Citat:
Ursprungligen postat av
Banned.
Håller med! Felet är att familjen är inga hundmänniskor, eller djurmänniskor eller ens djurvänner.
Essie är ett redskap till dottern och inget annat. Det måste fungera helt enkelt. Och när dottern stack kniven i essie eller vad hon nu har gjort så ska man bara gå vidare med en ny hund.
Inte en tanke på.att dottern nog inte ska ha ett djur. Det är så beklämmande sorgligt att man inte har mer respekt för djuren än så.här. Stackars Essie.
Det är ju tabu att göra något annat än att tycka synd om människor med funktionshinder men även antisocial personlighetsstörning är ett funktionshinder.
Vissa funktionshinder innebär fara för annan och det måste upp till ytan.
Det går att diskutera på ett sakligt sätt så att man inte stämplar alla förståndshandikappade eller alla autister som samhällsfarliga men ibland är de det när det finns komorbitet.
Alla autister har en blind fläck i sin brist på inlevelseförmåga även om graden varierar. Vissa har lite problem medan andra har enorma problem och dit hör A.
Folk blir ledsna av sånt här men Simon Baron Cohens forskning visar på låg Empathy qoutient hos autister.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Empathy_quotient
Empati består av 3 delar.
Kognitiv =inlevelseförmåga
Affektiv= medkänsla
Samt handling för att minska ludandet.
Psykopater har 1 men inte de andra.
Autister har 2 men inte de andra.
P verkar inte ha någon av dem.
Det är uppenbart för alla att psykopater inte är lämpliga att ha i närheten av barn och djur
Jag ifrågasätter lämpligheten i att autister har ansvar för barn och djur.
Förmågan till empati är avgörande för djurs och barns välmående då de är helt utelämnade till vårdarens förmåga att läsa och SVARA ADEKVAT på dessa signaler.
Mer framgår av forskningen jag lutar mig på.
Det verkar som om det är en blind fläck både hos P och Kommer-vara-anonym att kunna läsa och svara på djurs beteende, de ser dem mer som maskiner för att de är blinda för social kommunikation.
Social kommunikation vädjar till vårdaren, men denne är lika blind som någon psykopat.
Brasklapp.
Ja det varierar hos autister men är en del av funktionsHINDRET.
Hos P och K-V-A är det frapperande och därmed diskvalificerande.