2024-08-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Och då är det uppenbarligen en assistent, eller flera assistenter, som ligger bakom.
Hata slumpen, krångla inte till det.
Din sanning är lika rätt/fel som alla andras sanningar.
Du är nog den som hatat alla som inte har samma uppfattning som dig mer än någon annan så näthatare…
Citera
2024-08-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Därför att man angett att man märkt att kameror fungerande, vid vissa tillfällen.

Stämmer. Någon assistent skrev att det märktes när kamerorna aktiverades men det beror också på hur kamerorna är konfigurerade. Eventuell LED brukar gå att stänga av. Samtidigt har andra assistenter skrivit att det sagts att kamerorna inte fungerade och att de inte har godkänt något om det.
Citera
2024-08-11, 20:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ärligt talat så förstår jag inte riktigt frågeställningen.

Vi får anta att Hundhjälpen sålt ett antal assistanshundar. Vi får också anta att Hundhjälpen vill hävda sig ha en kompetens av att arbeta med hundar. Ett grundantagande jag gör är att de flesta köpare idag av en assistanshund är inte erfarna med det arbetssättet/metoden. Kanske är de flesta av köparna vana hundmänniskor, vad vet jag, men det kommer absolut finnas en del som inte är det, och inte heller finns det något krav vad jag sett som säger att man måste vara en erfaren hundägare för att få köpa en assistanshund. Vi får också utgå från att familjen i det här fallet är en privatkonsument.

Med allt det sammantaget, så utgår jag från att det i köpet ingår att Hundhjälpen hjälper till med att utforma rutiner och arbetssätt som fungerar med en assistanshund. Och oavsett om du är en van hundägare eller inte, så lär frågan om vila och återhämtning vara en sådan grej som alla nya assistanshundägare är nya inför. Alltså så måste det vara något som Hundhjälpen har hjälpt till med, då det är sidan som har mest erfarenhet och kunskap. Hur man hjälpt till med det har jag mindre aning om, då jag aldrig köpt någon hund, varken assistans eller annan.

Det mest vettiga för mig, när man var medveten om att assistenterna skulle vara närvarande och ha en roll i hundens omhändertagande, så är det väl att ta med det i instruktionerna, men det är min uppfattning, och inget jag vet något om. Men jag vet vilken del i kedjan jag anser är ansvarig för det.

Precis som det är ett köprättsligt fel på en produkt, om jag får ingen/en bristfällig instruktion vid ett nyköp. När det är en hund som kostar 300K och som har en roll att fylla i omvårdnad, så ökar det kravet betydligt, enligt mig.

Jag ska försöka hjälpa dig med något du uppenbarligen inte har någon förståelse för, men djurens rättigheter handlar om att erkänna djur som medvarelser med lika förmåga att uppleva, och krav på omtanke och respekt som människor, djur finns inte för att människor ska kunna utnyttja dem och är inte heller saker som kan användas och slängas, även om ni tydligt tycker det...
Senast redigerad av Notteliten 2024-08-11 kl. 20:09. Anledning: korrektion
Citera
2024-08-11, 20:01
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Hata slumpen, krångla inte till det

Enda rätt du har haft i tråden, dvs hata slumpen!

Pappa psykopat har dödat och begravt tiken, A hade säkert skadat henne bortom all räddning och för att maximera intäkterna efter hennes död trollar han bort hunden.

Försäkringspengar samt stora Swishgåvor var moroten för bedragaren PÖ.
Citera
2024-08-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Nu borde ju ratsit ha gjort klart sin uppdatering?!
2 dagar sedan jag var inne och kollade senast. Fortfarande inga djur på adressen...
Bilar, företag..men inga djur
Hur ofta uppdaterar jbv?

Kollad på min sida på ratsit och så här står ang hund

*Uppdaterad 2024-05-22. Vi uppdaterar hunduppgifter var tredje månad och visar endast hundar med chipnummer. Vid felaktig uppgift begär rättelse hos Jordbruksverket.*
Citera
2024-08-11, 20:05
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Kollad på min sida på ratsit och så här står ang hund

*Uppdaterad 2024-05-22. Vi uppdaterar hunduppgifter var tredje månad och visar endast hundar med chipnummer. Vid felaktig uppgift begär rättelse hos Jordbruksverket.*
Skumt för någon här var inne och kollade häromdagen och då hade de inga bilar...så jag/vi antog att de höll på att uppdatera. Men visst sjutton stod det att de hade hund på ratsit, innan han blockade uppgifterna en stund? Eller är jag helt snurrig
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-11 kl. 20:08.
Citera
2024-08-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ärligt talat så förstår jag inte riktigt frågeställningen.

