2024-08-12, 20:06
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Bortsett från att NATO inte slåss.
Jag köper en pistol, jag skickar den till dig, jag berättar att Nisse är en elak djävel som vi måste göra oss av med, jag visar dig hur man skjuter med pistolen, jag ger dig träning i att smyga fram mot ditt mordoffer, jag visar för dig var Nisse befinner sig och berättar för dig vilket klockslag man säkrast kan skjuta Nisse och själv försvinna bland buskarna för att undvika polisen. Det är du som är mördaren, inte jag - jag är inte en part i konflikten.
Citera
Medlem
Skafferns avatar
"Kursk-fronten drar ner brallorna på Putin"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Avbbz5/kursk-fronten-ukraina-drar-ner-brallorna-pa-putin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det handlar som du vet inte om en annektering.
Eller hur, sånt får ju bara Ryssland ägna sig åt.
Citera
2024-08-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är väldigt olycksbådande. Finns det inga ryssar kvar i området så är det stor risk att de kommer att använda kärnvapen.
Det är definitivt dags att dra sig tillbaka till Ukrainskt territorium nu. Annars kan det sluta med en katastrof.
Ja då skulle ju Kina vända dem ryggen, vilket skulle vara en katastrof för Ryssland precis som du säger.
Citera
2024-08-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Jag köper en pistol, jag skickar den till dig, jag berättar att Nisse är en elak djävel som vi måste göra oss av med, jag visar dig hur man skjuter med pistolen, jag ger dig träning i att smyga fram mot ditt mordoffer, jag visar för dig var Nisse befinner sig och berättar för dig vilket klockslag man säkrast kan skjuta Nisse och själv försvinna bland buskarna för att undvika polisen. Det är du som är mördaren, inte jag - jag är inte en part i konflikten.

Men snälla....det är Ryssland som invaderat Ukraina så dom har all rätt att försvara sig. Och ja, även på andra sidan gränsen så länge svinen inte åker hem till sin egna svinstia.
Citera
2024-08-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tror dock det är mer nu eftersom Ukrainska styrkor väller in i området... Ryssarna har inte ens chans att stoppa dom.

Du är medveten om att Ryssland kan blåsa av kärnvapen på sin egen mark vilket skulle i praktiken inte vara något angrepp på annat land vilket kan utplåna dessa trupper. En möjlighet de kan ta till givetvis inte bästa lösningen men de skulle ju i praktiken vara möjligt och de finns ju absolut ingen möjlighet att stoppa en sådan laddning eftersom de inte finns någon möjlighet att skjuta ner de snabbt nog. Å brända jordens taktik har ju använts förr Sverige har fått smaka på den även Hitler och Napoleon. Kärnvapen lär förstöra betydligt mer än elden. Dessa länder fick inte tillbaka mycket av sina soldater efter de. Skulle rekommendera att du slutar raljera och tänker till mer eftersom de du tror är bra kanske inte är så bra. Putin kommer garanterat dö likt Stalin så de behöver du inte bekymra dig i dock kan jag inte svara hur eller när eftersom jag inte vet.
Citera
Medlem
Ukrainska styrkor VÄLLER in i Kursk.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/ukrainska-styrkor-valler-in-i-kurskregionen/

Tänk att få uppleva detta. Att få se lilla Ukraina trycka det uppblåsta ryssimperiet mot fallrepet. Den såg jag inte komma.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Det beror på hur man tolkar existentiellt hot. Ukraina hotar moderlandets integritet och det skulle kunna vara tillräckligt för att skick en liten varnings atombomb på någon ukrainsk by…

Det kan också vara så att NATO har så bra span på Putin och hans vänner att de vet hur mycket territorium de kan plocka innan Putin börjar fingra på knappen.
Troligare då att de använder taktiska kärnvapen mot ukrainarna i de evakuerade områdena i Kurskregionen. De kan låta detonera de första på hög höjd, demonstrationssprängning i skrämselsyfte, så att ingen skadas direkt medan EMP-en förstör utrustning.
Citera
2024-08-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE

Du glömde delen där Nisse har våldtagit, torterat och mördat din familj och nu bor i ditt hus och du bett om hjälp för att kunna slänga ut Nisse.
Citera
2024-08-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnabuske
Ja då skulle ju Kina vända dem ryggen, vilket skulle vara en katastrof för Ryssland precis som du säger.
Inte nödvändigt eftersom det handlar om ryskt territorium. Jag vet inte vad Kina säger om det
Tydligen uppfyller situationen Rysslands kriterier för att använda kärnvapen. Det behövs inte så många stridsspetsar för att rensa området.
Sedan är frågan vad NATO gör i det läget.
Citera
2024-08-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är väldigt olycksbådande. Finns det inga ryssar kvar i området så är det stor risk att de kommer att använda kärnvapen.
Det är definitivt dags att dra sig tillbaka till Ukrainskt territorium nu. Annars kan det sluta med en katastrof.
Nej, det har troligtvis absolut noll inverkan. Sluta låtsas som att detta är ett parti "risk". Kärnvapeneskalering är för det första något som sker i en stege, för det andra något som både kommuniceras och/eller kan inte hållas hemligt och ryssen eskalerar vanligen på något helt annat håll.

Bara för att kärnvapenrisken givetvis ökar nu, så betyder det inte att den inte ökat under hela kriget, eller att området som ledde till den senaste ökningen skulle vara målet. Innan det kan hända, så bör vi se en provsprängning som är nästa logiska steg i ändring av nukleär posering. Detta eftersom man givetvis hemsk gärna vill veta världens reaktioner på brott mot provstoppsavtalet innan man oundvikligt får redan på reaktionen efter en kärnvapenattack, frånsett att Ryssland/Sovjet inte har testat något kärnvapen sedan 1990 eller 1991.

Kärnvapenrisken är vidare bara något man får arbeta med, den går inte att kringränna eller påverka åt det håll man vill, samtidigt som man vill uppnå andra mål.
Citera
2024-08-12, 20:19
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja det är därför alla Ryska invånare flytt längre in i Ryssland och inte till Ukraina för dom vill ha "frihet"

Kan du förklara varför du ömmar så för Ryssland? Vad är din främsta anledning. Det är tydligt att du upprörs över att Ukraina gått in i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in