2024-08-11, 19:49
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har du berättat hur socialtjänsten beter sig mot föräldrar? Det kanske vore bra att vara ärlig mot sina kids?

Möjligt att de gjort rätt i Fias fall. Det vet jag inte. Men sättet de beter sig mot föräldrar (troligtvis även mot Fia) och hur de utreder LVU är en fullständig katastrof som borde få sig en rejäl genomlysning, med tanke på vad LVU innebär för barn och familjer. Det får bara inte bli fel. Synen på när det blir fel i myndighetsutövningen är för slapp i vårt land.

Oj är det så? Varför har du inte påpekat detta tidigare?
2024-08-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag och kidsen tittar på Fias tiktok tillsammans, ger mig bra tillfällen att förklara för dem hur saker och ting funkar när de frågar varför tanten är så arg. Det är även jättebra när man behöver få dem att göra saker.
Brukar hota med att de måste åka och bo hemma hos Fia om de inte sköter sig.

Hur mycket kritiserar du dina barn? Det du beskrev nu var att du hotar dina barn. Tror du socialtjänsten hade tyckt det är bra föräldraskap?
2024-08-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
De senaste 3åren? För att hon liveat dag och natt på TT, demonstrerat och gjort i princip allt annat än det jag föreslog.

Så kanske vore en ide för Fia att ta en paus från TT/kampen och försöka läka för att sen kunna ta nya krafttag.

"Jobbar på låg/mellanstadiet och har aldrig hört den som tur är den är väll utfasad. Förhoppningsvis iaf."

Kan det vara så att du själv har gjort anmälningar och vill känna att barnen inte skadades av dina handlingar.

Eller har du själv blivit familje/ jourhem eftersom ni själva inte kan få barn och har därför placeringar?
2024-08-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej , det var ju ett exempel på vad jag tror att F vill ha för svar och inte nöja sig med att de har rätt till att kolla enligt lag om det kan innehålla något som kan vara skadligt för ett barn

Du bara tror och låtsas som det är sanning. Så jobbar socialtjänsten. Som sekreterare på advokatfirma har du mycket gemensamt med sekreterarna på socialtjänsten. Ni tror massa och tar beslut efter er egen uppdiktade historia.
2024-08-11, 20:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Oj är det så? Varför har du inte påpekat detta tidigare?

Det är ju bra att förstå bakgrunden tänker jag. Tror inte soc skött det så snyggt när det gäller Fia. Hon är en produkt av hur soc behandlat henne med största sannolikhet.
2024-08-11, 20:16
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Hur mycket kritiserar du dina barn? Det du beskrev nu var att du hotar dina barn. Tror du socialtjänsten hade tyckt det är bra föräldraskap?

Vad menar du med hur mycket jag kritiserar mina barn?

Ja att hota med något så hemskt som att bo hemma hos Fia kanske är över gränsen? Är tandtroll ok?
2024-08-11, 20:16
Medlem
Citat:
Du bara tror och låtsas som det är sanning. Så jobbar socialtjänsten. Som sekreterare på advokatfirma har du mycket gemensamt med sekreterarna på socialtjänsten. Ni tror massa och tar beslut efter er egen uppdiktade historia.
Detta är ett diskussionsforum och inte en examination vilket innebär att man tolkar och tror om vissa saker , det betyder inte att det är sanning och det kan man inte tolka det som om om man säger saker som att det kan vara , man tror osv .
Varför du tror att tolkning av något är en sanning får du ta med dig själv
2024-08-11, 20:33
Medlem
Citat:
Vad menar du med hur mycket jag kritiserar mina barn?

Ja att hota med något så hemskt som att bo hemma hos Fia kanske är över gränsen? Är tandtroll ok?

Hota att överge sina barn alls visar att du är en mycket olämplig förälder. Utöver det du skriver i denna tråd.

Jag tycker Fia verkar vara en utmärkt mamma, hon är omtänksam, hänsynsfull och snäll.
2024-08-11, 20:36
Medlem
Citat:
"Jobbar på låg/mellanstadiet och har aldrig hört den som tur är den är väll utfasad. Förhoppningsvis iaf."

Kan det vara så att du själv har gjort anmälningar och vill känna att barnen inte skadades av dina handlingar.

Eller har du själv blivit familje/ jourhem eftersom ni själva inte kan få barn och har därför placeringar?

Jisses vad du gör allt personligt och projicerar det mesta du själv uttrycker på andra.
2024-08-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Jisses vad du gör allt personligt och projicerar det mesta du själv uttrycker på andra.

Dessa personer inklusive du sitter och öser galla på redan drabbade personer. Agerar som ni är perfekta. Ingen av er är perfekta långt ifrån. Den som är minst perfekt är socialtjänsten som ett inperfekt gäng här sitter frenetiskt och försvarar.
2024-08-11, 20:48
Medlem
Citat:
Dessa personer inklusive du sitter och öser galla på redan drabbade personer. Agerar som ni är perfekta. Ingen av er är perfekta långt ifrån. Den som är minst perfekt är socialtjänsten som ett inperfekt gäng här sitter frenetiskt och försvarar.

Sprider jag galla? Var har jag sagt att jag är perfekt? Vad är perfekt? Har ”socialtjänsten” (rätt stor och varierande myndighet i var och en av Sveriges kommuner) sagt sig vara perfekt?
2024-08-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Sprider jag galla? Var har jag sagt att jag är perfekt? Vad är perfekt? Har ”socialtjänsten” (rätt stor och varierande myndighet i var och en av Sveriges kommuner) sagt sig vara perfekt?

Absolut, när du skriver att de är rättshaverister, vad vill du säga annars?

När har du beskrivit eller ens bemött den aktuella kritiken som finns mot socialtjänsten?

Fokuset blir på enskilda individer som vågar offentligt ta upp en ämne som är skambefläckat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in