2024-08-11, 19:15
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Visa ett klipp då. En video, en sekvens, någonting.

Borde inte vara problem om han är senil. Han är på video nästan dagligen.

Kom igen nu. Visa hur senil Trump är med videobevis.

Jag håller med. Om världens mest mediabevakade person fått tomtar på loftet måste det finnas timvis med material.
Citera
2024-08-11, 19:16
Medlem
Citat:
Sluta käbbla.

Visa en video istället som visat att han är senil.

Videobevis måste det finnas massor av om han är senil. Han filmas dagligen.

Kom igen nu!

För att förstå det här rätt, menar du att människors kognitiva tillstånd inte försämras med ålder eller menar du att Trump är ett undantag från detta?

Vi börjar med att reda ut vad du invänder mot så tar vi det vidare senare tänker jag blir ett rimligt upplägg.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Kan du vara lite vagare tror du?
Att påstå saker om det jag säger utan att visa på hur eller varför blir ganska meningslöst.
Du är som Demokraterna. Full av luft och projektion.

Läs på om TDS.
Du fattar ju inte. Du ser inte. Jag fetmarkerade i din text dina generaliseringar. Det gick dig helt förbi.

Vakna upp ur ditt Trumpförgiftade töcken.
Citera
Medlem
Citat:
Visa ett klipp då. En video, en sekvens, någonting.

Borde inte vara problem om han är senil. Han är på video nästan dagligen.

Kom igen nu. Visa hur senil Trump är med videobevis.

Vad är det för tecken du tänker på att jag ska visa på att han är gammal? Ser du inte det själv?
Citera
2024-08-11, 19:19
Medlem
Om åldersproblemet blir en stor grej så finns ju ingenting som Trump kan göra åt det. Han blir obarmhärtigt äldre för varje dag.

En hård kampanj snabbar upp åldrandet ännu mer, det är oerhört uttröttande att resa runt så mycket och valkampanja. Dessutom då vara så väl medveten om att han kan bli dödad.

Jag tror Trump tappade lite redan när han valde den betydligt yngre Vance som kandidat till vice presidentposten och sedan när Bidén klev av pga åldersskäl så blev det ännu tydligare att Trump är inte mycket yngre och så är demokraternas båda kandidater betydligt yngre.

Plötsligt är det Trump som framstår som gammal.
Citera
2024-08-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Om åldersproblemet blir en stor grej så finns ju ingenting som Trump kan göra åt det. Han blir obarmhärtigt äldre för varje dag.

En hård kampanj snabbar upp åldrandet ännu mer, det är oerhört uttröttande att resa runt så mycket och valkampanja. Dessutom då vara så väl medveten om att han kan bli dödad.

Jag tror Trump tappade lite redan när han valde den betydligt yngre Vance som kandidat till vice presidentposten och sedan när Bidén klev av pga åldersskäl så blev det ännu tydligare att Trump är inte mycket yngre och så är demokraternas båda kandidater betydligt yngre.

Plötsligt är det Trump som framstår som gammal.

Hade detta hänt för fyra år sen hade han klarat det bättre, men nu är han senil (dvs gammal) och jag tror han blev bra knäckt vid mordförsöket. Och efter det så kändes det som att nu skulle han vinna. Det var mäktigt när han ställde sig upp och knöt näven och folk bara skrek. Det var ett ögonblick som kommer att finnas kvar för alltid i historien.

Och efter att han har känt stort hån mot Biden för att han är senil (dvs gammal) så kanske han vände den känslan mot sig själv utan att han kunde hjälpa det.

Och så kom det här med Harris. Han har rent ut sagt varit klantig efter det. Han har inte läst av stämningar rätt när det har varit läge att säga såna dumheter som en stor del av folk i USA gillar. Det har fallit platt.

Och det är ju det, finns det en chans för honom att ta tillbaka, att komma tillbaka till den han var förut eller är det kört? Jag tror inte att han har en suck. Det är slut nu för honom. Han är för gammal.
Citera
2024-08-11, 19:32
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
De du vet om Trump är de Schipsted och Bonnier visar dig. Gör dig mödan och ta reda på lite fakta än den globalistserna vill att du ska tro.
Hade globalisterna accepterat Trump hade media skrivit positivt om att han sänkte skatten, bensinpriset och höjde standarden för dom svarta samt inte startade några krig sånt folk vill ha.
Finns en app där du kan se i San Francisco var folk har bajsat på gatorna. Media skulle aldrig skriva om detta då de är demokraterna som styr. Sen så mycket mera skit om du kollar upp där demokraterna bestämmer.
Lägg ner det där snacket. Har sett några av Trumps valmöten och det är plågsamt hur dålig han är. Total sandlådenivå från början till slut dessutom. Senaste mötena har blivit för långa eftersom han går utanför manus och pratar osammanhängande nonsens. Folk lämnar innan han är klar. Trump har inget nytt att komma med utan det är samma smörja som tidigare; Magaaaaaaaaa…..
Citera
2024-08-11, 19:34
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Att han valde att utse JE Vance till vicepresidentkandidat säger så mycket. Vance är helt uppenbart en intelligent och driven person, men han saknar helt den politiska tyngd som man kan vänta sig av en vicepresident. Med Trumps rykte som en vildhjärna skulle republikanerna behövt någon med stor pondus, stort förtroende och stort kontaktnät inom den politiska eliten.

