2024-08-02, 11:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Undrar också. Har han nämnt något om USA-valet? Vad är hans uttalade syn på kandidaterna - nuvarande och avhoppade.
De pratar sällan ren politik i podden. Oftast när de närmar sig politiska ämnen, så ligger fokus egentligen på något annat, som nu senast i avsnitt 639 då de berörde skjutningen av Trump; samtalsämnet var den 'ikoniska bilden' och hur snabbt den hade blivit ikonisk. De lade egentligen ingen värdering i Trumps politiska åsikter. Om något så var de möjligen imponerade av hans sätt att agera i stunden (om jag inte minns fel).

Alex blir mer politisk när han skriver sina DN-krönikor. Den senaste politiska krönikan handlade om hur gaggig Biden är:
https://www.dn.se/sverige/det-ar-mardromslikt-att-se-joe-biden-stappla-runt-i-varlden/
Problemet med dessa krönikor är dock att Alex nästan alltid skriver för att provocera och generera klick. Ofta hittar han på en åsikt, bara för att få klart veckans krönika och för att göra folk upprörda. Så vad han egentligen tycker och tänker vet man sällan.
Citera
2024-08-02, 17:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför anser jubelidioten Michael Dahlen att ilska går över genom att växla aktivitet och därmed tänka på annat, det är ju tvärtom, vi ska ju använda dessa 9 sekunder för att hinna tänka närmre på frågan på ett annat sätt så att i sin tur ilskan kan lägga sig om lösning finnes, ilska kommer före den inre dialogen som hjälplöse djuret Michael Dahlen kanske saknar? eftersom känslor står för sig själv och inte kan göras något åt tydligen
Michael Dahlen köper flera hektar skumtomtar som man bara får äta på julen (kunde han inte bara valt skumsvampar istället!.....som man bara får äta på sensommaren när svampen i skogen kommit upp)

Det här är en galning som är helt gränslös som Alex brukar säga och avsky, nån som tar sig friheter med våra mattraditioner, hur går det här till? är han sponsrad av Cloetta så att han får 200 påsar skumtomtar som sedan räcker ett helt år ifall han nu äter skumtomtar varje dag.

Nej jag tror att vi har att göra med en mytoman, precis som Juholt som också hade fryst in någonting ätbart i olagliga mängder som jag just nu glömt bort
Citera
2024-08-02, 17:46
Medlem
Crapmagics avatar
Var det ingen annan? som reagera på att Sigge hade ju inte alls träffat 3 andar på sin bjudresa till Irland, han nämnde ju bara forntida julens ande i form av nån portie som grinade med munnen under en frukost, sen kom nutida julens ande i form av ett par till grinande käftar i den där stora hunden av samma ras som bet ihjäl ett knull i Moonraker 1979 gissar jag.

Men sen var det ju slut, han hittade ju ingen långsökt framtida julens ande på stället, inte ens i slutet i avsnittet när "vi gjorde det" presenterades det
Citera
2024-08-03, 14:36
Bannlyst
Slutat lyssna på eran feed jag har en egen privat feed välkommen till 2024
Citera
2024-08-04, 13:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompani
Slutat lyssna på eran feed jag har en egen privat feed välkommen till 2024
Vilka fan var Hamiltons från new york som var med när USA grundades det här är en kontroll av dina historiekunskaper

Bibbi Rödö går inte alls runt som ett spöke efter sommaren, hon ägnar augusti åt att planera Vinter i P1
Citera
2024-08-06, 18:33
Medlem
Borde döpas om till "Sigge's Nyhetsmorgon- och Radioreportagepodd". Varenda jävla avsnitt är segment han bygger på medioker, at best, inslag han hört och sett på P1 eller Tv4. Så jävla trött på att höra dessa nyhetsuppläsarrösterna nu.

Alex segment är poddens behållning, som alltid.
Citera
2024-08-09, 20:17
Medlem
I dagens avsnitt uttalar Alex ordet "grimas" som det stavas. Jag har aldrig hört det uttalas på det viset förut, utan alltid med sje-ljud(vilket även Sigge gör i avsnittet). Finns det nån stockholmsk dialekt där man uttalar "grimas" som det stavas? Eller är Alex så korkad att han tror att ord ska uttalas exakt som de stavas?
Citera
2024-08-09, 21:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meitner
I dagens avsnitt uttalar Alex ordet "grimas" som det stavas. Jag har aldrig hört det uttalas på det viset förut, utan alltid med sje-ljud(vilket även Sigge gör i avsnittet). Finns det nån stockholmsk dialekt där man uttalar "grimas" som det stavas? Eller är Alex så korkad att han tror att ord ska uttalas exakt som de stavas?

