2024-08-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
L visste fick veta det i slutet på december.

Lundells, Chrille och Puhakka om Joakim fick som han ville. Danjal var väldigt inblandad i att styrda upp det.

Joakim hade bestämt att Julia skulle flytta dit och pressade därför Chrippa i flera månader att göra slut med Linnea.

Att Linnea skrivit sms där hon är arg över att Chrippas familj har gått bakom ryggen på henne är alltså helt befogat. Varför mörkade Anjo och sekten det?

Joakim begick ett otroligt stort svek mot Linnea hör och gjorde ett stort övertramp i Chrippas privatliv när han försökte bestämma att Chrippa skulle bli tillsammans med Julia och göra slut med Linnea.

Han försöker fortfarande med det och det är inte för att han tycker om Julia.

Det finns mycket som pekar åt att Joakim länge har varit sjukligt fixerad av Linnea, liknande fixeringen han hade för Joz och resultatet av att Joakim inte fick bekräftat att det är ömsesidigt ser vi resultatet av idag.

Jocke har fortfarande inte slutat skriva till Linnea, han är ytterst galen den token. Jonna visste inte ens om det.

Tack för ett sansat svar!
Det är svårt att hänga med i alla svängar i den här soppan, varje vecka handlar det om något nytt.

Blir ett ganska långt svar tillbaka med några följdfrågor som likt allt annat är luddigt och oklart.
- Varför skulle Jocke vilja att sin brorsa gick från ett destruktivt förhållande till ett annat? För vems skull?
- Varför skrev Kräftan med Jullan där på sena hösten 2023 om att han ville att de skulle åka iväg tillsammans, för att sen ha en konversation med Danjal om flytt till Dubai i början på november?
Utifrån den konversationen med både Jullans och med Danjal så låter det inte alls som att det finns ett tvång, utan mer som en vilsen och osäker person som ska försöka jonglera två förhållanden utan att den ene märker, och på något sätt styra upp livssituationen.
För han planerade väl även en flytt med L kring den tiden vad jag har förstått men inte till Dubai. Rätta mig om jag har fel.

Om nu Kräftan levt/lever under strikta regler och förhållanden som hans bror påstås kontrollera;
- Varför ber han om hjälp till sina anhöriga ink. Jocke att få vara med bland annat sin familj som då avser Jullan och barnet?
- Varför tog inte kräftan allt det här rättsligt från början istället om det nu finns underlag att han lever "under tvång"? eller hur man nu ska formulera det.
Han hade världens chans att prata med sin advokat och berätta som det är, men åker istället till Barcelona med L och därefter går det bara utför.

Jag vet inte något om några sms till L då jag inte sett dem och kan ta ställning. Men om det nu skulle vara så att hon känner ett obehag.
Men varför blockar hon inte då honom bara överallt? De behöver ju inte ha konversationer överhuvudtaget om hon inte vill.

Två andra saker jag finner bekymmersamt, men det kanske inte du kan svara på.
- Det var en influencer/youtuber (?) som för ett tag sedan gått ut med att L skulle vara den som vill att barnet ska kalla henne "Mamma Nea" och var upprörd över det.
Söker man i den här tråden tillbaka till december/januari så är det två användare som redan då påstod att det här kommer från Kräftan själv som han ska ha skrivit i sina kommentarer på en video.
Kommentaren påstås ha skrivits på den gamla kanalen som blev borttagen så den blir svårt att hitta.
Hur kommer det sig att dessa versioner skiljer sig åt helt plötsligt?

- Det skrevs tidigare här i tråden att Kräftan och L ska ha gått ut med ett svar till varför han blev häktad, och att det skulle vara för att hon inte ville att han skulle åka till Dubai.
Är det anledningen?
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-12 kl. 11:04.
Citera
2024-08-12, 12:23
Avslutad
Snart semester. Har man verkligen semester om man inte jobbar?
Gym, restauranger och live på twitch i Dubai. Dottern lär ha kul där med sin platta.
Citera
2024-08-12, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
L visste fick veta det i slutet på december.

Lundells, Chrille och Puhakka om Joakim fick som han ville. Danjal var väldigt inblandad i att styrda upp det.

Joakim hade bestämt att Julia skulle flytta dit och pressade därför Chrippa i flera månader att göra slut med Linnea.

