2024-08-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Märkligt att när det va senile Biden så va det djävligt tyst...
Trumpen är inte senil på nån punkt så lägg ner det där barnsliga skitsnacket.

Jag förstår inte riktigt det här resonemanget, men du verkar inte heller ha läst det jag har skrivit.

För tydlighetens skull citerar jag här in ett stycke från den kommentar du citerar:
Citat:
Sedan huruvida dessa försämrade kognitiva funktioner medför att han är olämplig för ämbetet som president eller ej kan kan naturligtvis diskutera. Det är dock en annan fråga.

Man kan alltså anse att Trump är kognitivt försämrad och att han är lämplig som president.

Men oaktat din bristande läsförmåga. Resonemanget att demokraterna skulle ha varit tysta och helt okej med Bidens försämrade kognitiva tillstånd är ju bra märkligt. Som bekant så möttes hans fortsatta kandidatur med kraftigt motstånd, från demokrater, till den grad att han hoppade av. Det kan ju knappast anses som ”djävligt tyst” annat än om man lever under en sten med ideologiska skygglappar.
Citera
2024-08-11, 18:52
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag förstår inte riktigt det här resonemanget, men du verkar inte heller ha läst det jag har skrivit.

För tydlighetens skull citerar jag här in ett stycke från den kommentar du citerar:

Man kan alltså anse att Trump är kognitivt försämrad och att han är lämplig som president.

Men oaktat din bristande läsförmåga. Resonemanget att demokraterna skulle ha varit tysta och helt okej med Bidens försämrade kognitiva tillstånd är ju bra märkligt. Som bekant så möttes hans fortsatta kandidatur med kraftigt motstånd, från demokrater, till den grad att han hoppade av. Det kan ju knappast anses som ”djävligt tyst” annat än om man lever under en sten med ideologiska skygglappar.

Det va efter en debatt som synade hans tillstånd som vart uppenbart i flera år för normalt tänkande individer som fick igång motståndet.
I övrigt så har du rätt, jag läste lite slarvigt.
Citera
2024-08-11, 18:54
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1

Vad kommer härnäst? Fracking och ingen skatt på dricks?
Resturang arbetarnas förbund har redan backat Harris.

Hon behöver inte erbjuda dem mer i dricks.
faktum är att hotell och Resturang arbetare avskyr Donald Trump
Citera
2024-08-11, 18:55
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Märkligt att när det va senile Biden så va det djävligt tyst...
Trumpen är inte senil på nån punkt så lägg ner det där barnsliga skitsnacket.
Oavsett så är hans höga ålder något som oroar amerikaner.
Ingen vill se en 80åring som president.

Eller hur var det nu igen.. Åldern spelar bara roll när det är en demokrat som kandiderar?
Citera
2024-08-11, 18:58
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Oavsett så är hans höga ålder något som oroar amerikaner.
Ingen vill se en 80åring som president.

Eller hur var det nu igen.. Åldern spelar bara roll när det är en demokrat som kandiderar?

Det är väl inte åldern i sig som är problemet, det är seniliteten, den kognitiva förmågan.
Virra omkring gapandes utan att ha nå djävla aning om var man är och skita på sig offentligt, det är sånt som får en att ifrågasätta lämpligheten.
Citera
2024-08-11, 19:00
Medlem
Citat:
Det va efter en debatt som synade hans tillstånd som vart uppenbart i flera år för normalt tänkande individer som fick igång motståndet.
I övrigt så har du rätt, jag läste lite slarvigt.

Jag tycker det är tydligt att både Biden och Trump, utifrån deras ålder, har tydliga kognitiva svårigheter. Det är dock ganska få på den demokratiska sidan som förnekar Bidens besvär med den emfas som Trump-anhängare försvarar Trumps tillstånd.

Det hela blir ju i ärlighetens namn ganska löjligt. Är man över 75 så kommer man ha kognitiva besvär, oavsett om man heter Biden eller Trump.
Citera
2024-08-11, 19:03
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Jag tycker det är tydligt att både Biden och Trump, utifrån deras ålder, har tydliga kognitiva svårigheter. Det är dock ganska få på den demokratiska sidan som förnekar Bidens besvär med den emfas som Trump-anhängare försvarar Trumps tillstånd.

Det hela blir ju i ärlighetens namn ganska löjligt. Är man över 75 så kommer man ha kognitiva besvär, oavsett om man heter Biden eller Trump.

Om man objektivt försöker jämföra deras kognitiva förmåga så...näe, det går tyvärr inte.

Vi kan enas om att va oense.
Citera
2024-08-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y-FRONT.GROOVYBABY
Du tror det ena och det andra, men har du några grunder här i sinnevärlden som vi övriga kan ta ställning till? Ett exempel som styrker dina påståenden kanske du kan uppbringa.

Trump anser - grundlöst eller inte, lite som ditt inlägg - att Harris aldrig definierat sig som ”svart” förrän det plötsligt blev opportunt. Jag vet inte om detta uttalande är något vi behöver kissa på oss över.

