och får gärna alla att skratta. Hon kan vara ironisk, vilket är ovanligt med hennes svårigheter, och hon gör det på ett roligt sätt. Hon måste anstränga sig så mycket mer än andra, bara för att gå, cykla, äta, prata, sitta och i princip allt i livet måste hon kämpa för. Hon skrattar ofta. Hon ger kärleksförklaringar till dom hon älskar.

Hon har gett kärlek till de personer som jobbat hos henne och nu valt att gå ut och säga att hon är elak mot sina djur (vilket är långt ifrån sanningen). Hon har älskat den här personalen och kramat dom som nu valt att starta detta hat mot henne.

Utan sin befintliga personal kommer hon inte att överleva det här. Dom och vi är hennes allt ♥️ Dom som av hela sitt hjärta önskar att dom kunde ge sin sida och berätta vilken fantastisk person hon är, får inte, för dom begränsas av tystnadsplikten. Vi har fantastiska personer i hennes liv ♥️ Vi älskar henne av hela våra hjärtan och vi kommer att göra allt i vår makt för att hjälpa henne att må så bra som möjligt.

Vi är bara en vanlig familj som gör allt för varandra ♥️ Vi vill bara få tillbaka vår dotters fantastiska Essie. Hennes bästa kompis, bebis och livlina. Den som alltid skulle finnas i hennes liv, när assistenter säger hejdå för dagen och byter av varandra så finns Essie alltid där ♥️ Tills hon inte gjorde det. Då gör vi allt för att hitta henne.

Tack alla fantastiska människor som finns i våra liv ♥️

Jag kommer inte ta emot kommentarer, för jag har upplevt att det finns alldeles för mycket hat där ute för att vilja läsa allt, dom som vänder och vrider vad vi än säger.
Men jag har också sett att det finns otroligt många fantastiska människor och det är er jag väljer att ha i mitt hjärta ♥️

Här är en liten film jag filmat bara dagar innan Essie försvann

// Amandas Mamma

Ja, och i sms till personalen skriver samma mamma att samma dotter kan slå ihjäl hunden och att hunden behöver skyddas från dottern i situationer som kan uppstå.

Ena sidan.

Och andra sidan.

Säkert har Essie och A haft fina stunder. Men, en hund ska aldrig någonsin behöva vara rädd för att bli ihjälslagen av samma person den hoppar över hinder ute på gräsmattan tillsammans med (såsom i mammans filmklipp). En hund ska aldrig behöva bli rädd för att bli sparkad, tvångsspolad med vatten, skriken i örat eller slagen. Det spelar ingen roll hur godhjärtad någon är ena stunden för om andra stunden är oberäknelig, livsfarlig och otrygg...Ja då är inte den personen kapabel att ha hund. Och ska inte ha hund.
Citera
2024-08-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det var väl ju en som skrev att när A har bra dagar är hon jättego. Och när hon har en dålig dag är det ett helvete.
Så... kul att mamman lyckades filma en bra dag/stund men dygnet har 24 timmar och dokumenten du fått ut säger att ett klipp på 34 sekunder inte säger annat än, kul att hon mådde bra dom 34 sekunderna.
Vad hände när kameran stängdes av?
Vad är det för filmer som LS fick in? Knappast liknande.
Jag tycker det är vansinne att ha en hund boendes med någon som är så jäkla labil i humöret och exploderar på nolltid. Och då gärna bits, hotar personal med sax (då knivarna är inlåsta) och verbalt hotar att hon ska döda personal.
Ingen miljö för ett djur. Om det inte är ett mjukisdjur förstås.

Det är det jag menar också, det är en kort sekvens men skulle den visas för försäkringskassan skulle de ifrågasätta kraven på assistanstimmarna.

Vad stämmer egentligen det vet vi inte och går att spekulera i till och från. Men ja det är en kortvarig stund
Citera
2024-08-12, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det var väl ju en som skrev att när A har bra dagar är hon jättego. Och när hon har en dålig dag är det ett helvete.
Så... kul att mamman lyckades filma en bra dag/stund men dygnet har 24 timmar och dokumenten du fått ut säger att ett klipp på 34 sekunder inte säger annat än, kul att hon mådde bra dom 34 sekunderna.
Vad hände när kameran stängdes av?
Vad är det för filmer som LS fick in? Knappast liknande.
Jag tycker det är vansinne att ha en hund boendes med någon som är så jäkla labil i humöret och exploderar på nolltid. Och då gärna bits, hotar personal med sax (då knivarna är inlåsta) och verbalt hotar att hon ska döda personal.
Ingen miljö för ett djur. Om det inte är ett mjukisdjur förstås.

