2024-08-12, 16:03
Medlem
K.Blomkvists avatar
En annan sak som jag såg nu när jag är online en stund.

Lite OT!

Citera
2024-08-12, 16:04
Medlem
Har print på det men vet ej hur man laddar upp här på fb. Alltså printen från M*yas Instagram med R.
Citera
2024-08-12, 17:35
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellster777
R kommenterar med en röst som låter imponerad något typ ”vad stark du är”. Jag tolka det som att Emilia fick upp tejpen själv och detta var kommentar på det.

Vad gäller att M säger något som hänvisar till att hon satt kniven i E tidigare. Jag ser inte ser som att det är vid detta tillfälle utan tidigare. Antingen under ett bråk på SIS eller när E blev misshandlad tidigare. Någon som vet något om misshandeln som E blivit utsatt för tidigare (enligt Lvu)? Varför jag tror det - inget blod. De tar ju av henne skorna i klippet efteråt som jag ser det.

Något som även är efterfrågat tidigare i tråden, hur var det med tidigare misshandel av E?
M hänvisar till att hon redan tidigare satt kniven i E och kan göra det igen.
R säger att hon lovat att ge E stryk tidigare & säger åt E: kommer du ihåg när?
Citera
2024-08-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetpony
Har print på det men vet ej hur man laddar upp här på fb. Alltså printen från M*yas Instagram med R.
https://delafil.se/99e73ca7ec1a8108/VID_557330801_203640_371.mp4
Citera
2024-08-12, 17:50
Medlem
Sorry om detta redan är ute i tråden, men en släkting till E (mammans kusin) har skrivit kommentarer på lill*ns tt där hon rättar en som kommenterat att lill*n och E var syskon med att "det är inte hennes syster!!" och "hon var en av dom som visste att dom skulle slå Emilia"

https://www.tiktok.com/@lillan583/photo/7391869260391271712

Plocka in lill*n, s*so, gacon, hela chatt-gruppen och de som deltar i andra chatt-grupper som har kontakt med R och M och förhör, förhör, förhör.
Citera
2024-08-12, 18:37
Medlem
R:s mamma är den som är misstänkt för medhjälp. Då hon har tvättat deras kläder efter dådet. Så troligen har de gått hem till R:s mamma efteråt.
Citera
2024-08-12, 18:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Ja men därför kan den bli mgm3 för den inte gjort det

Om inte SIS personalen genast kontaktat jouren på socialtjänsten och dom i sin tur kontaktat polisen, skulle inte R tagits så fort efter mordet och MGM 1 den enda då misstänkta.
Den som anmälde visste bara om R inte något om M, troligen för Rs kontakt med SIS under natten.
Så polisen visste bara om R och inte någon annan MGM, för MGM3 misstänkt för grovt skyddande av brottsling vet att det är 2 MGM då dessa 2 MGM varit tillsammans ända tills M åkte därifrån.
Men till vilken skånsk stad M åkte har inte kommit fram, inte heller var M togs av polisen.
Så nej det är inte någon ur SIS personalen som är MGM 3, dom har följt protokollet.
Sitter Rs pappa så är det han som är MGM 3 som istället för häktning sitter av sin dom.
Få en placering och börja avtjäna straff 2-3mån efter en dom i Sverige, nä nä inte en chans!
Citera
2024-08-12, 18:49
Medlem
Mgm3 är R:s mamma
Citera
2024-08-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limizza
Mgm3 är R:s mamma
Hur vet du detta?
Citera
2024-08-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyOlof
Denna tråden börjar spåra. Bara ett oändligt tjatande om Emilias mamma. Som REDAN ÄR DISKUTERAT och färdig pratat om. Alla nya som kommer in. Läs sammanfattningen på 1a sidan. Där finns även länkar till alla LVU placeringar. Börjar bli riktigt jävla trött på dessa diskussioner om mamman och spekulationer. När all fakta redan finns. Sen latheten över att inte läsa och ställa frågor som redan har svarats på får ni sluta med. Vill man va här inne och diskutera fallet om VAD som skedde den kvällen så får ni även läsa igenom faktan först. Ni förstör hela tråden med diskussioner om sis hem och Emilias mamma. Moderatorerna har redan gett varningar för att ni spinner iväg och diskuterar annat. Så SLUTA NU! Ni som vill fortsätta diskutera mamman och sis hem får starta en egen tråd då.

Jag kan bara hålla med dig. Tråden handlar mer om annat än själva brottet. Jag har själv påtalat detta två gånger tidigare och moderaterna har också påtalat det. Jag vet faktiskt inte vad man ska göra åt det. Från början läste jag alla inlägg, men har slutat att läsa dem som inte hör till ämnet.

Det verkar som om brottet väcker många känslor och att många har stort behov av att diskutera ämnen såsom samhällsutvecklingen där allt yngre begår brott, HVB- och SIS-hem, Bo's mamma etc. Detta är ämnen som har viss anknytning till brottet men inte leder till att man får mer klarhet i vad som egentligen hände den kväll/natt som Bo avled eller tar oss närmare lösningen. Initialt kan sådan "runtomkring-info" ha ett visst värde, men sedan måste man gå vidare. Kanske skulle man dela upp tråden i två olika trådar??? Ena tråden skulle då kunna handla om brottet och ligga kvar under "aktuella brottsfall. Den andra tråden skulle istället kunna ligga någonstans under "samhälle" och beröra sådant som föräldraansvar och samhällets ansvar när mycket unga person utsätts för och begår brott. Skulle det kunna vara en lösning? I så fall behöver en ny tråd skapas... Hur man gör det vet jag inte, men jag känner att denna tråd blir alltmer sönderspammad och alltmindre intressant att följa. Tråkigt kan i alla fall jag tycka.
Citera
2024-08-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisguidedGhost
Hur vet du detta?
Hade inte sagt det om jag inte visste.
Citera
2024-08-12, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag kan bara hålla med dig. Tråden handlar mer om annat än själva brottet. Jag har själv påtalat detta två gånger tidigare och moderaterna har också påtalat det. Jag vet faktiskt inte vad man ska göra åt det. Från början läste jag alla inlägg, men har slutat att läsa dem som inte hör till ämnet.

Det verkar som om brottet väcker många känslor och att många har stort behov av att diskutera ämnen såsom samhällsutvecklingen där allt yngre begår brott, HVB- och SIS-hem, Bo's mamma etc. Detta är ämnen som har viss anknytning till brottet men inte leder till att man får mer klarhet i vad som egentligen hände den kväll/natt som Bo avled eller tar oss närmare lösningen. Initialt kan sådan "runtomkring-info" ha ett visst värde, men sedan måste man gå vidare. Kanske skulle man dela upp tråden i två olika trådar??? Ena tråden skulle då kunna handla om brottet och ligga kvar under "aktuella brottsfall. Den andra tråden skulle istället kunna ligga någonstans under "samhälle" och beröra sådant som föräldraansvar och samhällets ansvar när mycket unga person utsätts för och begår brott. Skulle det kunna vara en lösning? I så fall behöver en ny tråd skapas... Hur man gör det vet jag inte, men jag känner att denna tråd blir alltmer sönderspammad och alltmindre intressant att följa. Tråkigt kan i alla fall jag tycka.

Ja! Tyvärr är finns alltid några sådana individer som förstör tråden i nästan alla ämnen som startas. Riktigt irriterande och det gör tråden ointressant eller väldigt rörig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in