Jag har alltid själv uttalat ordet som det stavas. Tänker att folk som säger grimasch även säger bronsch

Däremot Sigge, Christian Olsson kommenterar ju för RADIOsporten, så prat om att det stör bildtittandet gäller inte
Citera
2024-08-09, 22:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Däremot Sigge, Christian Olsson kommenterar ju för RADIOsporten, så prat om att det stör bildtittandet gäller inte
Det verkar även ha undgått både Alex och Sigge att Mondos föräldrar ÄR tränarna.
Citera
2024-08-09, 22:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det verkar även ha undgått både Alex och Sigge att Mondos föräldrar ÄR tränarna.

Haha, ja det tänkte jag också på
Citera
2024-08-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne2
Borde döpas om till "Sigge's Nyhetsmorgon- och Radioreportagepodd". Varenda jävla avsnitt är segment han bygger på medioker, at best, inslag han hört och sett på P1 eller Tv4. Så jävla trött på att höra dessa nyhetsuppläsarrösterna nu.

Alex segment är poddens behållning, som alltid.

Och troligtvis är det ju inte ens han själv som lyssnat/sett utan han får väl in tips om grejer skulle jag tro.
Citera
2024-08-12, 10:47
Medlem
Crapmagics avatar
Varför är dom båda såpass besatta av svenska folkets likhantering & begravningar och gå så djupt in dom kan i morbida detaljer? jag kan ha sagt detta tidigare, vilket accentuerar deras problem

Vet Alex inte om att det var "Bengan" Johansson som lanserade den svenska modellen stum coach
(under timeouten!) stärk enbart spelarna genom ett övertygande & hotfullt kroppsspråk
https://www.gp.se/images/article/2a669f5d-16e0-4cfe-b1e2-0adcb93af7ab/images/0k2n7wo4mywULy7t8aYSQCBdV7_Q-REGULAR.png?width=1920&quality=75

Bengan bara pumpade luft in i "Slangen"
https://static.bonniernews.se/images/4a/14/4a14020f906044afbfa957845a29ef7f/16x9/838@40.jpg (bild från timeouten mot Sovjet finalen 1989 där vi förlorade med 211-19)
som istället började pysa ut förhållningsorder till spelarna, även om det hade varit lämpligt om Staffan Olsson hade tagit den jesusrollen inför sina lärjungar

"För hela ditt jävla liv, håll honom om ryggen" togs ju bokstavligt av vissa spelare som fysiskt höll fast motståndarens målvakt, men domarna blåste aldrig för' hans', så det vare ju ett genialt busstreck som föll mellan stolarna i regelboken

Det vare faktiskt kul att under Bengan Boys eran se tv bilderna där Bengan stod med handen över munnen & såg oförstående & osäker ut, antingen i en kamp om att kunna hålla igen truten på sig själv ifrån att lägga sig i sånt som andra visste bättre än han, enligt honom själv, hans tystnad formulerades nämligen i intervjuer där han tyckte att det var spelarna som var ute på planen som vet mest och att han bara tar ut laget

Eller om han höll för munnen för att han stod och vägde i valet och kvalet om jag ska ta dom här riskerna att sumpa guldmedaljen genom att jag överlåter allt jag lärt mig av #svenska idrottsrörelsens# & all makt över taktik till dessa lekmän

Att Duplatis går till morsan som filmat och ger några avgörande råd skulle kunna ha att göra med att hon är coach Alex! Duplantis är inte ens kulturellt svensk så att påstå att han också skulle underkuva sig den svenska modellen är ju bara tanklöst, det är inte en lagsport heller, det är i lagsport det skiter sig.

Alex vill komma till en slutsats, och den är otillräcklig, att Sverige är såhär ledarlöst och att lagkänslan är patologiskt beror på att det är en matriarkalisk sossig modell, alla ska med, vars motsvarighet har lett till vissa ovälkommna politiska beslut sedan 75

Som ni hör borde jag ha skickat det här segmentet till Alex att läsa upp som förlängande anekdot
Senast redigerad av Crapmagic 2024-08-12 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in