Att Linnea skrivit sms där hon är arg över att Chrippas familj har gått bakom ryggen på henne är alltså helt befogat. Varför mörkade Anjo och sekten det?

Joakim begick ett otroligt stort svek mot Linnea hör och gjorde ett stort övertramp i Chrippas privatliv när han försökte bestämma att Chrippa skulle bli tillsammans med Julia och göra slut med Linnea.

Han försöker fortfarande med det och det är inte för att han tycker om Julia.

Det finns mycket som pekar åt att Joakim länge har varit sjukligt fixerad av Linnea, liknande fixeringen han hade för Joz och resultatet av att Joakim inte fick bekräftat att det är ömsesidigt ser vi resultatet av idag.

Jocke har fortfarande inte slutat skriva till Linnea, han är ytterst galen den token. Jonna visste inte ens om det.

Du sitter alltså på allvar och försöker antyda (mellan raderna) att Jocke vill att Chrippa ska dumpa Linnea så Jocke får henne för sig själv.

Eller är det inte det du menar? eller menar du att han är fixerad vid att hon inte ska vara i familjen..för det har antytts tidigare liknande saker och jag känner inte att man ska sprida sådant om det bara är spekulationer
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-08-12 kl. 13:01.
Citera
2024-08-12, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Gym, restauranger och live på twitch i Dubai. Dottern lär ha kul där med sin platta.

Ja och trevligt (inte alls) att han kallar båda tjejerna ”mina döttrar”
Citera
2024-08-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys

Han är ett enda stort äckel!
Citera
2024-08-12, 13:51
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen

” Semester är ledighet som beviljas av en arbetsgivare till en arbetstagare. Den kan vara betald eller obetald. I många länder finns en lagstadgad semester för de flesta arbetstagare.”
Det Chrippa sysslar med kan man inte kalla arbete. Möjligtvis fritidsintressen.
Citera
2024-08-12, 14:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är en drift med de som tjatar om att hon kunde vara hans dotter. Vilket inte stämmer eftersom det inte är den åldersskillnaden.
Var det verkligen så svårt att koppla det när han t o m använder citationstecken?

Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
” Semester är ledighet som beviljas av en arbetsgivare till en arbetstagare. Den kan vara betald eller obetald. I många länder finns en lagstadgad semester för de flesta arbetstagare.”
Det Chrippa sysslar med kan man inte kalla arbete. Möjligtvis fritidsintressen.
Så din uppfattning är att egenföretagare inte kan ha semester?
Är du egenföretagare så har du ingen arbetsgivare som beviljar din semester.
Citera
2024-08-12, 15:32
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:

Ännu värre är ju att han lägger upp att han bokat en resa. Jag blir så jävla förbannad på att han bara fortsätter fly sina skulder, Skatteverket och kronkalle. Hur fan lyckas den där jävla pajasen? När fan ska karma hinna ikapp honom?

Vidriga jävla fitta.
Citera
2024-08-12, 15:47
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en drift med de som tjatar om att hon kunde vara hans dotter. Vilket inte stämmer eftersom det inte är den åldersskillnaden.
Var det verkligen så svårt att koppla det när han t o m använder citationstecken?

Egenföretagare betalar skatt. Chrippa är ingen egenföretagare, han är en dagdrivare, luffare.
Citera
2024-08-12, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ännu värre är ju att han lägger upp att han bokat en resa. Jag blir så jävla förbannad på att han bara fortsätter fly sina skulder, Skatteverket och kronkalle. Hur fan lyckas den där jävla pajasen? När fan ska karma hinna ikapp honom?

Vidriga jävla fitta.

Ja och inte kollat med barnets mamma om det är ok. Hon (Julia) hade precis live och sa att han inte ens frågat henne om det ännu..
Citera
2024-08-12, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Chrippa har äcklat sig med att han är L’s pappa sedan länge. ”ska pappa komma med stora korven”, är bara att kolla på youtube. Det är vidrigt
Citera
2024-08-12, 16:02
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Chrippa har äcklat sig med att han är L’s pappa sedan länge. ”ska pappa komma med stora korven”, är bara att kolla på youtube. Det är vidrigt
Det kallas för självdistans, han tar en förolämpling och skämtar sedan på sin egen bekostnad.

Sluta vara aspig och ta allting ordagrant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in