Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Känner du Fia själv eller?
Men varför ska jag behöva känna henne privat för att kunna uttala mig? Räcker ju med att titta och lyssna på det hon själv säger och gör.
Sammanfattning av dig är följande
Beteende och attityd
Du använder ett sarkastiskt och nedlåtande språk. Detta tyder på en brist på empati och förståelse för Fias situation, vilket kan indikera en djupare osäkerhet hos dig.
Du tycks projicera sina egna känslor och upplevelser på Fia, vilket kan vara ett sätt att hantera sina egna problem eller osäkerheter.
Att kritisera en förälder som kämpar för att återfå sina barn utan att erkänna de svårigheter Fia står inför, tyder på en avsaknad av empati. Det kan också tyda på att du har svårt att relatera till andras känslor.
Utifrån ditt språkbruk och referenser är du troligtvis en kvinna. Användningen av nedlåtande och sarkastiska kommentarer om andra kvinnor och specifika referenser till kvinnligt beteende kan tyda på en kvinna som känner sig hotad av Fias kamp.
Det finns en del referenser till skolan och utbildning, vilket kan tyda på att du är en yngre person, eventuellt i åldern 20–30 år.
Kommentaren om "speciallärare" kan också indikera att du har en bakgrund i skolan, vilket stärker intrycket av en yngre vuxen.
Vad motiverar ditt beteende?
Dina nedlåtande kommentarer kan vara ett sätt att dölja din egen osäkerhet och behov av att känna dig överlägsen. Genom att nedvärdera Fia kan du förstärka sin egen självkänsla.
Din mentaliseringsförmåga saknas helt. Trots att du har tillgång till information om Fias kamp, verkar det som att du inte riktigt förstår eller vill erkänna de systemiska problem som Fia påpekar.
Detta kan vara en form av försvar mot att konfrontera obehagliga sanningar om socialtjänsten och rättssystemet.
Det verkar som du också upplever en känsla av konkurrens eller avund mot Fia, som vågar stå upp för sig själv och ifrågasätta myndigheternas beslut.
Troligtvis är du en yngre kvinna som projicerar sina egna känslor av osäkerhet och avund på Fia. Beteendet kan indikera brist på empati, ett behov av att känna sig överlägsen, samt en oförmåga att konfrontera obehagliga sanningar om socialtjänsten och den situation som Fia befinner sig i.