2024-08-12, 13:07
Medlem
Ilimitados avatar
Svenskar är bra märkliga. Riktiga problem blundar man hårt för och istället letar man efter småsakerna. Tänk att det finns någon som på fullaste allvar lägger ner energi på att anmäla sån här skit.
Citera
2024-08-12, 13:10
Avslutad
Noll jävla kontext hos dessa wookies är nog det som gör mig mest besviken. Att de har en total jävla oförmåga att läsa av kontexten.

Nästa grej som rapporteras är kanske den här låtern i radio för hets mot folkgrupp https://www.youtube.com/watch?v=66JEmZTRhLo
Citera
2024-08-12, 13:20
Medlem
Daniel_s85s avatar
Raul Izquierdo heter anmälaren, han visst inte att mannen bakom CP-trucken var CP-skadad.
Det är ju riktigt svårt att googla fram lite info innan man skickar in en anmälan.

"-Det är klart att man kan få skämta om sig själv, det är inga problem. Men när man ska göra pengar på det, där går gränsen för mig, säger han."
Senast redigerad av Daniel_s85 2024-08-12 kl. 13:24.
Citera
2024-08-12, 13:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Hela poängen med kränkning och diskriminering är hur mottagaren uppfattar det. Det är hur det tas emot, inte vem som gjorde det.
Det finns alltid någon lättkränkt mottagare. Man kan inte gå efter den svagaste länken. Den här anmälan är dödfödd.
Citera
2024-08-12, 13:33
Medlem
Biggedys avatar
Kan nån citera mig här ifall ni ser att ölen kommer in online?

Stöd mannen i CP-trucken!
Citera
2024-08-12, 13:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Vi fick för ett tag sen lakritsen ”svenskjävlar” och ingen brydde sig. Vad hade hänt om godiset istället hetat ”afghanjävlar”

Snacka om att det hade blivit rent krig och mängder med kränkta afghaner i sverige.
Citera
2024-08-12, 14:12
Medlem
Trist att när någon för en gång skull gör något kul och lagom provocerande så ska det slås ned på.

Der känns långsökt att ”mannen med cp-trucken” ens skulle vara provocerande/nedvärderande. Måste vara 20 år sedan jag hörde uttrycket cp-truck sist ha ha ha!
Citera
2024-08-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kan nån citera mig här ifall ni ser att ölen kommer in online?

Stöd mannen i CP-trucken!

Om man inte vet hur Systembolagets hemsida fungerar är man rimligen för ung eller förståndshandikappad.

Man skapar ett konto och så klickar man på knappen "bevaka" på produktsidan och då får man veta när produkten kommer in igen genom att man får ett mail från Systembolaget.

Produktsidan är alltså https://www.systembolaget.se/produkt/ol/vira-fattighus-3221503/
Citera
2024-08-12, 14:14
Medlem
Gissar att den som blev kränkt inte själv var cp-skadad! Brukar liksom vara så!
Citera
2024-08-12, 14:27
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Det klassiska "fast jag är X själv" brukar tyvärr inte flyga i rätten. Du kan inte släppa en "Negerölen" bara för att du är svart och använda det som försvar. Eller "Judesvinet" när du själv är jude och har lite mörk humor.

Hela poängen med kränkning och diskriminering är hur mottagaren uppfattar det. Det är hur det tas emot, inte vem som gjorde det.

I alla fall om man ska marknadsföra något. Annan femma på komediklubben eller dylikt.

I Alingsås finns en klassisk hamburgerbar som heter ” Bögens”😀
Citera
2024-08-12, 14:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Slut online ju. 🥲
Bra för bryggaren, men jag ville också stödja.
Vad gulliga ni Flashbackare kan vara ibland! ❤️
Citera
2024-08-12, 14:42
Medlem
https://www.systembolaget.se/produkt/cider-blanddrycker/smaka-3932615/

Vänta bara tills de hittar denna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem