2024-08-11, 22:05
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Värdelöst skitfolk som inte bryr sig om annat än nästa fylla, nästa chans att stjäla.

Visst är det så. Putin kallar in legosoldaterna från Wagner i panik för att försvara "moderlandet" när Ukrainska trupper efter tre-fyra dagar står flera mil inne i Ryssland och hundratals värnpliktiga ryssar sträcker vapen i drösar utan att avlossa ett skott.

Kommer nu uppgifter om att de ryssar som inte evakuerat ännu i stor skala i Kurskregionen passar på att plundra och stjäla sina flyende grannars egendom, och även plundra de affärer och annat som stängt och nu står obevakade efter att polis och annan ordningsmakt helt enkelt flytt:

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1822583610492198992
Citera
2024-08-11, 22:09
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vilka terrorister slåss Ryssland mot i Kursk? Kul att även terroristerna angriper Ryssland samtidigt som Ukrainas reguljära enheter. Antar att terroristerna är tjetjener eller nåt?

Det finns videobevis på att tjetjenska terrorister från den sk. Achmat-gruppen har tagits till fånga av Ukraina.

Citera
2024-08-11, 22:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Tackar för ett intressant inlägg, visst är det så att varje stridande part använder en viss typ av nomenklatur för att definiera sig själva och fienden.

I det här fallet tror jag att användaren jag ifrågasatte försökte beskriva det som att Ryssland bekämpar terrorister i Kursk och Belgorod. Hyffsat verklighetsfrånvänt...

Ja det kan ju också va så att jag skrev att det pågår en antiterroroperation i tre områden för att det gör det.

Kanske ni skulle öva på läsförståelsen och tagga ner lite?
Citera
2024-08-11, 22:13
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ja det kan ju också va så att jag skrev att det pågår en antiterroroperation i tre områden för att det gör det.

Svara istället på min frågeställning riktad till dig i tidigare inlägg istället för att cherry picka.
Citera
2024-08-11, 22:13
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Föränderligt läge. Jag tror ju inte det var meningen att avancera så här fritt. Man har nog redan uppnått vissa mål man satt, men om det nu bjuds, så är det bara att ta.
Fortfarande taktiskt - tryck iväg civilbefolkningen och trampa på mot allt som kan kapa försörjning till andra militära grenar.

Tiden som passerat sedan rysslands special-operation inleddes har visat att ryska militära kapaciteter är katastrofalt dåligt ställda, som om man bara målat upp en bild av sin stora styrka, men som i verkligheten är ett gigantiskt luftslott. Att små grupper ukrainska styrkor kan köra på så här inne i ryssland befäster bara uppfattningen.

Skulle fan inte bli förvånad om man når Kreml tillslut, och jämnar hela skiten med marken med putte hängande i en snara från en lyktstolpe.

Just nu känns det som att vad som helst är möjligt.
Ditt sista stycke är drömscenariot.
Citera
2024-08-11, 22:14
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Så du tror på att ryssarna slåss mot tjetjenska terrorister i Akhmatgruppen i Kursk samtidigt som det pågående Ukrainska anfallet?
Citera
2024-08-11, 22:15
Medlem
Att Putin sätter en tjekist som ansvarig för att driva ut Ukraina ur Kursk säger allt.

Han vågar inte lita på en enda general så nära Moskva.

Tror inte armen är jätteglada direkt....

Har funderat litet, med tanke på att en sån här invasion kräver planering, så kan det ha varit så att hela invasionen startades pga rädsla för att Trump skulle slå Biden?

Att man behövde förhandlingsutrymme så snart som möjligt?

Kan det vara så ironiskt att Putin kan "tacka" Trump för att Ukraina nu är inne på rysk mark?

Trump som skulle rädda Putin...
Citera
2024-08-11, 22:17
Medlem
Jag tror det är dags att stoppa framryckningen nu. Putin börjar känna sig så trängd att han mycket väl kan använda kärnvapen och då tar det hus i helvete.
Putin är så pass galen att om han känner sig hotad så drar han sig säkert inte för att starta ett världskrig med katastrofala följder.

Nu kan det vara ett bra läge för fredsförhandlingar. Ukraina har skaffat sig ett bättre förhandlingsläge och det har ju redan varit på gång en tid
Citera
2024-08-11, 22:19
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Har funderat litet, med tanke på att en sån här invasion kräver planering, så kan det ha varit så att hela invasionen startades pga rädsla för att Trump skulle slå Biden?

Jag har tänkt i de banorna också och det kan ha varit en av anledningarna, men det finns säkert fler, mer brådskande opportunistiska skäl att gå in i Ryssland nu.
Citera
2024-08-11, 22:19
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Så du tror på att ryssarna slåss mot tjetjenska terrorister i Akhmatgruppen i Kursk samtidigt som det pågående Ukrainska anfallet?

Har ni svårt med läsförståelsen eller spelar ni dumma?

Jag skrev att det pågår en antiterroroperation i tre områden.

Är det nåt fel med det?
Citera
2024-08-11, 22:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag har inte hört några rapporter om ukrainarna stjäl tvättmaskiner och vitvaror från ryska bostäder. Kanske är detta bara en rysk specialitet?

Något mer ohederligt folk än ryssar går inte i att hitta. Ryssar är tjuvpack, drägg och avskum som plundrade av civilbefolkningen i Tjetjenien, Georgien och östra Ukraina. Nu när kriget kommit till Kursk är ryssar snabbt framme och plundrar från sina egna som evakuerats. Helt vidriga människor.
Citera
2024-08-11, 22:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror det är dags att stoppa framryckningen nu. Putin börjar känna sig så trängd att han mycket väl kan använda kärnvapen och då tar det hus i helvete.
Putin är så pass galen att om han känner sig hotad så drar han sig säkert inte för att starta ett världskrig med katastrofala följder.

Nu kan det vara ett bra läge för fredsförhandlingar. Ukraina har skaffat sig ett bättre förhandlingsläge och det har ju redan varit på gång en tid
När ryssvänner börjar vädja om fredsförhandlingar så är det goda tecken på att specialoperationen i Kursk bör fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in