2024-08-11, 23:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
"Jobbar på låg/mellanstadiet och har aldrig hört den som tur är den är väll utfasad. Förhoppningsvis iaf."

Kan det vara så att du själv har gjort anmälningar och vill känna att barnen inte skadades av dina handlingar.

Eller har du själv blivit familje/ jourhem eftersom ni själva inte kan få barn och har därför placeringar?

Antar att du varit inne och snokat på kontots inlägg då jag inte riktigt vet vad du refererar till.

Kan meddela att detta konto startades 2017 och vet inte riktigt vad som hänt under åren som kontot funnits.

Men som svar på din fråga. Nej jag har inte gjort anmälningar och är heller inte familje/jourhem och nej jag har inga problem med mina spermier.
2024-08-12, 00:33
Medlem
Citat:
Hota att överge sina barn alls visar att du är en mycket olämplig förälder. Utöver det du skriver i denna tråd.

Jag tycker Fia verkar vara en utmärkt mamma, hon är omtänksam, hänsynsfull och snäll.

Verkar vara? Hur vet du allt det där om Fia? Genom att titta på alla inspelningar på TikTok? Du har ju inte en aning om hur hon är som person bakom stängda dörrar och när kameran inte rullar. Allt är inte alltid vad det ”verkar vara”.

Jag tycker, tvärtom, att hon har elaka ögon och uppträder manisk… jag skulle inte vilja vara ensam med henne i ett stängt rum. Litar inte en sekund på den människan.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2024-08-12 kl. 00:37.
2024-08-12, 01:10
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Precis så är det , äldre barn som är självgående har andra behov , förälder kan klara ett barn utan diagnoser men inte ett som kräver mer pga diagnoser, andre föräldern kan kompensera för brister om den bor i hushållet eller om det är växelvis boende ha barnet flexibelt utifrån behov men finns det halvsyskon vars andre förälder inte finns i bilden finns det ingen som kan göra detta .
I fallet med mamman tyckte hon att soc när de kom med polis kunde lämna det lilla barnet med nya pojkvännen hon känt några månader och hon själv skulle hålla sig borta ..
Det där har jag sagt till flera men de vägrar förstå och det är så irriterande för hur svårt kan det vara att fatta att alla barn har olika behov?? Det fattar väl en idiot men tydligen inte. Så frustrerande.

Det går på samma tema som han snubben Too black too white eller vad han heter som lagt ut klipp där barnen leker och han filmar alla grejer de har och sen frågar om det verkar som att barnen har det dåligt, som att saker och att de är glada när de leker skulle bevisa ett jävla skit.
Andra klipp bråkar han med andra vuxna och beter sig som en arg fjortis men absolut han är ju stabil och så.
Hänger ut en socialsekreterares barn samt erbjuder pengar till den som kan spåra upp hans ena omhändertagna son.
Lite självinsikt hade suttit fint.
2024-08-12, 07:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du som individ öser galla fast du själv har allvarliga brister. Du säger själv att du hotar dina barn. Det räknas som psykisk misshandel av barn. Skäl för LVU

Ja och varför tittar man på Fia ihop med barnen istället för att göra vad som helst annat som en familj? Bara det är mycket märkligt och så långt ifrån normalt man kan komma. Kanske läge för en orosanmälan?

Oerhört märkliga prioritering att i egenskap av förälder lägga så mycket tid och engagemang på en person som uppenbarligen mår väldigt dåligt psykiskt. Normala människor och föräldrar gör inte så, när det finns så mycket vettigare saker att lägga tid på.

Sedan är det förstås mycket olämpligt att peka finger inför sina barn när det gäller personer med psykiska problem och ohälsa. Det normala är att om frågan kommer upp från barnen är att förklara att personen inte mår bra och försöka förklara bakgrunden till vad som kan ha hänt. Eller att det helt enkelt kan röra sig om en psykisk sjukdom, som en person inte kan rå för.
2024-08-12, 07:38
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja och varför tittar man på Fia ihop med barnen istället för att göra vad som helst annat som en familj? Bara det är mycket märkligt och så långt ifrån normalt man kan komma. Kanske läge för en orosanmälan?

Oerhört märkliga prioritering att i egenskap av förälder lägga så mycket tid och engagemang på en person som uppenbarligen mår väldigt dåligt psykiskt. Normala människor och föräldrar gör inte så, när det finns så mycket vettigare saker att lägga tid på.

Sedan är det förstås mycket olämpligt att peka finger inför sina barn när det gäller personer med psykiska problem och ohälsa. Det normala är att om frågan kommer upp från barnen är att förklara att personen inte mår bra och försöka förklara bakgrunden till vad som kan ha hänt. Eller att det helt enkelt kan röra sig om en psykisk sjukdom, som en person inte kan rå för.

Menar du att det är opassande för barn att titta på Fias live? Vad skulle vara skadligt med det menar du? Tycker du det är opassande när Fia själv tar upp barn i sin live?

När har jag pekat finger inför mina barn? Du gör en massa antaganden här om mig och mina barn.
Är inte detta exakt det som du Gubba, Fia mfl alltid säger är så hemskt när man "letar fel" hos föräldrar. Exakt det håller du ju på med nu, du uppför dig precis som du påstår soc beter sig.
2024-08-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Menar du att det är opassande för barn att titta på Fias live? Vad skulle vara skadligt med det menar du? Tycker du det är opassande när Fia själv tar upp barn i sin live?

När har jag pekat finger inför mina barn? Du gör en massa antaganden här om mig och mina barn.
Är inte detta exakt det som du Gubba, Fia mfl alltid säger är så hemskt när man "letar fel" hos föräldrar. Exakt det håller du ju på med nu, du uppför dig precis som du påstår soc beter sig.