Instämmer till fullo. Skrev precis en liknande text. Det är vansinne. En hund som är med en människa som växlar så i person och agerande, är fruktansvärt obehagligt för en hund.
Citera
2024-08-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Så ett inlägg för att bevisa att de har känslor ,att dottern ses kapabel att ta hand om hunden genom ett litet klipp, att mamman inte är tyst längre så folk slutar spekulera i det, att bevisa att dotter inte alls är farlig för andra m.m

Ja hade inte essie farit illa hade dem aldrig behövt bli så som de blev, tvivlar inte att de funnits positiva stunder med essie under bevakning men det betyder fortfarande inte att de essie utsatts för skulle vara okej. Hade de bara gått ut och sagt att hunden har försvunnit, att man letat som normala djurägare gör från start och tar på sig skulden för att hunden stuckit och inte skrikit stulen ut i riksmedia och deadline och hittelön, samt ljuga om andra saker och allt annat konstigt beteende när folk ifrågasätter hade jag kan gått på det gulliga inlägget men många kommer tänka massa hjärtan nu precis som de hoppas på.
I min Värld var det överdrivet med alla hjärtan..
Citera
2024-08-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Det är det jag menar också, det är en kort sekvens men skulle den visas för försäkringskassan skulle de ifrågasätta kraven på assistanstimmarna.

Vad stämmer egentligen det vet vi inte och går att spekulera i till och från. Men ja det är en kortvarig stund

Det går ju att informera försäkringskassan och kommunen om filmen som kan lägga fram den som bevisning i kammarrätten.
Citera
2024-08-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Det går ju att informera försäkringskassan och kommunen om filmen som kan lägga fram den som bevisning i kammarrätten.
Då gissar jag att denna film är snart borttagen?
Citera
2024-08-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja, och i sms till personalen skriver samma mamma att samma dotter kan slå ihjäl hunden och att hunden behöver skyddas från dottern i situationer som kan uppstå.

Ena sidan.

Och andra sidan.

Säkert har Essie och A haft fina stunder. Men, en hund ska aldrig någonsin behöva vara rädd för att bli ihjälslagen av samma person den hoppar över hinder ute på gräsmattan tillsammans med (såsom i mammans filmklipp). En hund ska aldrig behöva bli rädd för att bli sparkad, tvångsspolad med vatten, skriken i örat eller slagen. Det spelar ingen roll hur godhjärtad någon är ena stunden för om andra stunden är oberäknelig, livsfarlig och otrygg...Ja då är inte den personen kapabel att ha hund. Och ska inte ha hund.

Precis och jag har aldrig någonsin känt hat emot dottern Amanda. Utan jag är kritisk till familjens djurhållning, hanteringen av essie , över pappan och resterandes lögner samt att dottern troligen skulle behöva ha rätt personal runt sig för att få rätt verktyg att bli en mer självständig tjej med daglig verksamhet m.m

Min man jobbar som personlig assistent hos en superfin människa med funktionsnedsättning och djur finns där med men inte hela tiden, och aldrig utan ansvar av pappan som har hunden och sonen bor ensam i lägenheten med en assistent och hundar får följa med dit men han skulle aldrig någonsin vara elak mot ett djur men där förstår även pappa att det bästa är inte att han är där och bestämmer utan att han ska då vara en självständig kille med ett liv med aktiviteter och en vardag på samma villkor som alla andra. Jag har en lillasyster med IF, ADD, Dyslexi med daglig verksamhet och förvaltare, hon kan också gå ut med hunden runt tomten, gosa med hunden m.m men hon skulle aldrig få ha en hund ensam för hon förstår inte eller är för omotiverad att förstå att hunden har ett stort behov som måste tillgodoses och ansvaret kan inte ligga på henne då hon är 21 år gammal men mognaden som en tonåring beroende på situation däremot är hon inte våldsam och har aldrig varit det. Hon ska flytta till ett LSS boende med egen lägenhet med stöd av personal på boendet

Hundar eller djur är jättebra för människor med autism, AdHd m.m men det betyder inte att alla med funktionsnedsättning kan och ska ha en egen hund m.m

Jag har själv diagnoser och känner många med både autism ADHD andra psykiatriska diagnoser och de är helt klart fantastiska människor men alla är olika och här finns en dokumenterad bakgrundshistorik som vi alla läst själva från IvO, rätten , Arbetsmiljöverket m.m som beskriver en helt annan sida över situationen och A
Citera
2024-08-12, 21:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Är ju många som är blockade i den gruppen s här är texten.

