2024-08-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
F hotar och skrämmer ständigt både barn och föräldrar från att söka hjälp.

Hon sökte hjälp som flera andra och socialtjänsten valde att ta barnen och inte hjälpa.
2024-08-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det som är roligt med dig är att det du beskriver nu är exakt det som soc utsätter sina klienter för i sina utredningar. Fia har all rätt att kritisera denna myndighet och dela sina åsikter om den. Det är många som instämmer i kritiken och det gör jag med efter vad jag själv sett och läst. Det är inte det minsta synd om soc. De förtjänar kritiken de får.

Ja fast vem är en socialsekreterare att avgöra vad som är "missbruk, psykiska och fysiska övergrepp, allvarlig försummelse och våld". De behöver inga bevis för att något av detta skett, utan de kan ljuga bäst det vill om föräldrar i sina utredningar utan att straffas för det ens. Det är verkligheten många föräldrar möter och kritiserar soc för och det med all rätt.

Ja vem rekommenderar hjälp från en myndighet som satt i system att ljuga om föräldrar och som har makt att tvångsomhänderta deras barn? jag tycker att vi borde låta soc experimentera med dina barn och sedan får du återkomma och berätta om dina upplevelser av det. Vad sägs?

Jag svarade på ett inlägg om SP’s påstådda omsorg om de svaga. Det var inte ens ett svar till dig men vill du flika in så håll dig till saken. Du anser att hennes metod är kontraproduktiv och farlig för en viktig debatt. I det är jag faktiskt benägen att hålla med dig.

Du är som en papegoja med dina påståenden om systematiska lögner. Det är helt enkelt inte trovärdigt anser ”många” Har fattat att du anser att soc ljuger, föräldrar är ärliga och uppriktiga och ingen runt en familj kan avgöra om en förälder sviktar i omsorgsförmåga. Jag hör dig, jag håller inte med i din inställning du kommer inte ändra uppfattning och inte heller jag. Då kan man sätta punkt.

Att blanda in någons eventuella barn som experimentobjekt i en diskussion är lite osunt.
2024-08-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Fia säger alltid att hennes live inte handlar om de som påstår att socialtjänsten är bra. Hon säger att alla som älskar socialtjänsten får ha lives om det. Men att hennes live handlar inte om det.

Det finns två grupper ena gruppen på tiktok försvarar socialtjänsten och låter ingen kritisera socialtjänsten. Alla som tycker socialtjänsten gör rätt kan ju vara i den gruppen.

Nu är det inte bara i hennes egen live utan vid deltagande i andra hon tappat fattningen och blir känslostyrd. Du tycker ju hon är saklig och står på de svagas sida. Jag argumenterar underbyggt emot det med hänvisning till hennes eget agerande och utsagor.

Inget är svart eller vitt för den som har förmåga till sakligt och nyanserat tänkande.
2024-08-12, 11:22
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Nu är det inte bara i hennes egen live utan vid deltagande i andra hon tappat fattningen och blir känslostyrd. Du tycker ju hon är saklig och står på de svagas sida. Jag argumenterar underbyggt emot det med hänvisning till hennes eget agerande och utsagor.

Inget är svart eller vitt för den som har förmåga till sakligt och nyanserat tänkande.

Hon hade behövt professionell hjälp men vilket uteblev och resultaten av det ser vi nu
2024-08-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Vem säger du har fått handfängsel?
Du har missat att polis var tvungen att under 4-5 minuter sätta handfängsel på M i samband med att hennes barn omhändertogs , det är ju detta hon gång på gång försökt anmäla som våld samtidigt som hon läst i rapport hur detta skedde för att hon var våldsam och la sig över sitt barn samtidigt som hon skrek .
Är tydligen inga problem att som förälder skrika och slåss med polis framför sitt barn men samtidigt anse att det är grovt våld när ens barn får en boll i ansiktet vid lek och blöder näsblod dessutom har man trots regler lämnat barnet utan uppsikt trots att man säger att det barn det lektes med var ett svårt sjukt våldsamt barn
2024-08-12, 11:32
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du har missat att polis var tvungen att under 4-5 minuter sätta handfängsel på M i samband med att hennes barn omhändertogs , det är ju detta hon gång på gång försökt anmäla som våld samtidigt som hon läst i rapport hur detta skedde för att hon var våldsam och la sig över sitt barn samtidigt som hon skrek .
Är tydligen inga problem att som förälder skrika och slåss med polis framför sitt barn men samtidigt anse att det är grovt våld när ens barn får en boll i ansiktet vid lek och blöder näsblod dessutom har man trots regler lämnat barnet utan uppsikt trots att man säger att det barn det lektes med var ett svårt sjukt våldsamt barn