Medierna vill gärna få oss att tro att Harris på fullt allvar har en chans. Vilket naturligtvis är larv. Trump blir nästa amerikanska presidenten vilket vi förmodligen ska vara glada för. Inte för att han är en gentleman, överdrivet begåvad eller en speciellt god kandidat. Utan strikt realpolitiskt. Han är den minst dålige kandidaten med tanke på världsläget.

Harris har redan en för stor kostym, vilket renderat henne kritik, även från demokrater. Vi har en situation i världen för diverse skurkstater måste kuvas, omgående, och då duger inte denna undanglidande och osäkra dam. Inte en chans.

Ja ja du får tro hur mycket du vill att Harris inte har en chans, men tråden handlar om att Trump har trappat tråden. Han har tappat kontrollen. De saker jag tog upp om att han kom på att säga att Harris blev svart för några år sen är ju enbart löjligt. Han gör sig så löjlig med allt han säger nu.

Som tramset om att han åkt helikopter med Harrs fd älskare och de blev tvungan att nödlanda. Och när den fd älskaren säger att han inte en har träffat Trump än mindre nödlandet i en helikopter med honom så blir Trump totalt irrationell, kräver att tidningen tar bort artikeln, att mannen ljuger och det hela är så tramsigt.

Det är det där jag menar, att han är så tramsig att det inte finns en stråk kvar av statsman kring honom. Han har blivit en fjolla på gamla dar helt enkelt.
Citera
2024-08-11, 19:04
Medlem
Citat:
Om man objektivt försöker jämföra deras kognitiva förmåga så...näe, det går tyvärr inte.

Vi kan enas om att va oense.

Du verkar vara av uppfattningen att alla har samma besvär, och att Trump inte har samma besvär som Biden skulle innebära att han inte har några besvär alls. En något märklig inställning.

Men vi kan absolut enas om att vara oense.
Citera
2024-08-11, 19:08
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Ja ja du får tro hur mycket du vill att Harris inte har en chans, men tråden handlar om att Trump har trappat tråden. Han har tappat kontrollen. De saker jag tog upp om att han kom på att säga att Harris blev svart för några år sen är ju enbart löjligt. Han gör sig så löjlig med allt han säger nu.

Som tramset om att han åkt helikopter med Harrs fd älskare och de blev tvungan att nödlanda. Och när den fd älskaren säger att han inte en har träffat Trump än mindre nödlandet i en helikopter med honom så blir Trump totalt irrationell, kräver att tidningen tar bort artikeln, att mannen ljuger och det hela är så tramsigt.

Det är det där jag menar, att han är så tramsig att det inte finns en stråk kvar av statsman kring honom. Han har blivit en fjolla på gamla dar helt enkelt.

Låt oss återvända till mitt inlägg på valdagen så får vi se vem som hade rätt. Men håll fast vid din längtan och fortsätt läsa Wolfgang Hansson i Aftonbladet. Han rapporter är 100% fabuleringar och kliniskt fria från hårda fakta. Han tror också att det amerikanska folket kommer att rösta fram en fullständig nobody som Kamala.
Senast redigerad av Y-FRONT.GROOVYBABY 2024-08-11 kl. 19:12.
Citera
2024-08-11, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Varför en läkare medicinskt utbildad person. Det är inget medicinskt tillstånd. Nu får du ju ge dig.

Visa ett klipp då. En video, en sekvens, någonting.

Borde inte vara problem om han är senil. Han är på video nästan dagligen.

Kom igen nu. Visa hur senil Trump är med videobevis.
Citera
2024-08-11, 19:10
Avslutad
Citat:
Att Trumps kognitiva hälsa är på en nedåtgående trend är väl knappast något man behöver en video för att förstå, eller för den delen en läkarundersökning.

Han är människa och över 75, av detta följer att hans sinnen och kognitiva funktioner inte är på samma nivå som när han var ung. Det är en grundläggande biologisk sanning att vi människor allteftersom vi blir äldre också blir kognitivt långsammare. Att Trump skulle vara någon form av supermänniska för vilken de grundläggande biologiska sanningarna inte gäller tror nog inte ens hans mest hängivna anhängare på.

Oaktat detta; man kommer inte riktigt runt att Trump idag visar tydliga skillnader mot Trump 2016. Andra klassiska exempel är ju att han behövde Merkels hjälp för att gå ner för en trappa (eller om det var en ramp), att han behöver två händer för att dricka vatten och att han står kraftigt framåtlutad. Därtill har han en återkommande tendens att blanda ihop folk, platser och tider.

Visst, inget av detta är konkreta bevis på att han har utvecklat demens. Men det är tydliga indikationer på att han är kognitivt försämrad till följd av hög ålder. Det kommer man inte riktigt runt. Även om man vill påstå att Trump är någon form av supermänniska som inte åldras som vi vanliga dödliga.

Sedan huruvida dessa försämrade kognitiva funktioner medför att han är olämplig för ämbetet som president eller ej kan kan naturligtvis diskutera. Det är dock en annan fråga.

Men att påstå att han inte har kognitiva svårigheter till följd av hög ålder blir ju bara löjligt.

Sluta käbbla.

Visa en video istället som visat att han är senil.

Videobevis måste det finnas massor av om han är senil. Han filmas dagligen.

Kom igen nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in