Samtidigt kanske det är så att Vance ålder, han är bara 40 år, gör honom intressant i en tid då så många politiker kritiserats för deras höga ålder. Kolla bara på Harris, förvisso ung jämfört med Trump och Biden, men hon är fortfarande 59 år. Alltså bara några år från vår normala pensionsålder.
Trump vill ha en person han kan kontrollera, och gärna någon han kan kasta under bussen när det blir tid för det. Med Vance’s historik blir den saken inget problem.
Citera
2024-08-11, 19:36
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Alternativt ett expertutlåtande av en medicinskast utbildad person.

Varsågod!

Varsågod!
https://www.thedailybeast.com/trumps-speeches-may-show-signs-of-dementia-and-cognitive-decline-top-experts-say
Citera
2024-08-11, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För att förstå det här rätt, menar du att människors kognitiva tillstånd inte försämras med ålder eller menar du att Trump är ett undantag från detta?

Vi börjar med att reda ut vad du invänder mot så tar vi det vidare senare tänker jag blir ett rimligt upplägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Vad är det för tecken du tänker på att jag ska visa på att han är gammal? Ser du inte det själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Varsågod!
https://www.thedailybeast.com/trumps-speeches-may-show-signs-of-dementia-and-cognitive-decline-top-experts-say

Jag bad om videobevis. Inte om en vänsterradikal artikel skriven av en aktivist.

Hur svårt ska det vara?! En video. Ett klipp, eller ens sekvens. Så får vi väl avgöra själva.

Han är världens mest övervakade person. Det här ska inte ens behöva vara en diskussion om det stämmer. Upp med bevis!

När det gällde biden så var det inga problem att skaffa fram bevis, trots att ni förnekade det in i det sista. Det har gjorts kollage av hanns ”gaffs” i flera år.
Citera
2024-08-11, 20:06
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Jag bad om videobevis. Inte om en vänsterradikal artikel skriven av en aktivist.

Flytta inte målstolparna, gubbe lilla. Du bad – ordagrant, eftersom det var det jag citerade – om videobevis alternativt ett utlåtande av en medicinskt utbildad person. Och du fick det senare. Jag skickade dig inte en vänsterradikal artikel, utan ett fucking referat av utlåtanden från ett flertal medicinskt utbildade personer.

Ett par utdrag, eftersom du uppenbarligen inte försökte läsa det jag länkade:

Andrew Budson, a neurology professor at Boston University, said Trump’s tendency to veer off-script is likely to do with the frontal lobe—the region of the brain most often affected by aging. He said the habit of jumping around in conversation might reflect poor sleep, ADHD, or possibly be a sign of approaching Alzheimer’s. “There are absolutely changes that are occurring, without any doubt,” he told Stat.

Och:

The most significant change since 2017, according to Michaelis [a clinical psychologist who has done cognitive assessments for New York’s Supreme Court], is the increase in Trump’s digressions and speeches which don’t remain focused on a single topic. Michaelis said he couldn’t offer a formal diagnosis, but said the Republican nominee’s speaking style is a concern. “There’s reasonable evidence suggestive of forms of dementia,” he said. “The reduction in complexity of sentences and vocabulary does lead you to a certain picture of cognitive diminishment.”

Michaelis also flagged Trump using words in the incorrect order and even inventing words as possible signs of cognitive issues which can come from aging or certain conditions like Alzheimer’s.
Citera
2024-08-11, 20:07
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Jag gillar inte att Trump pratar länge på sina rallys. Han skulle vinna mer på att ta det lite lugnt med snacket och koka ner det han vill ha sagt på halva tiden så att folk inte tröttnar på honom.

Trots det så måste han vinna om vi alla vill ha det lite bättre. Kamala är kommunist och 4 år till med Biden-inflation i USA kommer köra ner hela världen i ett ekonomiskt mörker.

TRUMP2024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in