2024-08-11, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Skulle gissa på att det bara är ett rykte.. För det verkar inte ha framkommit någonting om det. Sen är det väl inte ens bekräftat att dom faktiskt har varit på plats? Förutom då att P har skrivit det i en kommentar. Men det känns inte som en speciellt "säker" källa.

Någon som pratat med Malins Nosar har bekräftat det genom skärmdump. I konversationen framkommer att det ena är Malins Nosar och hon svarar att de var där.
Citera
2024-08-11, 22:09
Avslutad
Citat:
Skulle gissa på att det bara är ett rykte.. För det verkar inte ha framkommit någonting om det. Sen är det väl inte ens bekräftat att dom faktiskt har varit på plats? Förutom då att P har skrivit det i en kommentar. Men det känns inte som en speciellt "säker" källa.

Glömde: bilden på dialogen med Malins Nosar finns i nya Essiegruppen på Facebook.

Och ja, det om att de skulle vara släkt kanske bara är ett rykte.
Citera
2024-08-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Någon som pratat med Malins Nosar har bekräftat det genom skärmdump. I konversationen framkommer att det ena är Malins Nosar och hon svarar att de var där.

Aha! Sorry jag har missat väldigt mycket och sen får man tragla igenom flera sidor med trams och noveller. Stod det även NÄR hon hade varit på plats? Tänkte om det stämmer det som P gick ut med väldigt fort att ID hundar hade varit där redan under natten?
Citera
2024-08-11, 22:13
Medlem
Citat:

Faktiskt så var det en medlem i fb-gruppen ”Essie - vad vet vi” som kontaktade Malins nosar ifall de kunde bekräfta att de har varit där och spårat vilket Malins nosar i sin tur bekräftade på att de har varit. Däremot kunde de inte berätta mer detaljer om vilken area, vad de spårade m.m. med hänsyn till sekretess.

Däremot är det ännu oklart om Malins nosar hade två hundar med sig, eller om det var två helt oberoende eller om Malins nosar är den som har släktband till farfar L.
Citera
2024-08-11, 22:13
Medlem
Citat:
Så då kom hon knappt ut på promenad? Om A alltid skulle ha dubbel bemanning, hur kunde en av dem gå ut med hunden då?

Skrev inte PÖ att om Essie inte kom ut på promenad före kl 18 skulle mamman ringas in? Eller har jag drömt det?

Du har helt rätt i dina funderingar
A skulle stimuleras att gå ut med Essie med det vet vi vi att detta inte gjordes. När hon kom ut tvingades hon sitta i cykelvagn.

Mamman skulle ringas in för att ta ut Essie om hon inte fått gå ut under dagen senast 18, men frågan är hur långt ifrån bodde mamman. Nu påstås det att de bor i 08-land, i en lägenhet ovanför en affär eller kvar i huset. Detta borde någon från Enköping veta.
Citera
2024-08-11, 22:16
Avslutad
Citat:
Aha! Sorry jag har missat väldigt mycket och sen får man tragla igenom flera sidor med trams och noveller. Stod det även NÄR hon hade varit på plats? Tänkte om det stämmer det som P gick ut med väldigt fort att ID hundar hade varit där redan under natten?

Av skärmdumpen som ser ut att vara dialog i Messenger, är det först en bild med en schäfer (sökhund) med text till där det står att en privat hundförare med sökhund sattes in på fredagen i sökandet efter Essie. Det ser ut att vara en bild från något forum. Malin svarar sedan "Ja det var jag och mina hundar."
Citera
Medlem
Citat:

Någon skrev väl att dom pratat med Malin men här kan man ju inte lita på något ,en av dom värsta trådarna här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Oj det var en variant på spekulation.
HH skulle inte på något vis gå med på ett försäkringsbedrägeriförsök.
Utsätta hela verksamheten för det.

