2024-08-12, 10:33
Medlem
Overminds avatar
Otroligt märkligt hur Rysslands armé och styrkor inte kunnat mota tillbaka Ukrainska soldaterna efter de här dagarna.

Hoppas detta är början på slutet på kriget och de når hela vägen till Putin.
Citera
2024-08-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Att deras lador med vapen skulle sina e ju dock inte sant. Du läser för mycket vänster blaskor. Att Putin inte komme finnas så många år till. Kan jag instämma i. Men finns ju fler dårar där

Så det är därför de desperat köper sekunda ammunition från Nordkorea och kastar in 70 år gamla fordon på slagfältet mot moderna PV-vapen?

Det är självklart så att deras lador med vapen börjar sina, det framgår förutom av verkligheten på slagfältet även av satellitbilder på deras ”lador”.

Läser inga ”vänster blaskor”.
Citera
2024-08-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Otroligt märkligt hur Rysslands armé och styrkor inte kunnat mota tillbaka Ukrainska soldaterna efter de här dagarna.

Med tanke på att de i princip redan tömt sina gränser mot Finland och Baltikum på materiel så måste man ju ställa sig frågan ”med VAD skall Ryssland mota Ukraina”? Det är ju det som blir uppenbart: ALLT är vid fronten.
Citera
2024-08-12, 10:37
Medlem
https://x.com/maks_nafo_fella/status/1822911730348880100?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Betydligt bredare än många trott. Och Ryssland erkänt.
Citera
2024-08-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Om de går in i annat land kan de i frågasättas om de är ett angrepp och inte försvar längre.

Krigets lagar är inte din starka sida.
Citera
2024-08-12, 10:39
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Flygbas nordost om Moskva bombat. Mycket intressant mål:

https://x.com/The_Real_ITDUDE/status/1822758492920529104

Det går ju alldeles utmärkt för kärnvapensupermakten.
-Extremt viktiga långdistans early warning radar system bortsopade
-Livsviktiga luftvärnssystem som var tänkt att skydda från inkommande kärnvapenmissiler utslagna
-Flera kärnvapenbärande överljudsplan nedskjutna
-Ryzzarnas missilangrepp har bevisat att deras ”ostoppbara supermissiler” går att skjuta ned med lätt föråldrade västerländska luftvärnsmissiler
-Diktatorns doomsday flygplan nu angripet

Hittar inga källor på detta? Det låter helt otroligt
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Ukrainsk BTR-4 i Giri. Verkar som deras framfart är bra mycket större än vad vi trodde.

https://x.com/defmon3/status/1822903827936510369?s=46&t=zPPeTRUUyDRpPcdwtowK0g
De kan alltså köra omkring helt öppet precis som de vill. Fascinerande. Ryssen försökte sig på samma MO i inledningen av invasionen, och det gick ju sådär.
Citera
Medlem
Älskar det här som Ukraina har lyckats med. Det här är något jag själv hade försökt göra ganska tidigt. Om någon går in mitt krig, det tror fan att jag kommer göra likadant tillbaka. Tills dom lämnar mitt land. Ryssland tror dom o touch bara det här är så jävla underbart.

Ingen har väl gått in i Ryssland sen nazisterna skickade in 6 miljoner soldater och det här gjort Ukraina med några tusen soldater. Nazisterna överlevde dock inte med sin jättearmé som dom gick in med, trots att dom hade allt talande för dom. Napoleon gjorde likadant som sände in 800.000 soldater in Ryssland dåtidens största arme men dog där dom också. Sverige gjorde likadant och dom överlevde visligen men dog långsamt när dom Jagade Peter den store för att sedan blev slaktad i Poltava.

Lösningen är nog inte att gå in med jätte arme utan liten arme och bara några mil in för att ställa till med jävelskap.
Citera
2024-08-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Innan Ukraina invaderade Kursk så kunde man ju läsa ganska mycket om hur Rysslands offensiva styrka höll på att ta slut (rejält slaktade i bl.a Chasiv Yar och Kharkiv), och att röda armén behövde en lång paus för att återhämta sig. Ryssarna var antagligen på väg att gräva ner sig inför vintern just när Ukraina slog till i Kursk.
Senast redigerad av Chillgren 2024-08-12 kl. 10:43.
Citera
2024-08-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Älskar det här som Ukraina har lyckats med. Det här är något jag själv hade försökt göra ganska tidigt. Om någon går in mitt krig, det tror fan att jag kommer göra likadant tillbaka. Tills dom lämnar mitt land. Ryssland tror dom o touch bara det här är så jävla underbart.

Ingen har väl gått in i Ryssland sen nazisterna skickade in 6 miljoner soldater och det här gjort Ukraina med några tusen soldater. Nazisterna överlevde dock inte med sin jättearmé som dom gick in med, trots att dom hade allt talande för dom. Napoleon gjorde likadant som sände in 800.000 soldater in Ryssland dåtidens största arme men dog där dom också. Sverige gjorde likadant och dom överlevde visligen men dog långsamt när dom Jagade Peter den store för att sedan blev slaktad i Poltava.

Lösningen är nog inte att gå in med jätte arme utan liten arme och bara några mil in för att ställa till med jävelskap.

Kan förvisso vara en fördel för Ryssland.. nu har dom en bättre anledning att kunna bomba Ukriana eftersom Ukraina annekterat mark i Ryssland.
Citera
2024-08-12, 10:45
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Ukrainsk BTR-4 i Giri. Verkar som deras framfart är bra mycket större än vad vi trodde.

https://x.com/defmon3/status/1822903827936510369?s=46&t=zPPeTRUUyDRpPcdwtowK0g

Var ligger giri, framgår inte på kartan.
Citera
2024-08-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kan förvisso vara en fördel för Ryssland.. nu har dom en bättre anledning att kunna bomba Ukriana eftersom Ukraina annekterat mark i Ryssland.

Man har väl bombat Ukraina sedan 2022 , du verkar vara helt ren mellan öronen .
Eftersom Ryssland startade detta så får man snällt räkna med att deras krig även kommer ske på egen bakgård, så sluta gråta och äg ert öde rysskräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in