2024-08-12, 16:39
Medlem
Glödskals avatar
Troligtvis har något sekundärkränkt psykfall anmält alen.

Alen har sålts av Systembolaget sedan 4 December 2023 så hade den verkligen varit kränkande så hade det varit känt vid det här laget.
Citera
2024-08-12, 16:42
Medlem
Tankefrihets avatar
Det finns alldeles för många humorlösa människor. Snubben har uppenbart en utpräglad självdistans som öppnar intressent för hans cp-skada och påföljande budskap.

Mer självdistans och humor åt folket!
Citera
2024-08-12, 16:46
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Varför är det Systembolaget som är anmälda och inte tillverkaren. Får systembolaget ens vägra sälja märken som kan vara stötande, ex cp-truck eller vin av märket Maradona eller Sol Hora(rioja)

Systembolaget måste godkänna alla etiketter innan lansering (hos dem). Att få godkänt är inte heller självklart, så just detta case faller tillbaka på dem. Nu kommer de dock använda sin arme av jurister för att slippa bli skadeståndsskyldiga, så CP-mannen har fortfarande chansen att fortsätta sälja sina öl där :-)
Citera
2024-08-12, 17:01
Medlem
Pungpuckels avatar
Påminner om kritiken Onkel Kånkel fick när han tog upp ett CP på scenen på Hultsfred , och sjöng någon låt om CP:n.

Han kontrade det hela med något i stil med: Varför ska vi stoppa undan dom och låtsas som att de inte finns? Killen hade förresten aldrig haft så kul i hela sitt liv.
Citera
2024-08-12, 17:12
Medlem
slush-puppies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
https://www.systembolaget.se/produkt/cider-blanddrycker/smaka-3932615/

Vänta bara tills de hittar denna

Tack för tipset, muppcider är beställda
Citera
2024-08-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Det klassiska "fast jag är X själv" brukar tyvärr inte flyga i rätten. Du kan inte släppa en "Negerölen" bara för att du är svart och använda det som försvar. Eller "Judesvinet" när du själv är jude och har lite mörk humor.

Hela poängen med kränkning och diskriminering är hur mottagaren uppfattar det. Det är hur det tas emot, inte vem som gjorde det.

I alla fall om man ska marknadsföra något. Annan femma på komediklubben eller dylikt.
Problemet är att man numera tycker det är en mänsklig rättighet att aldrig någonsin kunna bli kränkt efter sin egen uppfattning, att alla andra ska göra som Du vill och tycker.
Citera
2024-08-12, 17:21
Medlem
DiarresusKristuss avatar
Det finns redan en öl som heter "Retard beer" och en som heter "Cp-öl" Dessa borde varit på tapeterna långt innan.

https://untappd.com/b/west-coast-beersmiths-retard-beer/2588825

https://www.gp.se/livsstil/mat/cp-olet-lanseras-av-funktionsnedsatta.3a6c997b-da21-4f06-9b78-a00b71b7bac8e.
Citera
2024-08-12, 17:43
Medlem
dwgs avatar
Bra reklam, många blir fulla på cp’t ölen i helgen

ALLTSÅ DETTA LAND
Tur att man känner normalt folk som inte blir kränkt.
Annars hade jag gett han/hon en lavett och sagt väx upp fjolla.
Citera
2024-08-12, 17:45
Medlem
CP är ju namnet på sjukdomen/hjärnskadan. Då är det väl också kränkande att använda ordet mental ohälsa? Neurodivergent? Funktionsvarierad?
Citera
2024-08-12, 17:58
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Raul Izquierdo heter anmälaren, han visst inte att mannen bakom CP-trucken var CP-skadad.
Det är ju riktigt svårt att googla fram lite info innan man skickar in en anmälan.

"-Det är klart att man kan få skämta om sig själv, det är inga problem. Men när man ska göra pengar på det, där går gränsen för mig, säger han."
Så den gode Raul är alltså sur för att mannen bakom bärtzen tjänar pengar på att skämta om sig själv, eller så vill Raul helt enkelt bli känd som den nye "vingummi-mannen".
Citera
2024-08-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Synd att man inte är truckförare, en sådan CP-T-shirt hade varit najs då.

Don't drink and drive, bara 😉

Jag - som inte längre har någon bror - tycker det är väldigt kränkande med den där nya populära ölen "Ey Bro". Gråter varje gång jag ser burken - kan jag stämma nån? Begära skadestånd?

Allvarligt talat. Det borde införas en lag mot lättkränkthet, och framförallt sekundärkränkthet. Det leder till så mycket onödigt kostsamt larv och ett överspänt, humorlöst samhälle. Vill vi ha det så?

Tänk när hockeylaget Frölunda Indians häromåret var tvungna att byta namn och logga - för att nån jäkla idiot ansåg namnet vara kränkande mot indianer!? Om nånting, så var namnet snarare en hyllning till indianer. Och jag tolkar inte heller namnet på denna öl "Mannen i CP-trucken" som nåt kränkande, men kanske som ett något udda namn.
Senast redigerad av BiggestSnoozer 2024-08-12 kl. 18:29.
Citera
2024-08-12, 18:32
Medlem
Haajibs avatar
Bra försäljningspitch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in