Citat:
Ursprungligen postat av
Fullhora
Varför?
Rapporteras av vem?
Rimligtvis borde färskare information finnas, åtminstone översiktlig på det sätt jag frågade.
Ovanligt tyst om saken i MSM får mig att misstänka att de stannat upp, och aty motbevisa det borde vara enkelt om misstanken är fel. MSM är ju annars sjukt entusiastiska när detta krig utvidgas.
Färska uppgifter är osäkra och sporadiska. Om någon tex skriver att de sett ukrainska fordon i en by kan det ju vara ett spaningsfordon som nu ligger mil framför andra ukrainska förband. Så terrängen dit är inte tagen. Officiella uppgifter ligger Ukraina lågt med av lätt insedda skäl och man försöker nog hindra information från enheterna. Det har ju lagts upp videosar på ryska förstärkningar med känt resultat.
Vad gäller utvidgning av kriget och MSM, dit jag antar du räknar DN, så har DN från vecka 1 haft en notis i tidningen om att Putins orättfärdiga krig måste stoppas, så de vill absolut inte utvidga kriget utan stoppa det. Hur och när det tar slut är till största delen Rysslands ansvar, som också startade kriget.