2024-08-12, 00:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jag börjar misstänka att F-16 redan används för flygunderstöd under de här kampanjerna.

EDIT: Fel ordval av mig: Jag började misstänka det när jag förstod hur framgångsrik offensiven var.
Hehe, jo, men så är det nog inte. Jag har inte läst nånting om nåt ukrainskt flygunderstöd alls, fast jag har heller inte sett nån redogörelse för tillvägagångssättet när de bröt igenom det ryska försvaret. Det gick ju "misstänkt" fort. Vi får kanske veta mer vad det lider.
Citera
2024-08-12, 00:20
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexterSinister
Här är en lista på 29 st orter på ryska sidan som enligt uppgiftslämnaren blivit befriade. Ukrainsk trupp har ju fotograferat sig själva tidigare vid både Sudzha och Novoivanovka, så listan verkar ju vara hyfsat trovärdig i mina ögon. Om det är sant eller ej lär vi ju få veta om några dagar.
https://x.com/ukraine_map/status/1822403472253432127

Sen om det är sant eller ej, men det rapporteras om att ukrainska styrkor har intagit byn Slobodka-Ivanovka.
https://x.com/albafella1/status/1822690461066141830

40 km in i Ryssland enligt Economist.

+1000 ryska drägg som kapitulerat.

Bilder på ukrainare med polska tanks på ryskt territorium är total förnedring av "allsmäktiga" ryska avskum-armén.

AFU advanced deep into the Kursk region by ~40 km, — The Economist.

• In the evening, AFU took control of Gordiivka and finally established themselves in Martynivka.
• The exchange fund was significantly replenished: 1,000+ Russians were captured.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3kzhwalzkml2h

Polish "PT-91" Twardy tank in Kursk region.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3kzhmmmlc6a2k
Citera
2024-08-12, 00:20
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Nu går du mot manus du svarade inte på frågan avnazifieringen hur ska den gå till?

De dödar väl ukrainare varje dag?
Vad spelar det ryssarna för roll om en nazist är befälhavare om soldaterna är döda?
Citera
2024-08-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hehe, jo, men så är det nog inte. Jag har inte läst nånting om nåt ukrainskt flygunderstöd alls, fast jag har heller inte sett nån redogörelse för tillvägagångssättet när de bröt igenom det ryska försvaret. Det gick ju "misstänkt" fort. Vi får kanske veta mer vad det lider.
Nej det surrar kanske för mycket rykten just nu men jag har hört att de i alla fall har fplunderstöd. Vilken typ av fpl är däremot inte klarlagt.

Vad som dessutom verkar naturligt att anta är att ryssjävlarna INTE har understöd av fpl.
Citera
2024-08-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
De dödar väl ukrainare varje dag?
Vad spelar det ryssarna för roll om en nazist är befälhavare om soldaterna är döda?

Ja men avnazifiering då måste hela landet ockuperas, östra Ukraina är inte hela landet. Bara inse att ni har skitit i det blå skåpet trodde ni inte va 2022 anfall in på ryskt territorium. Får hoppas ni gör som i Ukraina jämnar era byar i Ryssland med marken typiskt ryskt.

Demilitarisering av Ryssland går bra ser man nu.
Citera
2024-08-12, 00:23
Medlem
Citat:
100000 man är inte en obetydlig styrka.
Varför skulle Ryssland lägga fram ett fredsförslag som innebär att de måste bryta mot det för att få vad de vill?
Det är ju idiotiskt!
Självklart har Putin lagt fram förslag han är nöjd med, allt annat är givetvis skitsnack!

Det blir ju mycket enklare för ryssarna om de i lugn och ro kan konsolidera och sedan attackera igen, kanske t.o.m. med lite finess till skillnad från sist. Ryska armén är i ett ganska dåligt skick just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Måste vara rekord i antal tillfångatagna ryska soldater på 6 dagar 1000+.

Gillar denna hur många får man in i en Mrap.

https://x.com/i/status/1822730565856206873
Fin film. Tack för den.

Stackars förbannade ryssjävlar.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Måste vara rekord i antal tillfångatagna ryska soldater på 6 dagar 1000+.

Gillar denna hur många får man in i en Mrap.

https://x.com/i/status/1822730565856206873

Ryssar är fega avskum. Klarar bara att terrorbomba civila. När ryska dräggen ska försvara sitt land kapitulerar de direkt.
Citera
2024-08-12, 00:24
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Några av de första filmerna från attacken visar ukrainskt flyg som sveper förbi på låg höjd.
Citera
2024-08-12, 00:27
Medlem
Ryssarna verkar lämna stridsvagnar hela bara ta för sig för Ukrainarna. Nu väntar man spänt på de kinesiska golfbilarna och über kick bikes ska sättas in i Kursk
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Men vänta ni, ni vill ju att Kina ska sluta göra affärer med Putin. Isåfall kan väl Putin dra iväg en atombomb utan att bry sig om Kina?

Nu gör de affärer och om Ryssland inte fick de förnödenheter som de får från Kina idag hade ryssen haft väldigt svårt att underhålla sin infrastruktur. Så om Putin vill släppa en A bomb och XI säger nej så blir det så.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej det surrar kanske för mycket rykten just nu men jag har hört att de i alla fall har fplunderstöd. Vilken typ av fpl är däremot inte klarlagt.

Vad som dessutom verkar naturligt att anta är att ryssjävlarna INTE har understöd av fpl.
Det förvånar mig däremot att inte nån rysk helikopter skjutits ned än i Kursk. Kanske har jag bara missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in