Jag sa inte att HH är den som gjort någon överenskommelse till att begå försäkringsbrott. Överenskommelsen jag menade var att HH tog tillbaka hunden utan att P skulle få sina pengar tillbaka. Sen påbörjade han sin efterlysning på sociala medier osv.
Citera
2024-08-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Hur klarade dom av att ha Molly?
Nu var ju inte hon utbildad i att gå emot sina naturliga instinkter att fly från elaka händer och gapiga röster men likväl var hon HUND.
Essie är/var oxå HUND.
Även om hon var utbildad till att gå emot sina naturliga instinkter.
Och att påstå att det skulle vara ett orimligt krav att begripa att en hund behöver vila från sitt jobb är ju bara larvigt. Och det lär garanterat ha stått i "manualen från HH"
Precis som det stod om rätt motion.
Alla behöver ledigt från sitt "jobb", och det stod nog oxå i "manualen".

Jisses! Jag förstår varför det finns kardborreknäppning på skor för vuxna!

Hur har assistenterna fått sin utbildning?
Med den omsättningen på folk lär det väl varit manualen samt PÖ som utbildade dom så... Just sayin'

Jag har läst det mesta av tråden men har en fundering. Deras ”gamla” hund Molly som nu någon annan har, var hon och A boende på samma adress en längre tid någon gång?
Med tanke på de ställen A har bott på så var ju inte Molly där. Inte förrän A flyttade till föräldrarnas hus. Och då flyttade ju Molly.
Det kanske inte blev som PÖ hoppades på med Essie och A, med tanke på ovanstående.
Att PÖ har strikt ägaransvar är ju något som ingen med någorlunda iq kan motsäga.
Jag hoppar över hälften av blixtens inlägg eftersom självinsikt och läsförståelse hos hen är väldigt låg men upprepning ligger mycket hen om hjärtat.
Mitt första och troligen sista inlägg på Flashback, ett forum som jag gärna läser, tar dock det mesta med en stor nypa salt när det gäller folk som skriver person påhopp. Med detta skrivet så tror jag att Essie inte lever, jag hoppas att jag har fel.
Citera
2024-08-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Du har helt rätt i dina funderingar
A skulle stimuleras att gå ut med Essie med det vet vi vi att detta inte gjordes. När hon kom ut tvingades hon sitta i cykelvagn.

Mamman skulle ringas in för att ta ut Essie om hon inte fått gå ut under dagen senast 18, men frågan är hur långt ifrån bodde mamman. Nu påstås det att de bor i 08-land, i en lägenhet ovanför en affär eller kvar i huset. Detta borde någon från Enköping veta.

Jag fick veta att föräldrarna bodde i farfars övernattningslägenhet i Enköping ovanför en restaurang nära centrum. Detta fick jag veta av en som är bekant till familjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Läste någonstans (orkar inte leta) att det var assistenterna, och att promenaderna var alldeles för få. PÖ är ju givetvis den som hade ansvaret för det, men i sin egna fantasi trodde han att han skulle kunna delegera sitt hundägaransvar.
Denna sida borde P ha fått tagit del av innan dom skaffade hund. Det känns som det med rastning t,ex inte kan ha utförts. Därav skrev jag tidigare "undrar hur deras tomt se ut" läser man här så känns det som familjen brustit i princip allt man bör känna till om att skaffa hund.

https://glanna.se/vilka-lagar-galler-for-mig-som-hundagare/
Citera
Medlem
Citat:
Så då kom hon knappt ut på promenad? Om A alltid skulle ha dubbel bemanning, hur kunde en av dem gå ut med hunden då?

Skrev inte PÖ att om Essie inte kom ut på promenad före kl 18 skulle mamman ringas in? Eller har jag drömt det?

Du sätter fingret på det. Detta är den springande punkten. PÖ har trott att han kan delegera sitt hundägaransvar genom att lägga det på assistenterna. Om du skulle fråga honom om detta skulle han antagligen inte ha en aning. Han var ju knappt där. Frågorna är många. Hur mycket fick Essie vila från sitt arbete från att vara assistanshund, och bara vara en vanlig hund? Vem lekte med henne? Långa promenader? Hur ofta? Fick hon lov att "bara" vara en vanlig hund någon gång? Ingen vet. Men enligt tidigare redogörelser så förbarmades människor över henne och hennes situation. Inte konstigt att hon saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in