Vilka stjärnor till föräldrar. Vem är LM?
2024-08-12, 11:34
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Vilka stjärnor till föräldrar. Vem är LM?

https://www.tiktok.com/@lejonmamma18
2024-08-12, 11:43
Avstängd
Tanachs avatar
Vilka organisationer samarbetar med UF? Gissar på ingen. Om Palm och kompani hade varit objektiva hade de tagits på allvar av myndigheterna. Att stå och skrika utanför socialkontoret och bli nedbrottad av polisen är inte direkt sund i mund.
2024-08-12, 11:45
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
https://www.tiktok.com/@lejonmamma18

Det står ingenting på länken du skickade. Kanske har hon blivit normaliserad.
2024-08-12, 11:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag svarade på ett inlägg om SP’s påstådda omsorg om de svaga. Det var inte ens ett svar till dig men vill du flika in så håll dig till saken. Du anser att hennes metod är kontraproduktiv och farlig för en viktig debatt. I det är jag faktiskt benägen att hålla med dig.
Det är både och. Fia är ett tragiskt fall och en produkt av socialtjänstens behandling av föräldrar med all sannolikhet. En del av hennes kritik är fullt legitim, medan en del verkar förvirrad då hon inte har koll på vad exakt hon vräker ur sig, vilket tyder på att hon är ur psykisk balans.

Citat:
Du är som en papegoja med dina påståenden om systematiska lögner.
Precis som du sprider soc propaganda och kan inte ta in att den myndigheten har STORA brister som går ut över föräldrars och framför allt barnens välmående.

Citat:
Det är helt enkelt inte trovärdigt anser ”många” Har fattat att du anser att soc ljuger, föräldrar är ärliga och uppriktiga och ingen runt en familj kan avgöra om en förälder sviktar i omsorgsförmåga.
Ja det är många som anser det och de flesta av soc kritiker är inte på TikTok och facebook, eller har ens sina egna barn omhändertagna. Utan de ser ett mycket allvarligt systemfel som jag påtalat, som beror bland annat på att socialsekreterare inte behöver ta personligt ansvar för vad de skriver i sina utredningar, utan tillåts fabulera fritt utan att det beivras.

Citat:
Jag hör dig, jag håller inte med i din inställning du kommer inte ändra uppfattning och inte heller jag. Då kan man sätta punkt.
Precis ja. Du kan inte ta in att soc faktiskt inte håller sig till sanningen i sina utredningar och att ägnar sig åt att skruva på sanningen får att det ska passa LVU, eller vad de nu vill ha för åtgärd i barnärenden. Kanske för att du själv sitter och skriver dessa utredningar månne och inte kan ta in saklig kritik? Det är nämligen typiskt socialtjänstens tjänstemän att de aldrig kan erkänna att de har fel eller agerar felaktigt.

Citat:
Att blanda in någons eventuella barn som experimentobjekt i en diskussion är lite osunt.
Nej det vore nyttigt för dig som inte förstått att ett systemfel föreligger här och att socialtjänsten och dess tjänstemän tillåts att leva utanför allt som har med lagstiftning att göra, utan att det beivras i domstol. Bara för att IVO och JO inte gör sitt jobb och kritiskt granskar socialtjänsten, betyder det inte att det inte föreligger ett systemfel.

Hur upplever en förälder socialtjänsten? Har du förmåga att leva dig in i det andra perspektivet? Om inte borde du inte jobba på soc.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-12 kl. 12:01.
2024-08-12, 12:03
Medlem
vajervevarens avatar
Nu pratar Fia om brottet barnfridsbrott och menar på att socialtjänsten begår detta brott då de tvingar barn bevittna när de misshandlar föräldrar.

Det går ju dock snabbt att kolla att det åter igen är bara Fias oförmåga att förstå lagar.
I lagen står det nämligen

Citat:
Brottet förutsätter att barnet är närstående eller tidigare närstående till både gärningspersonen och målsäganden i grundbrottet

Nu är jag själv absolut ingen jurist, eller utger mig för att besitta någon speciell kunskap, utan utgår bara helt enkelt från hur jag tolkar lagtexten.

Men jag utgår från att socialtjänsten inte kan anses som en närstående i denna kontext.

Ytterligare än mer desinformation från fröken Palm med andra ord, man kan ju tycka att om verkligheten är så hemsk som hon säger att den är, varför ska hon behöva hitta på saker?
2024-08-12, 12:20
Medlem
vajervevarens avatar
Ironin när Fia sitter på en parkbänk vid Slussen och spyr galla över sina barns pappa och menar på att han är en hemsk person för att han är dömd flera gånger, brevid henne på bänken sitter en dömd våldsbrottsling och håller med

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in