2024-08-11, 22:23
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag har läst alla tre inlägg du gjort i denna tråd idag och jag hittar ingen fråga.
Den senaste frågan var om en middag i en annan tråd...

Du kanske borde dricka vatten resten av kvällen?
Av någon anledning blev det bortplockat.

Frågorna är enkla och ontopic.
1. Varför använder du rysk terminologi, antiterror-operation, för att beskriva Rysslands förehavanden i Kursk och Belgorod?
2. Menar du att Ryssland bekämpar terrorister i Kursk och Belgorod?
Citera
2024-08-11, 22:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Har ni svårt med läsförståelsen eller spelar ni dumma?

Jag skrev att det pågår en antiterroroperation i tre områden.

Är det nåt fel med det?
Det är korrekt såtillvida att ryssarna kallar det en antiterroroperation. Men det är ju inte vad det är, rent objektivt.
Citera
2024-08-11, 22:25
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Har ni svårt med läsförståelsen eller spelar ni dumma?

Jag skrev att det pågår en antiterroroperation i tre områden.

Är det nåt fel med det?

Och jag frågar vilka terrorister de slåss emot? Är ju intressant att terrorister angriper Ryssland samtidigt som Ukrainska reguljära förband. Är det tjetjenska terrorister som är emot Putin eller vad tror du?
Citera
2024-08-11, 22:25
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Se, det är är det jag inte riktigt förstår, hur en motinvansion kan försvaras av att motståndaren invaderade oss först. I min värld sker ett försvarskrig genom att man försvarar sig, inte att man rullar in i fiendens städer som hämnd. Det påminner mer om (som någon skrev ovan) tillbakakaka. Och det är väl okej men det är inte självförsvar. Och det var för självförsvar som Väst skickade en massa vapen och utrustning till Ukraina, inte för att Ukraina ska gå på erövringståg i andra länder.

Vad har du hört för rysk statsmedia?
Menar du att Kreml vill påskina att Ukraina ska gå på erövringståg i andra länder?

Hur skulle ett sånt erövringståg se ut?

Vad jag hört har de gått in några mil för att destabilisera. Inte erövra. Möjligtvis hamna i ett bättre förhandlingsläge. Det kan man väl inte tycka är så dumt, om än med ett högt risktagande.
Citera
2024-08-11, 22:26
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Något mer ohederligt folk än ryssar går inte i att hitta. Ryssar är tjuvpack, drägg och avskum som plundrade av civilbefolkningen i Tjetjenien, Georgien och östra Ukraina. Nu när kriget kommit till Kursk är ryssar snabbt framme och plundrar från sina egna som evakuerats. Helt vidriga människor.
Ukrainare är ju exakt likadana som ryssar?!
Har de ens olika maffia i dessa länder?
Citera
2024-08-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror det är dags att stoppa framryckningen nu. Putin börjar känna sig så trängd att han mycket väl kan använda kärnvapen och då tar det hus i helvete.
Putin är så pass galen att om han känner sig hotad så drar han sig säkert inte för att starta ett världskrig med katastrofala följder.

Nu kan det vara ett bra läge för fredsförhandlingar. Ukraina har skaffat sig ett bättre förhandlingsläge och det har ju redan varit på gång en tid

Kriget har gått så långt nu så jag tror varken ryssarna eller Ukraina kan dra sig ur, tror inte heller att Putin vågar använda kärnvapen.

Ett så kallat moment 22.
Citera
2024-08-11, 22:27
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
En vanlig dag i Ryzzhelvetets armé

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1822680690162381023

Intressant. En av de värnpliktiga nämner General Lapin. Det var han som åkte på storstryk i Ukrainas motoffensiv i Kharkiv 2022. Ramzan Kadyrov kommenterade offentligt på Telegram att han borde bli degraderad till soldat och skickat direkt till fronten efter det nederlaget. Det är ju alldeles förträffligt för Ukraina om det är General Lapin som leder motoffensiven i Kursk.
Citera
2024-08-11, 22:28
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Och jag frågar vilka terrorister de slåss emot? Är ju intressant att terrorister angriper Ryssland samtidigt som Ukrainska reguljära förband. Är det tjetjenska terrorister som är emot Putin eller vad tror du?
Jag skrev att det pågår en antiterroroperation.

Jag skrev inte att det var terrorister där.

Förstår du skillnaden?
Citera
2024-08-11, 22:28
Medlem
Det verkar som ryska styrkor tar kontroll över Martynovka
Martynovka ligger på väg mot Kursk nära Sudzha

Skrivet av Sputnikglobe hoppas att de ej är trovärdiga?

https://sputnikglobe.com/20240810/russian-forces-take-control-of-martynovka-village-in-kursk-region---akhmat-special-forces-commander- 1119705405.html

map

https://www.google.se/maps/@51.2344585,35.3347907,15530m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu

Martynovka ligger på väg R200

Genom att se trafiken på vägarna kan man se om det hänt någonting, exempelvis
finns det kö här, va beror det på?
Kö för att köra in på den lilla vägen eller flera bilar förstörda?

https://www.google.se/maps/@51.5324376,36.0531454,2745m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu
Citera
2024-08-11, 22:30
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Av någon anledning blev det bortplockat.

Frågorna är enkla och ontopic.
1. Varför använder du rysk terminologi, antiterror-operation, för att beskriva Rysslands förehavanden i Kursk och Belgorod?
2. Menar du att Ryssland bekämpar terrorister i Kursk och Belgorod?
För att det är en antiterroroperation enligt ryska myndigheter.

Det blir väl lite konstigt om man ska döpa om alla operationer till något annat än vad de är bara för att det är ryska operationer?
Citera
2024-08-11, 22:32
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Jag skrev att det pågår en antiterroroperation.

Jag skrev inte att det var terrorister där.

Förstår du skillnaden?

Är du helt tappad bakom en vagn? Så du menar att det pågår en antiterroristoperation men det finns inga terrorister? Vilka riktar sig då operationen emot? Jagar ryssarna spöken nu igen? Till de nazityska spöksoldaterna har nu spökterroristerna anslutit sig!
Citera
2024-08-11, 22:34
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ukrainare är ju exakt likadana som ryssar?!
Har de ens olika maffia i dessa länder?

Rysk media rapporterar om ryska drägg som stjäl av andra ryssar i Kursk.

resten av dina lögner är OFF TOPIC men jag kan bemöta dina lögner med att ukrainare är en egen etnisk grupp som inte vill identifiera sig på något sätt med mänskligt avfall som ryssar vars ryska kultur går ut på att ljuga, begå krigsbrott och folkmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in