2024-08-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Vad står om missbruk i Kammarrättens dom?
Var ett tag sedan jag läste den men minns inte att det lades någon vikt vid detta för att det var historia och mamman fått hem sitt äldre barn samt fått ännu ett barn som var kring 1 år och där det fanns noll oro
Rätten lyssnade noll till vad socialtjänsten sa om oro och tveksamhet , har för mig att det mesta rörde pappan som knappt haft umgänge..

Har dessutom för mig att det i brottsutredningen framkom fina intyg från arbetsgivare angående drogfrihet och skötsamhet och från andra personer i nätverk som tvingats att ljuga ...
Senast redigerad av adina 2024-08-11 kl. 19:10.
2024-08-11, 19:07
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Hur vet du att Fia inte gjort så?

De senaste 3åren? För att hon liveat dag och natt på TT, demonstrerat och gjort i princip allt annat än det jag föreslog.

Så kanske vore en ide för Fia att ta en paus från TT/kampen och försöka läka för att sen kunna ta nya krafttag.
2024-08-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
De senaste 3åren? För att hon liveat dag och natt på TT, demonstrerat och gjort i princip allt annat än det jag föreslog.

Så kanske vore en ide för Fia att ta en paus från TT/kampen och försöka läka för att sen kunna ta nya krafttag.

Det kanske är en idé för Fia, men vad jag uppfattar det som var det så hon agerade de fem år innan hon valde att gå ut offentligt. Att hon valde att gå ut offentligt för att hon förstod att oavsett vad hon gör så vill inte socialtjänsten samarbeta.

Det finns ju många som har agerat som du beskriver som aldrig fått se sina barn igen.
2024-08-11, 19:11
Medlem
Citat:
Det kanske är en idé för Fia, men vad jag uppfattar det som var det så hon agerade de fem år innan hon valde att gå ut offentligt. Att hon valde att gå ut offentligt för att hon förstod att oavsett vad hon gör så vill inte socialtjänsten samarbeta.

Det finns ju många som har agerat som du beskriver som aldrig fått se sina barn igen.

Vad driver dig att förfölja Fia och andra drabbade? Varför?
2024-08-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Var ett tag sedan jag läste den men minns inte att det lades någon vikt vid detta för att det var historia och mamman fått hem sitt äldre barn samt fått ännu ett barn som var kring 1 år och där det fanns noll oro
Rätten lyssnade noll till vad socialtjänsten sa om oro och tveksamhet , har för mig att det mesta rörde pappan som knappt haft umgänge..

Har dessutom för mig att det i brottsutredningen framkom fina intyg från arbetsgivare angående drogfrihet och skötsamhet och från andra personer i nätverk som tvingats att ljuga ...

Så pappan var enligt intyg drogfri och mamman. Precis som du påstår om pappan till Fias barn. Vad hände med Lilla Hjärtat.

Har socialtjänsten och aktörerna kring barnen lärt sig nåt av Lilla Hjärtat i detta fall.
2024-08-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jo!

Ok och? Detta gör ju Fia dagligen, skillnaden är att jag har inte fått mina barn omhändertagna pga problem att hantera konflikter.

Att du tolkar all kritik mot Fia som att man skulle skydda socialtjänsten får stå för dig.
Socialtjänsten brister absolut finns ju jättemånga rapporter och granskningar som tyder på det, har själv inte läst all forskning så kan inte uttala mig om huruvida det stämmer, men säger du det så, imponerande att du orkat läsa all forskning kring ämnet.

Vad driver dig att förfölja och kritisera Fia och andra här. Du har barn säger du. Vem tar hand om dina barn när du antingen tittar på drabbades live eller skriver hetsiga inlägg mot utsatta föräldrar här?
2024-08-11, 19:17
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Vad driver dig att förfölja Fia och andra drabbade? Varför?

Varför svarar du dig själv? haha
2024-08-11, 19:19
Medlem
Citat:
Varför svarar du dig själv? haha

Det blev fel, den var menad till dig. Kändes det bra?
2024-08-11, 19:22
Medlem
Citat:
Du antar bara familjejagare. Du kan ju inte veta vad som finns i breven eller hur?
Nej , det var ju ett exempel på vad jag tror att F vill ha för svar och inte nöja sig med att de har rätt till att kolla enligt lag om det kan innehålla något som kan vara skadligt för ett barn
2024-08-11, 19:25
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Vad driver dig att förfölja och kritisera Fia och andra här. Du har barn säger du. Vem tar hand om dina barn när du antingen tittar på drabbades live eller skriver hetsiga inlägg mot utsatta föräldrar här?

Jag och kidsen tittar på Fias tiktok tillsammans, ger mig bra tillfällen att förklara för dem hur saker och ting funkar när de frågar varför tanten är så arg. Det är även jättebra när man behöver få dem att göra saker.
Brukar hota med att de måste åka och bo hemma hos Fia om de inte sköter sig.
2024-08-11, 19:30
Medlem
Citat:
Vad står om missbruk i Kammarrättens dom?
Allt står ju inte i domar har det sagts här i tråden så varför skulle något om missbruk som man tror kan ske utan bevis på detta finnas med , när de det gäller har lämnat in starka intyg på motsatsen från nätverk och arbetsgivare , dock var det folk som pressats till detta visade det sig eftersom de tyckte att föräldrarna såklart hade rätt till sina barn.
Skulle nätverk skriva intyg till de som finns på.tiktok om man utgår från kommentarer så skulle de också vara mycket positiva
2024-08-11, 19:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag och kidsen tittar på Fias tiktok tillsammans, ger mig bra tillfällen att förklara för dem hur saker och ting funkar när de frågar varför tanten är så arg. Det är även jättebra när man behöver få dem att göra saker.
Brukar hota med att de måste åka och bo hemma hos Fia om de inte sköter sig.

Har du berättat hur socialtjänsten beter sig mot föräldrar? Det kanske vore bra att vara ärlig mot sina kids?

Möjligt att de gjort rätt i Fias fall. Det vet jag inte. Men sättet de beter sig mot föräldrar (troligtvis även mot Fia) och hur de utreder LVU är en fullständig katastrof som borde få sig en rejäl genomlysning, med tanke på vad LVU innebär för barn och familjer. Det får bara inte bli fel. Synen på när det blir fel i myndighetsutövningen är för slapp i vårt land.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in