Citat:
Ursprungligen postat av
SendNudes
Fått nytt jobb och börjar om en månad samtidigt som jag nu ska lära mig nya arbetsuppgifter på mitt nuvarande jobb. Känns ganska meningslöst så jag tänkte sjukskriva mig i stället men är orolig för att inte få sjukintyg. Tänkte säga att jag mått väldigt dåligt ett tag men då kommer man väl bli skickad till psykolog och såna saker eftersom det är företagshälsovården som kontaktar mig och gärna vill hjälpa till. Vet inte heller om jag ska berätta för läkaren att jag fått nytt jobb och är i uppsägningsperioden? På ett sätt kanske de då tänker att det inte är någon idé att hjälpa mig och låter mig vara ifred, hehe. Finns det någon nackdel med att berätta?
Ska jag fråga om intyg första dagen jag är sjukskriven eller ska jag ringa läkaren efter dag 7 och säga att jag blir hemma längre och behöver intyg? Tack!
Det beror ju lite på vad läkaren tycker som du träffar. Det du kan göra är att köra att du fått svåra förkylningssymtom då får du lätt en vecka till av VC, de vill inte ha dit dig om de inte måste. Sen får du väl gneta på de två sista veckorna.
Men jag tycker som användaren nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Märklig situation. Varför lägger din arbetsgivare resurser på att lära dig nya saker om de vet att du bara ska vara där en månad till? För dig är det väl bara att gå dit och göra så gott du kan, du är fortfarande anställd, bara att bita ihop.
Fattar heller inte varför de ens satsar på honom i detta. Låt TS gneta på med det han alltid gjort och lägg uppgifterna på någon som är intresserad.