Jag sitter och tittar på min dotter. Hon är så fantastisk ♥️ Hon har ett sånt stort hjärta och är så omtänksam mot alla omkring sig. Hon ger dom bästa kramarna. Hon vill så gärna hjälpa dom runt omkring sig. Hon vill att alla ska må bra runtomkring henne. Hon har en fantastisk fantasi. Hon är rolig och får gärna alla att skratta. Hon kan vara ironisk, vilket är ovanligt med hennes svårigheter, och hon gör det på ett roligt sätt. Hon måste anstränga sig så mycket mer än andra, bara för att gå, cykla, äta, prata, sitta och i princip allt i livet måste hon kämpa för. Hon skrattar ofta. Hon ger kärleksförklaringar till dom hon älskar.

Hon har gett kärlek till de personer som jobbat hos henne och nu valt att gå ut och säga att hon är elak mot sina djur (vilket är långt ifrån sanningen). Hon har älskat den här personalen och kramat dom som nu valt att starta detta hat mot henne.

Utan sin befintliga personal kommer hon inte att överleva det här. Dom och vi är hennes allt ♥️ Dom som av hela sitt hjärta önskar att dom kunde ge sin sida och berätta vilken fantastisk person hon är, får inte, för dom begränsas av tystnadsplikten. Vi har fantastiska personer i hennes liv ♥️ Vi älskar henne av hela våra hjärtan och vi kommer att göra allt i vår makt för att hjälpa henne att må så bra som möjligt.

Vi är bara en vanlig familj som gör allt för varandra ♥️ Vi vill bara få tillbaka vår dotters fantastiska Essie. Hennes bästa kompis, bebis och livlina. Den som alltid skulle finnas i hennes liv, när assistenter säger hejdå för dagen och byter av varandra så finns Essie alltid där ♥️ Tills hon inte gjorde det. Då gör vi allt för att hitta henne.

Tack alla fantastiska människor som finns i våra liv ♥️

Jag kommer inte ta emot kommentarer, för jag har upplevt att det finns alldeles för mycket hat där ute för att vilja läsa allt, dom som vänder och vrider vad vi än säger.
Men jag har också sett att det finns otroligt många fantastiska människor och det är er jag väljer att ha i mitt hjärta ♥️

Här är en liten film jag filmat bara dagar innan Essie försvann

// Amandas Mamma
Ett taffligt försök till skademinimering.

Men när det beskrivs så rosenrött är det vara dumskallar som går på det

1 Varför så högt?

2 Det här skriket mitt i hoppet... Det är det här som är problemet, en hundtränare berömmer mitt i hoppet, här är det As förtjusning (som mer låter negativ).

Hunden är helt klart en leksak. Det är synd om A som förlorat sin leksak.

Om nu det här är sant, att hon gillar att kramas så är hon kanske inte autist. Men vem vet vad som är sant när den där familjen yttrar sig..
Citera
2024-08-12, 21:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Då bör folk dra ned den på sin dator. Bara att googla Spara Facebookklipp
Citera
2024-08-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600

Jag hoppas någon laddar ner den och skickar den till dem.
Citera
2024-08-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

1 Varför så högt?

2 Det här skriket mitt i hoppet... Det är det här som är problemet, en hundtränare berömmer mitt i hoppet, här är det As förtjusning (som mer låter negativ).

Om nu det här är sant, att hon gillar att kramas så är hon kanske inte autist. Men vem vet vad som är sant när den där familjen yttrar sig..

Autismspektrumet är brett, därför jag tycker det är dåligt att de slogs ihop inom samma diagnos istället för Aspergers syndrom och autism så heter allt autismspektrumstörning istället med olika grader.

Men de kan vara som min lillasyster gränslösa dvs hoppa på främlingar för att kramas , visa kärlek m.m eller så är de som lite mig själv och mina vänner med autism

Ha svårt med närhet, svårt med känslor, svårt med det sociala koderna, förstår inte ironi m.m

Så finns både de som inte alls vill bli rörd till att vara gränslösa.
Senast redigerad av Saga23 2024-08-12 kl. 21:30.
Citera
2024-08-12, 21:45
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

1 Varför så högt?

Det är hon ju inte enligt ansökan om förvaltarskap. ADHD, epilepsi, lindrig intellektuell funktionsnedsättning och bipolär sjukdom var det hon led av.

Jag skrev tidigt i tråden att C för mig verkade vara av samma skrot och korn som P och den här texten motbevisar inte min tidigare ståndpunkt. Fokus ligger helt på A. Det är synd om A som har förlorat Essie. Inte ett ord om själva Essie. Och filmen är väl inte ens daterad för övrigt?

Citat:

Utan sin befintliga personal kommer hon inte att överleva det här. Dom och vi är hennes allt ♥️ Dom som av hela sitt hjärta önskar att dom kunde ge sin sida och berätta vilken fantastisk person hon är, får inte, för dom begränsas av tystnadsplikten.

Ja, och de som skulle ha annat att berätta begränsas också av tystnadsplikten.

Och P gör ju sitt med att hota dem med förtalsanmälning etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in