Det är olämpligt att hota barn, det borde du veta. När du hotar dina barn att lämna dem hos en annan vuxen om de inte gör som du säger brister du allvarligt som mamma och ja det är absolut läge för anmälan.
2024-08-12, 07:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Menar du att det är opassande för barn att titta på Fias live?
Jag förstår inte syftet med det. Varför skulle barnen ens vilja titta på något sådant? Det låter inte normalt.

Citat:
Vad skulle vara skadligt med det menar du?
Det behöver det inte vara. Men om du som förälder pekar finger åt en person som är psykiskt sjuk inför dina barn skulle jag hävda att det är skadligt och att du förstör dina barn. Normala föräldrar pratar om möjliga orsaker till beteendet och pekar inte finger, hånar och trakasserar person ifråga.

Citat:
Tycker du det är opassande när Fia själv tar upp barn i sin live?
Ja det är opassande.

Citat:
När har jag pekat finger inför mina barn?
Du pekar finger mot Fia inför dina egna barn skrev du ju själv?

Citat:
Du gör en massa antaganden här om mig och mina barn.
Du har själv berättat om dina barn och vad ni roar er med. Det är inte normalt. Normala barn tittar inte på sånt.

Citat:
Det roliga är soc skulle rent hypotetiskt kunna använda samma argument som jag använder nu MOT dig i ditt föräldraskap vid en LVU-utredning. Jag skulle säga att det är mycket olämpligt att i egenskap av förälder göra sig lustig över psykiskt sjuka människor inför sina barn.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-12 kl. 08:02.
2024-08-12, 07:59
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det är olämpligt att hota barn, det borde du veta. När du hotar dina barn att lämna dem hos en annan vuxen om de inte gör som du säger brister du allvarligt som mamma och ja det är absolut läge för anmälan.

Varför beter du dig precis som du anser soc beter sig? Att "leta fel" hos föräldrar är ju något hemskt, det har du utryckt flera gånger, men kanske att du bara apar efter vad Fia säger utan att förstå?
2024-08-12, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Verkar vara? Hur vet du allt det där om Fia? Genom att titta på alla inspelningar på TikTok? Du har ju inte en aning om hur hon är som person bakom stängda dörrar och när kameran inte rullar. Allt är inte alltid vad det ”verkar vara”.

Jag tycker, tvärtom, att hon har elaka ögon och uppträder manisk… jag skulle inte vilja vara ensam med henne i ett stängt rum. Litar inte en sekund på den människan.

Jag följer Fia, hon livar mycket. Hon är saklig och omtänksam. Hon ogillar orättvisor och står på de svagas sida.

Nej man vet inte hur hon är bakom stängda dörrar. Men när man följer henne märker man att hon är snäll och omtänksam men mycket ledsen över att socialtjänsten skadar barnen och henne.
2024-08-12, 08:03
Medlem
Citat:
Varför beter du dig precis som du anser soc beter sig? Att "leta fel" hos föräldrar är ju något hemskt, det har du utryckt flera gånger, men kanske att du bara apar efter vad Fia säger utan att förstå?

Hade jag varit socialtjänsten hade det varit omedelbart LVU och dina barn hade förlorat sin mamma livet ut. Så nej jag beter mig inte som socialtjänsten.
2024-08-12, 08:10
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jag förstår inte syftet med det. Varför skulle barnen ens vilja titta på något sådant? Det låter inte normalt.

Vad ska mina barn titta på istället tycker du? Har du barn själv förresten?

Citat:
Det behöver det inte vara. Men om du som förälder pekar finger åt en person som är psykiskt sjuk inför dina barn skulle jag hävda att det är skadligt och att du förstör dina barn. Normala föräldrar pratar om möjliga orsaker till beteendet och pekar inte finger, hånar och trakasserar person ifråga.

Det här med att peka finger är något du själv fått för dig, inget jag sagt.

Citat:
Ja det är opassande.
Håller med.

Citat:
Du pekar finger mot Fia inför dina egna barn skrev du ju själv?

citera när jag skrev det, vet ärligt inte vad du pratar om.

Citat:
Du har själv berättat om dina barn och vad ni roar er med. Det är inte normalt. Normala barn tittar inte på sånt.

Ok jag har väl onormala barn då.

Citat:
Det roliga är soc skulle rent hypotetiskt kunna använda samma argument som jag använder nu MOT dig i ditt föräldraskap vid en LVU-utredning. Jag skulle säga att det är mycket olämpligt att i egenskap av förälder göra sig lustig över psykiskt sjuka människor inför sina barn och extremt olämpligt.

Fast när ska jag ha gjort mig lustig över någon psykisk sjuk människa menar du? (inför mina barn då, som är ditt påstående)

väldigt märkligt hur du tolkar in en massa som inte finns kring mina barn, det låter precis som det beteendet från socialtjänsten du ältar dagarna i ända, håller du inte med?
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-12 kl. 08:21.
2024-08-12, 08:25
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Hade jag varit socialtjänsten hade det varit omedelbart LVU och dina barn hade förlorat sin mamma livet ut. Så nej jag beter mig inte som socialtjänsten.

Det är fel när socialtjänsten letar fel och brister hos föräldrar.
Det är inte fel när du letar fel och brister hos föräldrar.

Tolkar jag dig rätt då?

Vidare så sa jag aldrig att du var socialtjänsten eller hur? Jag sa att du beter dig på ett sätt som du tidigare kritiserat socialtjänsten för, och det stämmer ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in