Varför är dom båda såpass besatta av svenska folkets likhantering & begravningar och gå så djupt in dom kan i morbida detaljer? jag kan ha sagt detta tidigare, vilket accentuerar deras problem
Vet Alex inte om att det var "Bengan" Johansson som lanserade den svenska modellen stum coach
(under timeouten!) stärk enbart spelarna genom ett övertygande & hotfullt kroppsspråk
https://www.gp.se/images/article/2a669f5d-16e0-4cfe-b1e2-0adcb93af7ab/images/0k2n7wo4mywULy7t8aYSQCBdV7_Q-REGULAR.png?width=1920&quality=75
Bengan bara pumpade luft in i
"Slangen"
https://static.bonniernews.se/images/4a/14/4a14020f906044afbfa957845a29ef7f/16x9/838@40.jpg (bild från timeouten mot Sovjet finalen 1989 där vi förlorade med 211-19)
som istället började pysa ut förhållningsorder till spelarna, även om det hade varit lämpligt om Staffan Olsson hade tagit den
jesusrollen inför sina lärjungar
"För hela ditt jävla liv, håll honom
om ryggen" togs ju bokstavligt av vissa spelare som fysiskt höll fast motståndarens målvakt, men domarna blåste aldrig för' hans', så det vare ju ett genialt busstreck som föll mellan stolarna i regelboken
Det vare faktiskt kul att under Bengan Boys eran se tv bilderna där Bengan stod med handen över munnen & såg oförstående & osäker ut, antingen i en kamp om att kunna hålla igen truten på sig själv

ifrån att lägga sig i sånt som andra visste bättre än han, enligt honom själv, hans tystnad formulerades nämligen i intervjuer där han tyckte att det var spelarna som var ute på planen som vet mest och att han bara tar ut laget
Eller om han höll för munnen för att han stod och vägde i valet och kvalet om jag ska ta dom här riskerna att sumpa guldmedaljen genom att jag överlåter allt jag lärt mig av #svenska idrottsrörelsens# & all makt över taktik till dessa lekmän
Att Duplatis går till morsan som filmat och ger några avgörande råd skulle kunna ha att göra med att hon är coach Alex! Duplantis är inte ens kulturellt svensk så att påstå att han också skulle underkuva sig den svenska modellen är ju bara tanklöst, det är inte en lagsport heller, det är i lagsport det skiter sig.
Alex vill komma till en slutsats, och den är otillräcklig, att Sverige är såhär ledarlöst och att lagkänslan är patologiskt beror på att det är en matriarkalisk sossig modell, alla ska med, vars motsvarighet har lett till vissa ovälkommna politiska beslut sedan 75
Som ni hör borde jag ha skickat det här segmentet till Alex att läsa upp som förlängande anekdot