Citat:
Ursprungligen postat av
emmizen32
Hur klarade dom av att ha Molly?
Nu var ju inte hon utbildad i att gå emot sina naturliga instinkter att fly från elaka händer och gapiga röster men likväl var hon HUND.
Essie är/var oxå HUND.
Även om hon var utbildad till att gå emot sina naturliga instinkter.
Och att påstå att det skulle vara ett orimligt krav att begripa att en hund behöver vila från sitt jobb är ju bara larvigt. Och det lär garanterat ha stått i "manualen från HH"
Precis som det stod om rätt motion.
Alla behöver ledigt från sitt "jobb", och det stod nog oxå i "manualen".
Jisses! Jag förstår varför det finns kardborreknäppning på skor för vuxna!
Hur har assistenterna fått sin utbildning?
Med den omsättningen på folk lär det väl varit manualen samt PÖ som utbildade dom så... Just sayin'
Jag har läst det mesta av tråden men har en fundering. Deras ”gamla” hund Molly som nu någon annan har, var hon och A boende på samma adress en längre tid någon gång?
Med tanke på de ställen A har bott på så var ju inte Molly där. Inte förrän A flyttade till föräldrarnas hus. Och då flyttade ju Molly.
Det kanske inte blev som PÖ hoppades på med Essie och A, med tanke på ovanstående.
Att PÖ har strikt ägaransvar är ju något som ingen med någorlunda iq kan motsäga.
Jag hoppar över hälften av blixtens inlägg eftersom självinsikt och läsförståelse hos hen är väldigt låg men upprepning ligger mycket hen om hjärtat.
Mitt första och troligen sista inlägg på Flashback, ett forum som jag gärna läser, tar dock det mesta med en stor nypa salt när det gäller folk som skriver person påhopp. Med detta skrivet så tror jag att Essie inte lever, jag hoppas att jag har fel.