• 1
  • 2
2024-08-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Mina lokala pizzabagare erbjuder inbakad med blmgelost och creme fraiche, de r toppen. Perfekt nr man r helt slut och behver extra mnga kalorier p en gng.
Men d r vl det en speciell pizza med just sdan ost.

Jag menar att man skulle kunna ha det som tillgg oavsett pizza man bestller.

Det r vl inte s mycket mer fett i en blmgelost jmfrt med exempelvis Vsterviks grddost, som de i alla fall frr ofta hade. I dag r det nog enklare pizzaost.
Citera
2024-08-08, 18:12
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Men d r vl det en speciell pizza med just sdan ost.

Jag menar att man skulle kunna ha det som tillgg oavsett pizza man bestller.

Det r vl inte s mycket mer fett i en blmgelost jmfrt med exempelvis Vsterviks grddost, som de i alla fall frr ofta hade. I dag r det nog enklare pizzaost.

Om man ber om det slnger de p blmgelost p vilken annan som helst.

Hade jag gjort en ost- och skinkpizza hemma hade jag krt grddost och mot slutet slngt in lite getost eller brie fr att piffa till.
Citera
2024-08-09, 09:30
Medlem
Sladdarens avatar
Hur svrt kan det va ?

Kp hem en stark salt lagrad ost, en krmig men smakrik ost och en syrlig st ost (mjlkig)

Hyvla av en liten skiva av varje och stoppa allti munnen, och tugga
Blev det gott i kombo kallt och ogrddat obrynt ?
Ds, bara lgga andelar p pizzan

Finns redan en trd ochs
Citera
2024-08-12, 19:07
Medlem
Vem0ths avatar
Diggar Valios red label-emmentaler, den smlter vldigt bra och levererar en ostsmak vilket inte jag upplever att mozzarellan gr riktigt.
Citera
2024-08-12, 19:12
Avstngd
Jag har hrt att pizzeriorna anvnder antingen riddarost eller Billinge grddost. Man vill ju ha en ost med lite karaktr iaf. Ingen vsterbotten, men lite smak. Riddarost r nog bst. mste man tyvrr bestlla i block och finns inte p ICA. Jag skulle nog vlja gratngost som r riven i pse. Bra frga, jag undrar ocks. Mozarella tycker jag passar p margarita med olivolja och salt peppar och basilika blad med stenugn s det inte bara blir vatten av allt i vanlig ugn. Inte i Calzone.

Riddarost. Gratngost
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in