Vi får anta att Hundhjälpen sålt ett antal assistanshundar. Vi får också anta att Hundhjälpen vill hävda sig ha en kompetens av att arbeta med hundar. Ett grundantagande jag gör är att de flesta köpare idag av en assistanshund är inte erfarna med det arbetssättet/metoden. Kanske är de flesta av köparna vana hundmänniskor, vad vet jag, men det kommer absolut finnas en del som inte är det, och inte heller finns det något krav vad jag sett som säger att man måste vara en erfaren hundägare för att få köpa en assistanshund. Vi får också utgå från att familjen i det här fallet är en privatkonsument.

Med allt det sammantaget, så utgår jag från att det i köpet ingår att Hundhjälpen hjälper till med att utforma rutiner och arbetssätt som fungerar med en assistanshund. Och oavsett om du är en van hundägare eller inte, så lär frågan om vila och återhämtning vara en sådan grej som alla nya assistanshundägare är nya inför. Alltså så måste det vara något som Hundhjälpen har hjälpt till med, då det är sidan som har mest erfarenhet och kunskap. Hur man hjälpt till med det har jag mindre aning om, då jag aldrig köpt någon hund, varken assistans eller annan.

Det mest vettiga för mig, när man var medveten om att assistenterna skulle vara närvarande och ha en roll i hundens omhändertagande, så är det väl att ta med det i instruktionerna, men det är min uppfattning, och inget jag vet något om. Men jag vet vilken del i kedjan jag anser är ansvarig för det.

Precis som det är ett köprättsligt fel på en produkt, om jag får ingen/en bristfällig instruktion vid ett nyköp. När det är en hund som kostar 300K och som har en roll att fylla i omvårdnad, så ökar det kravet betydligt, enligt mig.

Åter igen, du kan inte få en bruksanvisning på en levande varelse. Djurägaren bör ha kunskap för att avgöra när djuret är trött och behöver vila. Det handlar både om kunskap och förmåga att läsa av djuret. Kan man inte förstå att djuret behöver egen tid för lek och vila utanför en ansträngande arbetsuppgift ska man inte ha djur. Att man dessutom väljer en hund med profil som visar på hög grad av underkastelse visar att man vill ha en slagtålig dammsugare. Molly fick flytta, hon kanske försvarade sig och morrade?
Citera
2024-08-11, 20:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Därför att man angett att man märkt att kameror fungerande, vid vissa tillfällen.
Fast assistenterna har sagt att dem inte visste om kamerorna, då tycker du man ska gissa att dem vist visste om kamerorna och hur kamerorna fungerade?
"Hata slumpen, krångla inte till det." Som någon annan sa.
Citera
2024-08-11, 20:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Hela kameramaterialet är hittepå. Redigerat och fifflat med.
Om pappan har redigerat och fifflat med videon, då tyder ju det på att hela historien om att hunden skulle vara stulen av en assistent är en lögn.
Personerna som tror att hunden är stulen av en assistent får gärna förklara hur dem tror att assistenterna kunde stänga av och sätta på kameror dem inte ens visste spelade in. Det är ologiskt.
Citera
2024-08-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast assistenterna har sagt att dem inte visste om kamerorna, då tycker du man ska gissa att dem vist visste om kamerorna och hur kamerorna fungerade?
"Hata slumpen, krångla inte till det." Som någon annan sa.

Vi har ju sett 5-7 kameror på framsidan av huset och flera stycken tydligt på baksidan. Känns inte troligt att någon påstå att "assistenterna" har sagt att de inte visste om kamerorna. En assistent yttrade sig och sa att P hade sagt alla kameror är igång förutom på toaletten.
Citera
2024-08-11, 20:21
Medlem
Citat:
Skitsnack? Nej du, det är du som påstår det som snackar skit!

EFTER att HH gjort den där anmälan, så gick de ut i Enköpinsposten och sa att de hoppas att Essie får komma hem till familjen igen eftersom Essie gör stor nytta där!

Du kan själv söka upp det på Enköpingspostens sida. Sluta ljug och hitta på saker. Du har bevisat din totala avsaknad av cred och du missleder folk i tråden med flit. Lägg av!

Länka artikeln. Den 28 juli var de väldigt upprörda enligt samma blaska. Det var också då de postade facebook-inlägget. Du hävdar att de efter det helt har ändrat sig och att de vill att Essie ska tillbaka till ägaren? Bevisa det och återta din trovärdighet. Länk tack.
Citera
2024-08-11, 20:24
Medlem
Annan sak, någon påstod att Malins nosar, hon med ID-hundarna ska vara släkt med någon i familjen.
Vem är det? Ursäkta om jag missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in