2024-08-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Många tjejer och kvinnor dansar i sociala medier. Dansen är väl inte särskilt problematisk. Men man ser ju att det är en kvinna som inte helt har växt upp vilket ofta är fallet när man har haft en svår barndom utan att ha processat den. Tror att hon gör det hon kan.

Vi har redan diskuterat E och hennes mamma. Det behövs inte mer. Låt en sörjande mamma va!
Citera
2024-08-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det ser man inte dom kan lika gärna ha sprättat upp tejpen.

Nej. För de bli arga på henne för att hon gör motstånd och försöker ta sig loss
Citera
2024-08-09, 18:33
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ok.
Den här tråden består nu av en mängd självutnämnda kriminologer/ brottsplatsutredare ,socionomer, psykiatrar etc, etc.

Vad bra, om ni lämnar in er ” slutsats/ utredning” till de som utreder på arbetstid?

Och vad har du själv gjort i denna tråden?
Eller i tråden om assistanshunden Essie..

Det här med att kasta sten
Citera
2024-08-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyOlof

R kommenterar med en röst som låter imponerad något typ ”vad stark du är”. Jag tolka det som att Emilia fick upp tejpen själv och detta var kommentar på det.

Vad gäller att M säger något som hänvisar till att hon satt kniven i E tidigare. Jag ser inte ser som att det är vid detta tillfälle utan tidigare. Antingen under ett bråk på SIS eller när E blev misshandlad tidigare. Någon som vet något om misshandeln som E blivit utsatt för tidigare (enligt Lvu)? Varför jag tror det - inget blod. De tar ju av henne skorna i klippet efteråt som jag ser det.
Citera
2024-08-09, 18:35
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ok.
Den här tråden består nu av en mängd självutnämnda kriminologer/ brottsplatsutredare ,socionomer, psykiatrar etc, etc.

Vad bra, om ni lämnar in er ” slutsats/ utredning” till de som utreder på arbetstid?
De läser här på arbetstid så det kommer fram.
Citera
2024-08-09, 18:40
Medlem
Citat:

Motstånd kan hon väl göra även om dom sprättat tejpen.
Det såg ut iaf som att händerna var rejält tejpade, fast det vet man inte.
Alltså ordentligt tejpad så tror jag definitivt inte att hon tar sig loss från silvertejp.
Citera
2024-08-09, 18:40
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Där är delade meningar kring det du skriver.

Personligen tycker jag att folk ska se.
Det är en sak att läsa någons text än att se och höra vad som sker. Man blir mer påverkad.

En 13-åring och en 15-åring som torterar och avrättar en annan tonåring.

Det är "lätt" att läsa om i en tidning och sen fortsätta med dagen. Där dessutom formuleras på ett ganska onyanserat och indirekt censurert sätt.
"Det är ju bara ännu ett mord" - nada mas.

Någonting är ofantligt fel i samhället och vår lagstiftning, om barn och ungdomar kan växa upp med vetskapen att "Mord lönar sig" - Speciellt tills de blir myndiga.

Så nej, jag håller inte med dig att detta ska döljas eller läggas lock på.

Håller med om, absolut!

Menar mest bara att det finns så många ” hyenor” här i tråden,som bara söker ”kliniskt” fakta kring hur flickan dödades, utan empatiskt tänk. Därav, reagerar.
Citera
2024-08-09, 18:42
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
De läser här på arbetstid så det kommer fram.

Det vet jag.
Citera
2024-08-09, 18:50
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Och vad har du själv gjort i denna tråden?
Eller i tråden om assistanshunden Essie..

Det här med att kasta sten
Assistanshunden Essie här? O.F,så det visslar om..
Har du problem med mina inlägg,kan du starta tråd för att utveckla?
Men,håll dig gärna till ämnet här.
Citera
2024-08-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellster777
R kommenterar med en röst som låter imponerad något typ ”vad stark du är”. Jag tolka det som att Emilia fick upp tejpen själv och detta var kommentar på det.

Vad gäller att M säger något som hänvisar till att hon satt kniven i E tidigare. Jag ser inte ser som att det är vid detta tillfälle utan tidigare. Antingen under ett bråk på SIS eller när E blev misshandlad tidigare. Någon som vet något om misshandeln som E blivit utsatt för tidigare (enligt Lvu)? Varför jag tror det - inget blod. De tar ju av henne skorna i klippet efteråt som jag ser det.

Hon menade nog att hon huggit henne där en gång tidigare.
Tror det var ett hugg i benet.
Sen hugget,sticket som benämns som olyckshändelse tar nog i halsen. Sen hugger/sticker dom henne 3-4 gånger till i halsen för att hon inte ska lida.
Citera
2024-08-09, 18:56
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Håller med om, absolut!

Menar mest bara att det finns så många ” hyenor” här i tråden,som bara söker ”kliniskt” fakta kring hur flickan dödades, utan empatiskt tänk. Därav, reagerar.

Ah förlåt, missuppfattade dig helt.

Och ja du har säkert helt rätt i att det finns folk som söker av olika anledningar.

Jag förklarade min, och du får tro mig om du vill eller inte.

Jag är lika intresserad av att veta om de andra från mördar-chatten- 4 stycken har det inte kommit fram något om ännu.

Likaså vad är eventuellt M's ex @bdi inblandning i mordet på E? Är det enbart för att han råkade bara M's ex och inget mer?

Och mycket mer.
Citera
2024-08-09, 18:57
Medlem
Citat:
Vi har redan diskuterat E och hennes mamma. Det behövs inte mer. Låt en sörjande mamma va!

Du svarade nog på fel inlägg. Håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in